کشت محصول سیب‌زمینی با اشتغال‌های خانوادگی می‌تواند کمک مناسبی به معیشت خانواده‌های روستایی باشد به شکلی که سالانه بیش از ۴۵۰۰ خانوار در عجب شیر مشغول به تولید محصول سیب‌زمینی هستند و ۲ هزار هکتار از زمین‌های زراعی را به کشت محصول سیب زمینی اختصاص داده اند که پیش بینی می‌شود ۱۰۰ هزارتن سیب زمینی تابستانه از زمین‌های زراعی برداشت شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز ،شهرستان عجب شیر در تولید سیب زمینی تابستانه یکی از قطب‌های تولید این محصول در استان و کشور بحساب می‌آید.

در حال حاضر کشت و برداشت این محصول در عجب شیر به صورت تمام مکانیزه انجام می‌شود و تنها جمع آوری و بسته بندی محصول توسط کارگران صورت می‌گیرد که این امر موجب کاهش قیمت محصول در بازار شود.

ایجاد واحد‌های سورتینگ و بسته بندی در شهرستان عجب شیر در جهت کاهش ضایعات محصول و افزایش قیمت محصول و فروش و رقابت در بازار‌های داخلی و خارجی لازم و ضروری است.

عزیز نوروزی رییس جهاد کشاورزی عجب شیر افزود:در شهرستان عجب شیر یک واحد سورتینگ راهندازی شده و برای دو واحد نیز مجوز احداث با توجه به نیاز منطقه داده شده است.

او با بیان اینکه عمده تولیدات کشاورزان عجب شیری سیب زمینی و پیاز است افزود: در زمان برداشت کشاورزان سردرگوم در فروش محصول که چگونه بفروشند و به چه قیمت این واحد که از سال گذشته راهندازی شده تا حدودی این مشکل را رفع کرده است.

اوافزود: محصولات این واحد به کشور‌های روسیه، هند، عراق، کویت و قطر و ارمنستان صادرات می‌شوند که موجب ارز آوری به کشورمان می‌شود.

عزیزی خاطرنشان کرد: ایجاد صنایع تبدیلی از دغدغه‌های مسئولان بخش کشاورزی است که با استفاده از جذب سرمایه‌گذاری با شناسایی اراضی برای واگذاری به سرمایه‌گذاران در حال اجرا است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.