استاندار قزوین گفت: اطلاع رسانی بموقع، مدیریت منطقی و اقدامات پیشگیرانه موجب کاهش قابل توجه خسارات ناشی از سیل و سرمازدگی در بهار امسال شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، هدایت الله جمالی پور استاندار قزوین در جلسه فوق العاده مدیریت بحران برای بررسی وضعیت آسیب‌های ناشی از سیلاب و سرمازدگی گفت: پارسال از محل سیلاب‌ها بیش از ۲۴۰ میلیارد تومان به بخش‌های مختلف استان خسارت وارد شد، اما امسال با برنامه ریزی به موقع و تمهیدات فراهم شده خسارت‌ها به حداقل رسیده که جای خرسندی دارد.

جمالی پور افزود: بارش‌ها امسال خیلی خوب بود و اقدامات به هنگام موجب شد کمترین خسارت را داشته باشیم که جا دارد از تلاش همه مدیران تشکر کنیم.

جمالی پور اظهار داشت: هرچقدر پیش بینی ما به موقع و به هنگام باشد خسارت‌ها کمتر می‌شود و تا زمانی که هواشناسی هشدار تغییر هوا را داده همه باید در آماده باش کامل باشیم تا غافلگیر نشویم.

استاندار از مدیران دستگاه‌های امدادرسانی و مدیریت بحران استان خواست از رودخانه‌های محدوده شهر‌ها بازدید کنند و وضعیت لایروبی آن‌ها را بررسی کنند تا نواقص برطرف شود.

او گفت: بر اساس پیش بینی هواشناسی پیک بارندگی را سپری کرده‌ایم، ولی چون سیستم بارشی تا دوشنبه در استان حضور دارد در حال حاضر باید آماده باشیم و غفلت نکنیم اگر پیک تمام شده، چون بهار است امکان بارش همچنان هست لذا ما نیز لازم است در روز‌های آینده مراقب بوده و برای همه شرایط آماده باشیم و یک بازنگری در نقاط ضعف داشته باشیم و نواقص را برطرف کنیم.

جمالی پور اظهار داشت: هر جا احتمال خطر هست باید برطرف کنیم و ضمن بازدید میدانی از مناطق سیل زده نقاط تهدید را شناسایی و رفع خطر کنیم.

استاندار بیان کرد: خوشبختانه امسال خسارت سیلاب و سرمازدگی به حداقل رسیده، اما باید مراقب باشیم در روز‌های آینده خسارتی وارد نشود.

جمالی پور بیان کرد: همچنان در آماده باش هستیم و بهتر است در ظرفیت نیرو‌های امدادی باید بازنگری شود و شرکت اداره برق ضمن سرکشی در مناطق آسیب دیده رفع عیب کند.

استاندار در خصوص پیگیری اعتبارات ایجاد ایستگاه‌های هواشناسی در جنوب شهر قزوین و نیز ضرورت بستن دریچه رودخانه در شهر اسفرورین نکاتی را یادآور شد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.