به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مرتضی جعفری رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز با اشاره به اینکه رونقبخشی و توسعه همهجانبه گردشگری شهری از اهداف بسیار مهم اداره گردشگری و زیارت سازمان فرهنگی شهرداری شیراز محسوب می شود، بیان کرد: در همین راستا برای نوروز امسال برنامهریزی منسجمی دو ماه پیش از شروع سال آغاز شده بود که با توجه به شیوع بیماری کرونا عملیاتی نشد و درقالب برنامههایی در فضای مجازی پیگیری شد.
او، بیان کرد: همزمان با آغاز قرنطینه خانگی و تعطیلی مشاغل، بسته گردشگری پساکرونا برای جبران ضرر مشاغل مربوط به حوزه گردشگری شهری تدوین شده، و در این بسته که با همکاری سازمانهای مسئول در حوزههای مختلف فرهنگی، اقتصادی و گردشگری انجام می شود، برنامههای حمایتی برای تشویق شهروندان به سفر در دستور کار است.
جعفری تصریح کرد: شهرداری شیراز با عنوان یکی از متولیان گردشگری با حمایت از ذینفعان این حوزه به ویژه فعالان گردشگری در اقتصاد خرد و نیز تولیدکنندگان صنایع دستی که از بازار پررونق و مهم نوروز بی بهره شد ه اند، خدمات تشویقی ارائه میکنند که از جمله آنها باید به ایجاد بازارچههای صنایع دستی و نیز ارائه فضای تبلیغاتی اشاره کرد.
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز ادامه داد: طرح پساکرونای گردشگری با هدف رونقبخشی و توسعه همه جانبه گردشگری شهری بر آن است زمینه تصحیح چهره گردشگری شیراز را با ترمیم بدنه مالی بخشهای آسیبپذیر گردشگری و هتلداری از طریق جذب گردشگر با تکیه بر نشاط آفرینی پس از دوران خانه نشینی و بهرهمندی از هیجان مردم برای سفر به شیراز را فراهم کند.
او، افزود: سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز برای تشویق مردم به استفاده از خدمات در تاریخ هدفمند و جلوگیری از سفرهای نوروزی را از اقداماتی دانست که برای رونقبخشی به این حوزه از زمان شیوع بیماری توسط این سازمان آغاز شده است.
جعفری، با اشاره به ضرورت ارائه خدمات جشنوارهای در حوزه گردشگری اضافه کرد: در این زمینه تقویت حیات شبانه گردشگری، ایجاد اشتغال مجدد فعالان حوزه فرهنگ گردشگری و تقویت کسب و کارهای بی رمق اهمیت بسیار دارد و در دستور کار اداره گردشگری و زیارت سازمان فرهنگی شهرداری شیراز قرار گرفته است.
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز با بیان اینکه شهرداری قصد دارد در قالب بسته گردشگری پساکرونا تعرفههای تخفیفی و معافیتهایی را مشمول فعالان حوزه گردشگری و صنایع دستی کند، تاکید کرد: سهم شهرداری در این حوزه چندان رقم بزرگی نیست، و این پیشنهادها در لایحهای تقدیم شورای شهر می شود که انتظار می رود با همکاری اعضای این شورا، گردشگری شیراز پس از دوره رکود کرونایی جانی تازه یابد.
علی نیری سرپرست اداره گردشگری و زیارت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز نیز گفت: برگزاری هفته شیراز در اردیبهشتماه امسال دستخوش تغییر و تحولات ناشی از محدودیتهایی شده که شیوع بیماری در کشور ایجاد کرده است که بنابراین، فضای عمومی اجرای برنامههای هفته شیراز به شبکههای مجازی کشیده می شود.
او، به تلاشها برای جبران آسیبهای ناشی از لغو برنامههای یادشده اشاره و بیان کرد: رایزنیها برای تبلیغات مربوط به گردشگری شهر شیراز در فرودگاههای دیگر شهرها و کشورها آغاز شده است؛ بر این اساس شهرهای تهران، یزد، اصفهان، تبریز، مشهد و کیش و نیز کشورهای ترکیه، امارات، قطر و عمان در زمره گزینههای مقصد تبلیغات گردشگری شیراز هستند.
نیری رویدادهای خیابانی پس از کرونا را از جمله برنامههایی دانست که با هدف ایجاد شور و نشاط در شهروندان و گردشگران برنامهریزی شده است.
سرپرست اداره گردشگری و زیارت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز، در این زمینه به برگزاری جشن شکرگزاری پایان کرونا، برگزاری جشنواره تقدیر از جامعه پزشکی در محور عفیف آباد، جشنواره تخفیفهای مراکز اقامتی و رستورانها با حمایت اتاق بازرگانی و حامیان بخش خصوصی، جشنواره فالوده شیراز، توسعه گردشگری کودک، برگزاری همایش علمی بررسی فرصتها و تهدیدهای بحرانهای کرونایی، برگزاری نخستین جشنواره موسیقی بزرگ خیابانی با عنوان ایران زمین با حضور خوانندگان شیراز و جشنواره خوراک و اقوام ایرانی اشاره کرد.
او، تصریح کرد: تمامی ادارات زیرمجموعه این سازمان ذیل ستاد اجتماعی مبارزه با کرونا با ارائه برنامههای مختلف به شهروندان از جمله حمایتهای روانی، برگزاری جشنوارههای مجازی ادبی و فرهنگی، تولید ماسک، توزیع اقلام بهداشتی در بین نیازمندان، تولید محتوا در فضای مجازی و نیز تبلیغات شهری پیرامون پیشگیری از کرونا به شهروندان خدماترسانی میکند.
انتهای پیام/ت