فارسی‌های مهمان نواز امسال برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، امکان پذیرایی از میهمانان نوروزی را ندارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، با وجود تعطیلی هتل‌ها و مراکز اقامتی، برخی از مردم با بی توجهی به هشدار‌ها، راهی شیراز شده تا تیر خلاصی بر پیکره سلامت شهر باشند .

دیروز و امروز، برخی ورودی‌های شهر، شاهد حضور مسافرانی بود که شیراز نیمه تعطیل را مقصد سفر‌های بی موقع خود انتخاب کرده اند.

مسئولان استان فارس اعلام کردند: همه اماکن گردشگری، تاریخی و اقامتی، رستوران‌ها و اغذیه فروشی‌ها در استان فارس برای حفظ سلامت هم میهنان و شهروندان تعطیل شده است.

بر این اساس، هرگونه فعالیت گردشگری در استان ممنوع است و هیچکدام از شهروندان حق ندارند منازل، باغ‌ها، ویلا‌ها یا هر مکان دیگر را به مسافران و گردشگران اجاره دهند.

هتل‌ها، مهمانپذیرها، مدارس و مسافرخانه‌ها و سایر اماکن تعطیل است و تمامی فعالیت‌ها و برنامه ریزی‌های آژانس‌های مسافرتی، دفاتر گردشگری و خدمات توریستی لغو خواهد بود و در صورت مشاهده هرگونه فعالیت، برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

محدودیت ورود مسافران نوروزی به استان فارس اعمال می‌شود و کنترل‌های لازم در ورودی استان و شهر شیراز صورت می‌گیرد و بازرسان و ناظران دانشگاه علوم پزشکی در تمام ورودی‌های استان مستقر هستند و با همکاری نیروی انتظامی و پلیس راهور و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، کنترل‌های لازم را انجام می‌دهند و افراد مشکوک قرنطینه خواهند شد.

مسئولان استان فارس از هموطنان درخواست دارند به این استان و شهر شیراز سفر نکنند.

منبع: صدا و سیما

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار