مدیرکل دفتر امور امنیتی و انتظامی استانداری خراسان رضوی گفت: استانداری استان از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون ۲۳۰ میلیارد ریال اعتبار در بخش بهداشت و درمان و تامین اقلام بهداشتی نظیر ماسک و مواد ضد عفونی کننده تخصیص داده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حسین شرافتی راد مدیرکل دفتر امور امنیتی و انتظامی استانداری خراسان رضوی در نشست قرارگاه رسانه‌ای خراسان رضوی با محوریت بررسی شیوع بیماری کرونا گفت: استانداری استان از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون ۲۳۰ میلیارد ریال اعتبار در بخش بهداشت و درمان و تامین اقلام بهداشتی نظیر ماسک و مواد ضد عفونی کننده تخصیص داده است.
 
او ادامه داد: خراسان رضوی به عنوان یک استان پیشتاز در تشکیل جلسات ستاد پیشگیری و مقابله با شیوع ویروس کرونا مطرح است و در همان روز‌های ابتدایی ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار به دانشگاه علوم پزشکی مشهد در قالب مبلغ مذکور تخصیص یافت.

مدیرکل دفتر امنیتی و انتظامی استانداری خراسان رضوی گفت: با تمهیدات اندیشیده شده به افرادی که به واسطه ابتلا به کرونا مجبور به ماندن در قرنطینه هستند از سوی استانداری و یا خیرین بسته معیشتی و حمایتی تعلق گرفته است.

شرافتی راد افزود: تاکنون ۳۸ جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا برگزار شده که بیش از ۲۳۵ مصوبه داشته است و در حال حاضر این مصوبات در حال اجرا است.

او تصریح کرد: ستاد مقابله با کرونا در خراسان رضوی زودتر از ستاد ملی مقابله با کرونا در سطح کشور تشکیل شده است و هم اکنون بسیاری از تصمیم‌های ستاد استان در سطح کشور مورد استفاده قرار گرفته و در حال اجرا است، اما توجه به این نکته ضروری است که وضعیت مشهد از نظر شیوع کرونا به مراتب وخیم‌تر از دیگر مناطق کشور است.

مدیرکل دفتر امنیتی و انتظامی استانداری خراسان رضوی با اشاره به اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی از هشتم فروردین ۹۹ در استان، گفت: در ۱۳۲ نقطه از راه‌های بین شهرستانی و استانی از تردد‌های غیر ضرور جلوگیری شد و حتی علاوه بر این تعداد در ۵۵ نقطه در مبادی ورودی مناطق ییلاقی و روستایی استان نیز با همکاری بسیج، هلال احمر و نیروی انتظامی اقدامات لازم در راستای طرح فاصله گذاری اجتماعی و منع ورود افراد غیر بومی صورت گرفت که در کشور بی نظیر بود.

شرافتی راد افزود: از یکم تا ۲۳ فروردین امسال ۷۱ میلیون لیتر در استان مصرف شد که در مدت مشابه پارسال این رقم ۱۳۶ میلیون لیتر بود که این روند نشان دهنده کاهش ۴۷ درصدی مصرف بنزین در نوروز ۹۹ است.

او ادامه داد: با دستور استاندار طی چند روز قبل مقرر شد ارائه آمار افراد مشکوک به کرونا در استان متوقف شده و آمار یاد شده تنها در قالب مبتلایان قطعی به کرونا ارائه گردد و افراد مشکوک به ابتلا نیز در این آمار لحاظ شوند و به منظور این تصمیم با تایید دو پزشک فرد مبتلا به کرونا به عنوان مبتلای قطعی شناخته می‌شود.

مدیرکل دفتر امنیتی و انتظامی استانداری خراسان رضوی گفت: ۳۰۰ هزار بسته معیشتی نیز با مشارکت شهرداری مشهد آماده شده و در حال توزیع به افراد نیازمند در این کلانشهر با تمرکز بر مناطق کم برخوردار است.

انتهای پیام//ز.ق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.