کارشناس مسئول بهداشت محیط شیراز گفت: از ابتدای امسال تا ۱۵ فروردین، نسبت به تعطیلی ۵۵ واحد صنفی متخلف اقدام شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مسعود قنبریان کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهدای والفجر شیراز اظهار کرد: انجام اقدامات پیشگیرانه با هدف جلوگیری از شیوع کروناویروس و حفظ سلامت عمومی شهروندان در دستور کار بازرسان بهداشت محیط است.

او افزود: با تشدید بازدید‌ها از واحد‌های صنفی از ابتدای سال جاری تا ۱۵ فروردین، نسبت به تعطیلی ۵۵ واحد صنفی متخلف اقدام شده است.

مسعود قنبریان تصریح کرد: تعطیلی واحد‌های صنفی که اقدام به عرضه مواد غذایی غیر مجاز، رعایت نکردن موازین بهداشتی و همچنین فعالیت بدون مجوز می‌کردند شامل نانوایی، چایخانه و کافی شاپ، سوپر مواد غذایی و اغذیه فروشی بوده است.

کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهدای والفجر شیراز، از کارکنان و متصدیان صنوف تهیه، توزیع و عرضه مواد غذایی که اجازه فعالیت دارند خواست تا برای حفظ سلامت عمومی، به توصیه‌های بهداشتی که از سوی بازرسان بهداشت محیط و با هدف کنترل کرونا ویروس ارائه می‌شود را رعایت کنند و در صورت داشتن هرگونه علائم شبیه سرماخوردگی مانند تب بالای ۳۸ درجه سلسیوس، سرفه و گلو درد و سایر علائم تنفسی و تنگی نفس، از ادامه کار خودداری کرده و برای طی دوره درمان و مراقبت‌های لازم به مراکز بهداشتی درمانی مراجعه کنند.

او همچنین از شهروندان خواست مواردی همچون رعایت فاصله مناسب در هنگام حضور در مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، خرید مایتحاج چندروزه در هر بار مراجعه برای کاهش تردد‌های مکرر، پوشیدن ماسک و دستکش، استفاده از کارت بانکی به جای پول نقد و ضدعفونی مواد غذایی خریده شده مطابق دستورالعمل‌های بهداشتی را انجام دهند و در صورت مشاهده تخلفات بهداشتی در صنوف مراتب را از طریق سامانه تلفنی ۱۹۰ اعلام تا پیگیری لازم انجام شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار