مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان گفت: با شروع فصل پرورش میگو، ذخیره سازی ۲ میلیون پست لارو میگو در مزارع ۱۱ و ۱۲ فاز ۲ شمالی سایت گواتر چابهار در جنوب این استان آغاز شد.

دکتر مهدی حسینی در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت:  اظهار داشت: تولید و صادرات میگو به دلیل ارزآوری و ارزش اقتصادی بالا یک درآمد غیرنفتی خوب محسوب می‌شود و باعث رونق اشتغال پایدار و بستری برای جهش تولید در سیستان و بلوچستان خواهد بود.

او گفت: مرحله لاروی؛ مرحله حساسی در تولید میگو است که باید با مدیریت و دقت بسیار انجام شود تا از مرگ و میر بالا و خسارت فراوان در زمان رشد میگو جلوگیری کند به کارگیری روش‌های صحیح ذخیره سازی، صرفه اقتصادی بالای فرآیند پرورش میگو را به دنبال خواهد داشت.

معاون مدیر کل و رییس اداره دامپزشکی چابهار نیز گفت: امسال با وجود وقوع سیل در فصل آماده سازی، خوشبختانه با همت مزرعه داران عملیات آماده سازی به نحو احسن انجام شد.

دکتر اولیا میرلاشاری افزود: به جهت نظارت بر این امر تاکنون ۱۲ مورد بازدید و نمونه برداری از محل سایت گواتر توسط کارشناسان این اداره انجام شده که برای رسیدن به محصول مطلوب و بهره وری اقتصادی بالا این بازدید‌ها و نظارت‌ها ادامه خواهد داشت.

لو گفت: تاکنون برای هشت مزرعه مجوز ذخیره سازی صادر شده که امیدواریم با آمادگی مزارع بیشتر این مقدار افزایش یابد.

بندر گواتر از توابع شهرستان چابهار دارای استعداد و ظرفیت بالایی در تولید میگو است بطوریکه سالانه توان ۲ بار کشت و تولید میگو را دارد.

انتهای پیام/گ

برچسب ها: شیلات ، میگو چابهار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار