معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از ارائه بیش از ۲۲ هزا و ۵۰۰ مشاوره تغذیه به همت کارشناسان تغذیه حبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عبدالرسول همتی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار کرد: بیش از ۲۲ هزا و ۵۰۰ مشاوره تغذیه به همت کارشناسان تغذیه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز ارائه شده است.

او اضافه کرد: همه گروه‌های سنی می‌توانند تحت تاثیر بیماری کووید ۱۹ قرار گیرند، اما سالمندان، مبتلایان به بیماری‌های قلبی و عروقی و پرفشاری خون، دیابت و چاقی، آسم و مشکلات تنفسی و کبدی، بیماران کلیوی و مبتلایان به نقص سیستم ایمنی بیشتر در معرض خطر ابتلا به کرونا ویروس هستند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، تغذیه مناسب و آموزش تغذیه در پیشگیری از بیماری کووید ۱۹ و مشاوره تخصصی گروه‌های پرخطر این بیماری را دارای اهمیت بالایی خواند و ادامه داد: کارشناسان تغذیه مراکز خدمات جامع سلامت معاونت بهداشت، همزمان با شیوع این بیماری نسبت به پیگیری تلفنی و مشاوره تخصصی تغذیه و آموزش تغذیه در پیشگیری و نقاهت بیماری کووید ۱۹ اقدام کرده اند.

همتی افزود: در این مدت، برنامه غذایی حدود ۵ هزار نفر از گروه‌های آسیب پذیر دچار مشکلات تغذیه‌ای با تلاش کارشناسان تغذیه تنظیم شده و رژیم غذایی مرتبط و آموزش لازم به فرد و خانواده او ارائه شده است.

معاون بهداشت دانشگاه ادامه داد: با توجه به ضرورت تغذیه مناسب افراد در معرض خطر به ویژه کودکان زیر ۵ سال و زنان باردار دچار سوء تغذیه در پیشگیری از ابتلا به ویروس کووید ۱۹، هماهنگی با نیکوکاران سلامت، فرمانداران و ائمه جماعات برای حمایت تغذیه‌ای سبد غذایی این گروه و همچنین مبتلایان به بیماری کرونا صورت گرفته است.

او شناسایی کودکان زیر ۵ سال دچار سوء تغذیه، مادران باردار با مشکلات تغذیه‌ای و وزن گیری نامطلوب و مشاوره تغذیه و آموزش تغذیه در پیشگیری از سوءتغذیه را از دیگر اقدامات کارشناسان تغذیه در این مدت برشمرد.

همتی گفت: کارشناسان تغذیه طی تماس تلفنی با ۲۲ هزار و پانصد خانوار، نسبت به آموزش تغذیه و پاسخگویی به سوالات مردم در زمینه استفاده صحیح از مکمل ها، نقش تغذیه در تقویت سیستم ایمنی و راه‌های پیشگیری از چاقی در دوران در خانه ماندن اقدام کرده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار