معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی کهگیلویه و بویراحمد گفت: تاکنون حدود ۷۰ درصد جمعیت ۷۱۳ هزار نفری این استان در مرحله دوم و در راستای طرح بیماریابی فعال کرونایی غربالگری شده اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، محمدمهدی بانشی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی کهگیلویه و بویراحمد گفت: اولویت اجرای مرحله دوم طرح غربالگری کرونا در این استان با سالمندان بالای ۶۵ سال، بیماران خاص و زنان باردار است.

او افزود: در مرحله نخست این طرح ۹۸.۲ درصد جمعیت کهگیلویه و بویراحمد غربالگری شده و استان نیز رتبه نخست کشور را کسب کرد.

سرپرست مرکز بهداشت کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: استان در حالی در مرحله دوم این طرح پیشتاز است که برخی استان‌های کشور هنوز در مرحله نخست با کمتر از همین میانگین قرار دارند.

بانشی عنوان کرد: میانگین انجام تست‌های کرونا و بیماریابی فعال کرونایی در کهگیلویه و بویراحمد روزانه حدود ۳۶۰ مورد است.

او ابراز داشت: تاکنون چهار هزار و ۲۰۰ تست کرونا از کهگیلویه و بویراحمد در آزمایشگاه شهر‌های یاسوج، شیراز و تهران انجام شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی کهگیلویه و بویراحمد گفت: تاکنون جواب حدود سه هزار و ۹۰۰ مورد از این تعداد تست کرونا اعلام شده است.

بانشی اظهار داشت: شاخص بروز بیماری کرونا در کهگیلویه و بویراحمد ۴۱ نفر به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر و در کشور نیز ۹۱ نفر به ازای این تعداد است.

او افزود: میانگین کشندگی بیماری کرونا در کهگیلویه و بویراحمد ۲.۶۷ نفر به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر و در کشور نیز ۶.۲۵ نفر به ازای این تعداد است.

بانشی بیان کرد: شدیدترین نظارت و کنترل بر اصناف کهگیلویه و بویراحمد برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مرحله دوم طرح غربالگری کرونا و بیماریابی فعال کرونایی انجام می‌شود.

تعداد مبتلایان به بیماری کرونا در کهگیلویه و بویراحمد تا امروز سه شنبه ۳۰۹ نفر و شمار فوتی‌ها نیز هشت نفر بوده است.
انتهای پیام/غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.