مدیر جهاد کشاورزی مرودشت:

کشت گوجه فرنگی در مرودشت آغاز شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از آغاز کشت گوجه فرنگی نشایی در شهرستان مرودشت خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عزیز رحیمی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت با اشاره به آغاز کشت گوجه فرنگی نشایی در این شهرستان، اظهار کرد: کشت نشایی گوجه فرنگی از فروردین آغاز و تا خرداد ماه ادامه خواهد داشت.

او افزود: بر اساس نتایج حاصل از طرح خود اظهاری سطوح زیر کشت که در مهر ماه امسال از کشاورزان گرفته شد، پیش بینی می‌شود بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ هکتار گوجه فرنگی در این شهرستان کشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت با بیان اینکه ۲ هزار و ۲۰۰ هکتار گوجه فرنگی به شهرستان ابلاغ شده است، تصریح کرد: گوجه کاران به منظور پیشگیری از ضرر‌های ناشی از تولید مازاد گوجه فرنگی باید سطوح زیر کشت خود را مدیریت کنند و ضرر و زیان بی توجهی نسبت به سطوح ابلاغی به شهرستان متوجه بهره بردان خواهد بود، زیرا خرید حمایتی گوجه فرنگی در دستور کار نیست.

رحیمی با اشاره به مشکلات خرید گوجه فرنگی این شهرستان در پارسال، افزود: بیش از ۴۰ واحد صنایع تبدیلی گوجه فرنگی در مرودشت، وجود دارد که در پارسال جوابگوی خرید گوجه فرنگی تولیدی در شهرستان نبودند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت با بیان اینکه کشاورزان باید قبل از کشت محصولات صیفی با کارشناسان مسئول پهنه مشورت کنند، خطاب به بهره برداران گفت: دولت امسال هیچ برنامه‌ای برای خرید محصولات مازاد بر نیاز ندارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار