ظرف و وسائل بیماران کرونایی در دوران نقاهت باید جدا از سایر اعضای خانواده باشد.

به گزارش خبرنگارحوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، بیماری کرونا  از طریق تنفس و قطرات بزاق فرد بیمار به دیگران منتقل می شود و در خانه ماندن و رعایت بهداشت فردی یکی از راه های پیشگیری از این بیماری است.

فرد بیمار باید به طور مرتب دست های خود را با آب و صابون شسشتو دهد، مراقب بیمار نیز باید از ماسک و دستکش استفاده کند.

وسائل شخصی بیمار مانند تلفن همراه و سطوح اطراف نیز باید به طور مرتب ضد عفونی کرد و ظروف و لباس و ملافه های بیمار نیز باید جدا از سایر اعضای خانواده بوده و هوای اتاق بیمار نیز باید به طور مرتب تهویه کرد.

در صورت امکان حمام و دستشویی فرد بیمار باید مجزا از سایر افراد باشد و در غیر اینصورت باید ابن مکان ها به طور مرتب ضد عفونی کرد.

وضعیت جسمی بیمار از نظر تب و وضعیت مراقب و سایر اعضای خانواده بررسی شود

نوشیدن مایعات کافی و تغذیه مناسب و مقوی به همراه مصرف آب میوه های طبیعی و ویتامین ها و خوردن غذاهای حاوی فیبر و سبزی و حبوبات پخته از جمله توصیه تغذیه ای برای فرد بیمار است.

باید توجه جدی به میزان مصرف پروتئین داشت و مصرف میوه های پخته را نباید فراموش کرد و از خوردن غذاهای پر چرب، دیر هضم و فست فود همچنین از مصرف ترکیب شیر با میوه های خام پرهیز شود.

فضای اتاق بیمار به وسیله دستگاه بخور مرطوب شود و با توجه به وضعیت جسمش بیمار ورزش های ساده برای بیمار مناسب است و دیدن تلویزیون و مطالعه مجلات برای روحیه بیمار مثبت ارزیابی شده است.

بیشتر بخوانید: چند توصیه مهم برای محافظت از سلامت روان نوجوانان در ایام قرنطینه

بیشتر بخوانید: چالش حفظ سلامت در خانه چیست؟

بیشتر بخوانید: بررسی ارتباط بیماری‌های اندوکراین و متابولیک با کووید

استفاده از دم نوش های تقویتی و آرام بخش و مصرف به موقع داروهای بیمار از جمله دیگر توصیه های درمانی است.برای غلبه بر ضعف بدن بیمار باید استراحت کافی داشته باشد و استفاده از نور آفتاب و هوای آزاد برای وی مناسب است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار