مدیر شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی منطقه خوزستان (اهواز) از کاهش چشمگیر مصرف فرآورده‌های سوختی در استان خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، نعمت الله نجفی مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خوزستان (اهواز) گفت: ۳ فرآورده اصلی بنزین، گازوییل و گاز سی. ان. جی در استان با کاهش سفر‌های درون و برون شهری و محدودیت‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا با کاهش مصرف بی سابقه‌ای رو به رو هستند.

او بیان داشت: روند کاهشی مصرف بنزین در روز‌های آغازین اسفند ماه ۱۳۹۸ آغاز شد و در هفته‌های بعد و روز‌های پایانی اسفند ماه این روند کاهشی ادامه داشت.

نجفی اظهار کرد: با کاهش ۸۵ درصد میزان تردد برون شهری در ایام تعطیلات نوروزی به خصوص روز ۱۳ فروردین، مصرف بنزین در خوزستان تا ۴۰ درصد نسبت به ماه‌های قبل از شیوع کرونا کاهش داشته که رکورد بی سابقه‌ای محسوب می‌شود.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خوزستان (اهواز) ادامه داد: با وجود کاهش شدید مصرف بنزین در استان هیچ یک از جایگاه‌های عرضه سوخت تعطیل نیست و هیچ محدودیتی در عرضه بنزین که هرازگاهی در فضای مجازی منعکس می‌شود و مردم را دچار التهاب و نگرانی می‌کند وجود ندارد.

مصرف گاز سی. ان. جی، ۲۰ درصد کاهش یافت

این مقام مسئول درخصوص مصرف گاز سی ان جی در سطح استان خوزستان گفت: به علت کاهش تردد‌های شهری و بین شهری و تعطیلی پایانه‌های مسافری ناشی از شیوع کرونا مصرف این نوع سوخت ۲۰ درصد کاهش نشان می‌دهد.

نجفی پیش بینی کرد در صورت محدودیت‌های تردد خودرو‌ها، روند کاهشی مصرف بنزین و گاز سی. ان. جی ادامه خواهد داشت.

او بیان داشت: کاهش مصرف فراورده‌های سوختی و متعاقب آن محدودیت در تردد‌های درون شهری سبب کاهش میزان آلاینده‌ها و پاکی هوا در ایام بهاری در بیشتر شهر‌های استان به خصوص کلانشهر اهواز نیز شده است.

کاهش ۱۵ درصد مصرف گازوئیل

نعمت الله نجفی افزود: گازوئیل در خوزستان به علت کاهش شدید تردد‌ها اتوبوس‌های شهری و برون شهری و توقف حرکت قطار‌ها و تعطیلی پایانه‌های مسافری کاهش ۱۵ درصدی مصرف را تجربه می‌کند.

به گفته این مقام مسئول، با وجود کاهش مصرف گازوئیل، این فرآورده سوختی همچنان بر اساس طرح "پیمایش" عرضه می‌شود و خودرو‌های سنگین حامل بار از محدودیت تردد در جاده‌های خوزستان معاف هستند.

ذخیره سازی فرآورده‌های سوختی مطلوب است

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خوزستان (اهواز) تصریح کرد: با وجود کاهش چشمگیر مصرف فرآورده‌های نفتی، فرایند ذخیره سازی سوخت در تاسیسات نفتی نظامیه در ۵ کیلومتری شمال اهواز به نحو مطلوب در حال انجام است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.