حجت گفت: تهران در بخش ترافیک در رتبه چهارم در بین کلانشهر‌های جهان در روز‌های کرونایی است.

یوسف حجت سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،  با اشاره به مطالعات بین المللی انجام شده گفت: با رصد آمار‌ها و مطالعات بین المللی در چند روز گذشته مشخص شد تهران در رتبه چهارم میزان ترافیک در روز‌های کرونایی در بین شهر‌های کشور‌های جهان قرار دارد.

سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران افزود: در آمار احصا شده، اطلاعات شهر‌های چین نیامده بود، اما رتبه ترافیک تهران از شهر‌هایی مانند نیویورک و توکیو و پاریس بالاتر بود.

حجت با تاکید بر این نکته که ترافیک هیچ مشکلی ندارد، گفت: موضوعی که باید به آن توجه شود این است که ترافیک ایجاد شده یک مقصد سفری دارد و این مقصد سفر شهروندان برای انجام امورات روزمره در این شرایط کرونایی پایتخت جای نگرانی دارد.

او در واکنش به اظهارات مطرح شده مبنی بر تزریق ۵۰۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی تا اردبیهشت ماه بیان کرد: به اعتقاد من این وعده در بازه زمانی اعلام شده تحقق پذیر نیست، زیرا هیچ کدام از شرکت‌های اتوبوس ساز داخلی و خارجی اتوبوس آماده برای فروش ندارند و در همه جای دنیا شرکت‌ها اتوبوس‌ها را بر اساس سفارش مشتری تولید می‌کنند و این پروسه در کمترین زمان ۳ ماه وقت می‌خواهد.

سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران افزود: ما همواره به دنبال تزریق منابع از سوی دولت برای توسعه ناوگان‌حمل و نقل عمومی بودیم و باید به این نکته اشاره کنم که درحال حاضر بهترین روش برای توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی تزریق مینی بوس به ناوگان است.

حجت با تاکید بر این نکته که نزدیک به یک سال است که دولت تلاش می‌کند که به هر شکل ممکن اتوبوس خریداری و به ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت تزریق کند، تصریح کرد: با هزینه خرید یک دستگاه اتوبوس ما می‌توانیم ۴ دستگاه مینی بوس خریداری به ناوگان حمل و نقل عمومی اضافه کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار