علت غیبت رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در سفر روز جمعه معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به شیراز اعلام شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حریرچی معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز جمعه وارد فرودگاه شهید آیت الله دستغیب شیراز شد و مورد استقبال معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز و مسئولان این دانشگاه قرار گرفت، و از همان آغاز موجب ایجاد این پرسش برای ناظران شد که رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز کجا است؟

در ادامه سفر ۲۹ فروردین ماه ایرج حریرچی و هیات همراه روند ارائه خدمت به بیماران مبتلا به کرونا در مرکز خدمات جامع سلامت حضرت ابوالفضل (ع) به عنوان یکی از مراکز سرپایی ارائه خدمت به مراجعان مشکوک به کرونا مورد بررسی قرار گرفت، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این برنامه نیز نتوانست حضور یابد.

معاون بهداشت وزیر بهداشت همچنین در نشست ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا که با حضور استاندار فارس و دیگر مسئولان استانی و در غیبت رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار شد حضور یافت و با اشاره به بازدید‌های اخیر خود از اقدامات ۱۰ دانشگاه علوم پزشکی کشور در زمینه مدیریت کرونا گفت: در سفر به شیراز این نخستین دانشگاهی است که برای تشکر از عملکرد مجموعه سلامت آن آمده ام.

حریرچی با بیان شعار رئیس سازمان جهانی بهداشت با عنوان «test، test، test»، اظهار کرد: در استان فارس، اجرای عملیاتی این شعار مشاهده می‌شود.

عنایت الله رحیمی استاندار فارس هم در نشست ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا گفت: علت موفقیت فارس در مدیریت کرونا، یاری خداوند، مشارکت مردم و همکاری خوب بین بخشی، تلاش دانشگاه علوم پزشکی شیراز به عنوان قطب پزشکی کشور، خدمات کادر پزشکی و دیگر دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی استان بود.

رئیس روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز روز جمعه، بیماری کلیوی را علت حضور نداشتن رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در برنامه‌های سفر حریرچی معاون کل وزارت بهداشت و نشست ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا دانست و گفت: روز شنبه با بهبودی نسبی لطفی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز از عارضه سنگ کلیه، او در محل کار خود حاضر خواهد شد.

با افزایش شمار مبتلایان به کرونا، استان فارس در ردیف مناطق قرمز آلوده به کرونا قرار گرفت. علاوه بر شیراز، در شهرستان‌های فسا، نی‌ریز، اقلید، خرم بید، استهبان، داراب، خفر، فراشبند، خرامه، لامرد، ارسنجان، لارستان، کازرون، آباده، اوز، خنج، مرودشت، سپیدان، قیروکارزین، فیروزآباد، جهرم، گراش، بوانات، زرقان، بیضا و سرچهان بیماران مبتلای به کرونا شناسایی شده‌اند.

بیمارستان حضرت علی اصغر (ع) و ۳ بیمارستان شهید چمران، شهید فقیهی و شهید بهشتی در شیراز به عنوان مراکز پشتیبان در کنار معرفی ۹ مرکز در شیراز و ۳۶ مرکز در دیگر شهرستان‌های استان فارس برای مراجعه افراد مشکوک به کرونا به این بیماران خدمات می‌دهند، همچنین نقاهتگاه بیماران مبتلا به کرونا با ظرفیت ۲۰۰ تخت نیز در ورزشگاه شهید آیت‌الله دستغیب شیراز تجهیز شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار