کاخ سفید به منظور رسیدن به منافع اقتصادی خود و با بی‌توجهی به شیوع گسترده ویروس کرونا در آمریکا در حال مقدمه‌چینی برای بازگشایی اقتصاد این کشور است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، کاخ سفید روز جمعه ادعا کرد ایالت‌های آمریکا ظرفیت کافی برای انجام آزمایش ابتلا به ویروس کووید-۱۹ را دارند تا بتوانند وارد مرحله اول برنامه بازگشایی اقتصاد شوند.

بیانیه کاخ سفید در حالی منتشر می‌شود که دولت آمریکا با فشار برای افزایش ظرفیت آزمایش ابتلا به ویروس کرونا روبه‌رو است. مقامات داخلی آمریکا، از جمله کارشناسان بهداشتی نسبت به ظرفیت کافی آزمایش کرونا به عنوان پیش شرط بازگشایی اقتصاد در مرحله اول ابراز نگرانی کردند.

با این حال مایک پنس، معاون رئیس جمهور آمریکا و مسئول کارگروه ویژه مبارزه با کرونا روز جمعه در کنفرانسی خبری گفت بهترین دانشمندان و کارشناسان بخش سلامت برآورد کردند که ایالت‌های مختلف ظرفیت کافی آزمایش برای اجرای مرحله اول بازگشایی اقتصاد را دارند.

این ادعا در حالی مطرح شد که آمریکا به شدت با کمبود تجهیزات پزشکی و درمانی از جمله کیت‌های تشخیصی ویروس کرونا دست و پنجه نرم می‌کند. در ۲۵ مارس، دونالد ترامپ در یک تماس تلفنی با مون جائه این، رئیس‌جمهور کره جنوبی، از او خواست در تامین کیت‌های آزمایشی کرونا به این کشور کمک کند، زیرا کووید-۱۹ به سرعت در همه ایالت‌های آن در حال شیوع است.

خبرگزاری رویترز اعلام کرد دولت آمریکا قصد دارد طرح سه مرحله‌ای خود برای برداشتن محدودیت‌های مربوط به ویروس کرونا را ارائه کند. این خبرگزاری به نقل از منابع آگاه اعلام کرد: دولت ترامپ قرار است از طرح سه مرحله‌ای خود برای بازگشت شرایط به پیش از شیوع ویروس کرونا رونمایی کند. بر این اساس، در مرحله نخست سالن‌های بزرگ مانند سینماها، تئاتر و رستوران‌ها می‌توانند با رعایت فاصله فیزیکی زیاد فعالیت خود را آغاز کنند.در مرحله دوم مردم می‌توانند اقدام به مسافرت کنند. همچنین مدارس و دانشگاه‌ها می‌توانند به فعالیت‌های خود ادامه دهند.

در مرحله سوم و آخرین مرحله نیز افراد آسیب پذیر می‌توانند به فعالیت‌های عمومی خود بپردازند. براساس این طرح ایالت‌ها می‌توانند از ماه میلادی آینده (ماه می) محدودیت‌های مربوط به فاصله گذاری فیزیکی را کاهش دهند.

دولت آمریکا در حالی قصد بازگشایی اقتصاد را دارد که بیش از ۶۷۰ هزار نفر در این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده اند. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار