کاپیتان تیم ملی کاراته کشورمان در مورد مصدومیت و سپری کردن دوران نقاهت خود در تهران توضیحاتی مطرح کرد.

حمیده عباسعلی کاپیتان تیم ملی کاراته بانوان کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،  در مورد مصدومیت اخیرش که باعث شد برای انجام عمل جراحی راهی کشور آلمان شد، بیان کرد:  اسفند ماه به غیر از مسابقه سالزبورگ ما باید به رقابت‌های کاراته وان مراکش هم اعزام می‌شدیم تا پرونده کسب سهمیه المپیک از طریق رنکینگ بسته شود. در رقابت‌های اتریش من سهمیه المپیک را کسب کردم که متاسفانه در ثانیه هفتم فینال این رقابت‌ها آسیب دیدم و در نهایت باید از ناحیه رباط صلیبی پا تحت عمل جراحی قرار می‌گرفتم.

تمریناتم را در تهران پیگیری می‌کنم

وی افزود: طبق تشخیص مسئولان و با توجه به اینکه وضعیتم طوری نبود که به ایران سفر کنم و از طرفی شیوع گسترده تر ویروس کرونا، با تشخیص فدراسیون کاراته و کمیته ملی المپیک تحت نظر دکتر بابک زرگر امینی که قبلا سهراب مرادی وزنه بردار المپیکی کشورمان را عمل جراحی کرده بود، به آلمان سفر کردم و دقیقا ۳ روز بعد از آسیب دیدگی ام من هم پای خودم را به تیغ این جراح سپردم. بعد از سپری کردن دوران نقاهت هم با تشخیص پزشکم به ایران برگشتم تا بقیه تمریناتم را در تهران پیگیری کنم.   

بدون استرس برای المپیک توکیو آماده می‌شوم

او در مورد به تعویق افتادن رقابت‌های المپیک ۲۰۲۰ بیان کرد: خوشبختانه شانس بزرگی نصیب من شد و المپیک به تعویق افتاد. حالا با آرامش خاطر بیشتری و بدون استرس می‌توانم برای این مسابقات آماده شوم. نمی‌توانم تاریخ دقیقی برای شروع تمرینات فنی بگویم، چون الان عجله‌ای ندارم و بیشتر قصد دارم حرکات مربوط به پا را بهتر انجام دهم تا بدون استرس به تمرینات فنی برسم.  

برای درخشش در المپیک تمام تلاشم را می‌کنم

عباسعلی در پاسخ به این سوال که نسبت به اینکه اولین بانوی کاراته کای ایرانی است به المپیک راه پیدا کرده چه احساسی دارد، اظهار کرد:  به غیر از من بازیکنان دیگری هم هستند که بسیار خوش درخشیدند. من همیشه سعی کردم بهترین خودم باشم تا بهترین‌ها هم برایم اتفاق بیافتد. اینکه مردم بابت مدال آوری من در المپیک از من توقع دارند بسیار طبیعی است، اما شرایط المپیک با همه مسابقات فرق دارد و میدان خیلی بزرگی است. دیدگاه‌ها نسبت به المپیک بزرگ است و همه می‌دانند کسی که به این رقابت ها می‌رود تمام تلاش خودش را برای درخشش انجام می‌دهد. من نمی‌توانم بابت مدال آوری قولی بدهم، اما صد درصد تمام تلاشم را می‌کنم از شرایط آسیب دیدگی رها شوم و نتیجه خوبی در المپیک بگیرم.

عباسعلی: برای درخشش در المپیک تمام تلاشم را می‌کنم/ علیپور و صادقی برای رسیدن به توکیو شانس دارند

علیپور و صادقی برای رسیدن به توکیو شانس دارند

او در مورد شانس سایر بانوان کاراته کا در کسب سهمیه المپیک عنوان کرد: با توجه به ویروس کرونا هیچ چیزی مشخص نیست و تمامی مسابقات تعطیل شده اند. اما فکر می‌کنم با بهتر شدن اوضاع، مسابقه کاراته وان پاریس برگزار خواهد شد. از بانوان تنها یک وزن دیگر باقی مانده که سهمیه المپیک را بگیرد و آن هم در وزن  ۶۱- ( رزیتا علیپور ) در کومیته و یک سهمیه هم در بخش کاتا است. من مطمئن هستم رزیتا می‌تواند سهمیه المپیک را با توجه به تلاشی که می‌کند در پاریس به دست آورد. در کاتا هم فاطمه صادقی جوان است و در مسابقاتی که حضور پیدا کرده نشان داده پتانسیل این را دارد به المپیک برسد.

برای پیشگیری از ابتلا به کرونا بسیار مراقب هستم

کاپیتان تیم ملی کاراته کشورمان در مورد مراقبت از پیشگیری به ویروس کرونا اظهار کرد: در آلمان قرنطینه متفاوت است و ما حتی باشگاه هم نمی‌توانستیم برویم و واقعا رعایت می‌کردم. من در صورتی بیرون می‌رفتم که بخواهم برای ملاقات پزشک به مطب بروم. به دلیل پرواز و ملاحظات این چنینی چند روزی در خانه هستم. الان هم که به ایران آمدم تمام تلاشم بر این است با هماهنگی پزشکم زمانی به فیزیوتراپی بروم که کسی در مطب حضور ندارد.

عباسعلي: براي درخشش در المپيک تمام تلاشم را مي کنم/ عليپور و صادقي براي رسيدن به توکيو شانس دارند

حضورم در ساختمان PEC به گوش خودم نرسیده است!

وی در پاسخ به این سوال که آیا قرار است با توجه به هماهنگی‌های وزارت ورزش و جوانان با مسئولان فدراسیون فوتبال به ساختمان PEC برای انجام فیزیوتراپی برود، بیان کرد: این خبر را الان می‌شنوم و این صحبت‌ها هنوز به گوش من نرسیده است. من در حال انجام فیزیوتراپی زیر نظر فیزیوتراپیستی هستم که چندین سال به آنجا مراجعه کرده ام. قطعا این اتفاق هم با مشورت فدراسیون کاراته انجام می‌شود و من اطلاعی از جزئیات این خبر ندارم.

خوشقدم و طباطبایی لحظه‌ای مرا  تنها نگذاشتند

عباسعلی در پایان گفت: در این مدت وقتی کسی آسیب می‌بیند کمی احساس تنهایی می‌کند، اما همه اطرافیان تمام تلاششان را کردند مرا تنها نگذارند و سمانه خوشقدم سرمربی ام مرا در آلمان تنها نگذاشت و در کنار خوشقدم، طباطبایی بسیار مدیر همراهی بود و من را در سختی‌ها تنها نگذاشت و از او ممنونم. از کمیته ملی المپیک، وزارت ورزش و جوانان و دکتر بابک زرگر امینی بابت همه تلاش‌ها و کمک هایشان سپاسگزارم.


بیشتر بخوانید: گنج زاده: استفاده از زمان برای موفقیت در المپیک بسیار مهم است/ برای خدمت رسانی به زابل سفر خواهم کرد


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار