معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن استان کرمانشاه به تخریب ۲۰ هزار واحد در زلزله سال ۱۳۹۶ استان اشاره کرد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، فرهاد فقیهی معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن استان کرمانشاه با اشاره به تخریب ۲۰ هزار واحد در زلزله سال ۱۳۹۶ استان، گفت : هم اکنون ۳۸ هزار و ۵۰۰ واحد ساخته شده و حدود ۱۵۰۰ واحد نیز با پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصد در حال ساخت است و عملا با این حساب پرونده بازسازی زلزله استان بسته شده است.

فرهاد فقیهی در گفتگو با ایسنا، با اشاره به تخریب و آسیب بیش از ۸۷ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی استان در جریان زلزله سال ۱۳۹۶ گفت: از این تعداد حدود ۲۰ هزار واحد تخریبی و ۶۷ هزار و ۵۴۸ واحد تعمیری بودند.

وی با بیان اینکه مرمت تمام واحد‌های تعمیری زلزله به پایان رسیده است، گفت: هم اکنون روند ساخت و ساز واحد‌های مسکونی تخریبی نیز تا حد بالایی پیش رفته و می‌توان گفت بیش از ۹۵ درصد کار انجام شده است.

فقیهی با اشاره به افزایش ساخت و ساز‌ها در مناطق زلزله زده، گفت: در جریان زلزله حدود ۲۰ هزار واحد تخریب شد، اما هم اکنون بیش از ۴۰ هزار واحد احداث شده و یا در دست ساخت است.

این مسئول خاطرنشان کرد: حدود دو برابر واحد‌های تخریبی زلزله طی دو سال گذشته ساخت و ساز داشته ایم و عملا از نظر ما پرونده بازسازی زلزله بسته شده و تنها بخشی از کار ساخت واحد‌های مازاد باقی مانده است.

فقیهی یادآور شد: این مازاد ساخت و ساز و افزایش دو برابری آن به خواست و انتخاب خود مردم بوده که تلاش داشتند واحد‌های یک طبقه قبل از زلزله که تخریب شده بود را به شکل دو تا سه طبقه بسازند و اگر این اتفاق نمی‌افتاد و همان یک طبقه ساخته می‌شد، پرونده بازسازی زلزله خیلی وقت پیش بسته می‌شد.

وی افزود: هم اکنون از مجموع ۴۰ هزار واحد مسکونی در دست احداث در سطح مناطق زلزله زده استان، پرونده ساخت ۲۸ هزار واحد در روستا‌ها به طور کامل بسته شده و در شهر‌ها نیز از حدود ۱۲ هزار واحد کار ساخت ۱۰ هزار و ۵۰۰ واحد به پایان رسیده و مابقی نیز در مرحله سقف قرار دارند.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن استان کرمانشاه از صرف اعتبار ۳۶۰۰ میلیارد تومانی در جریان بازسازی زلزله استان خبر داد و افزود: این اعتبارات در قالب تسهیلات و کمک‌های بلاعوض جهت ساخت و تعمیر واحد‌های مسکونی زلزله زده هزینه شده است.

وی افزود: علاوه بر صرف این اعتبارات، ۱۹۹ تُن سیمان رایگان و نیز ۷۲ تُن میله گرد به قیمت دولتی در مناطق زلزله زده استان طی مدت بازسازی توزیع شده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.