مدیر سلامت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از استقبال خوب جامعه صنفی و صنعتی استان در راستای ثبت‌نام در سامانه سلامت خبر داد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، بهزاد کرمی مدیر سلامت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از استقبال خوب جامعه صنفی و صنعتی استان در راستای ثبت‌نام در سامانه سلامت خبر داد و گفت : به جایگاهی کشوری که از طریق ثبت‌نام اصناف باید می‌رسیدیم، الان رسیده‌ایم.

او گفت : با توجه به بحران کوید ۱۹ و همچنین نوع رفتار این ویروس در دنیا و به تبع آن در کشور، ۲ استراتژیکی در راستای جلوگیری از شیوع آن دنبال شد، یکی بحث قرنطینه اجتماعی در فاز اول و تعطیلی یک سری صنوف که سبب تجمع و ازدحام می‌شد که در گام اول خوب جواب داد.

او افزود: بعد از تعطیلات نوروزی با توجه به مشکلات معیشتی گام دوم با عنوان فاصله‌گذاری هوشمند مطرح شد یعنی بازگشت یا آغاز به کاربرخی صنوفی که بالاخره می‌توانند با رعایت برخی الزامات و اصول حفاظتی و بهداشتی می‌توانند شروع به کار کنند.

مدیر سلامت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: لازمه این‌کار این بود که همه صنوف چه کم خطر چه پرخطر باید در سامانه وزارت بهداشت Salamat.gov.ir ثبت‌نام برحسب اینکه چه نوع صنفی هستند اطلاعات خود را وارد کنند و یک سری دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی در اختیار آن قرار می‌گیرد که با تعهد در پذیرش آن‌ها کدی چند رقمی دریافت می‌کنند که باید از آن پرینت بگیرند و در محل کار خود نصب کنند.

او به نقش نظارتی دانشگاه علوم پزشکی در این راستا اشاره و ادامه داد: بازرسانی متشکل از دانشگاه علوم پزشکی، تعزیرات، نیروی انتظامی، سازمان دامپزشکی و اصناف از فعالیت‌های واحد‌های صنفی بازدید می‌کنند.

کرمی با بیان اینکه مهلت ثبت‌نام اصناف تا پنجم اردیبهشت تمدید شده است، گفت: بیش از ۵۰ هزار واحد صنفی، صنعتی، کشاورزی و معدنی داریم که باید همگی در سایت وزارت بهداشت ثبت‌نام کنند.

او به استقبال خوب جامعه صنفی و صنعتی استان در راستای ثبت‌نام در سامانه سلامت وزارت بهداشت اشاره و گفت: در هفته اول حدود ۵۰ هزار ثبت‌نام کردند که در نمودار کشوری جایگاه خوبی داریم.

این مسؤول با اشاره به جایگاه دوازدهم کشوری استان کرمانشاه در این رابطه، ادامه داد: این نمودار بر حسب تعداد صنوف است که هر استان دارد از این معیار بیشتر نمی‌توانیم پیش برویم، ما به جایگاهی که از طریق ثبت‌نام اصناف باید در طرح فاصله‌گذاری هوشمند می‌رسیدیم، الان رسیده‌ایم، ولی هنوز به ۱۰۰ درصد نرسیده‌ایم در ضمن ثبت‌نام در این سایت اصلا ربطی به بحث مالیات ندارد فقط برای مجازبودن و یا غیرمجاز بودن فعالیت‌ها است.

او افزود: نظارت‌های ما از چند روز پیش شروع شده و گزارش‌هایی را در خصوص فعالیت اصناف پرخطر و دیگر اصناف در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی را به اتاق اصناف، سازمان صمت، نیروی انتظامی و استانداری داده‌ایم، تا نکات لازم را برای جلوگیری از فعالیت آن‌ها اعمال کنند.

کرمی از شهروندان خواست که در این راستا همکاری لازم را داشته باشند و مراتب را در رابطه با تخلف صنوف در راستای رعایت پروتکل بهداشتی به ۲۵۲۵ و یا ۱۹۰ اطلاع دهند تا در اسرع وقت رسیدگی شود .

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۶:۱۱ ۳۰ فروردين ۱۳۹۹
چیزی که اجباریه دیگه استقبالش چیه.