نیروهای خلیفه حفتر مدعی شدند که یک فروند پهپاد ساخت ترکیه را در جنوب طرابلس هدف قرار داده و منهدم کرده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه لیبیا، خالد محجوب، مدیر اداره عقیدتی-معنوی نیروهای ژنرال خلیفه حفتر اعلام کرد این نیرو‌ها یک پهپاد ترکیه‌ای متعلق به دولت وفاق ملی لیبی به ریاست فایز السراج را در جنوب شهر طرابلس، پایتخت این کشور منهدم کرده‌اند.

محجوب مدعی شد که نیرو‌های حفتر تاکنون ۵۰ فروند از پهپاد‌های ساخت ترکیه را هدف قرار داده و منهدم کرده‌اند.

برخی منابع مانند مرکز نورس نیز مدعی شدند که ترکیه هواپیمای سوخت‌رسان مجهز به پارازیت و دستگاه رصد به فراز دریای مدیترانه و نزدیک سواحل لیبی فرستاده تا بر سامانه‌های پدافند هوایی روسی پانتسیر که امارات در اختیار حفتر گذاشته، پارازیت بیندازد.

درگیری‌ها بین نیرو‌های حفتر و نیرو‌های دولت وفاق ملی لیبی که مورد حمایت جامعه و سازمان ملل است، بعد از آنکه نیرو‌های دولت مذکور بعد از چند پیشروی، امروز عملیات آزادسازی شهر ترهونه را آغاز کردند، شدیدتر شده است.

خبرگزاری آناتولی، دولت لیبی امروز، شنبه از آغاز عملیاتی نظامی برای بازپس گرداندن شهر راهبردی ترهونه در جنوب طرابلس خبر داد.

یک منبع نظامی وابسته به دولت وفاق ملی در گفتگو با خبرگزاری آناتولی تصریح کرد: نیرو‌های دولتی لیبی عملیات آزادسازی شهر ترهونه را که اتاق عملیات شبه‌نظامیان خلیفه حفتر در غرب لیبی محسوب می‌شوند، آغاز کردند.

این منبع که نخواست نامش فاش شود، در ادامه تصریح کرد: نیرو‌های دولتی از چندین محور بسوی ترهونه پیشروی کردند که از مهمترین آنها، منطقه القبولی در شرق طرابلس و شهر مسلاته در جنوب طرابلس است.

نیرو‌های دولت وفاق ملی لیبی در هفته اخیر، چند شهر و روستا از جمله شهر‌های صرمان و صبراته و تعدادی روستا در غرب طرابلس را از کنترل شبه‌نظامیان خلیفه حفتر آزاد کردند.

شبه‌نظامیان خلیفه حفتر از سوی امارات متحده عربی، عربستان سعودی، روسیه، مصر و اردن حمایت می‌شوند، از ۴ آوریل ۲۰۱۹ حملات خود به طرابلس را آغاز و از ۱۲ دسامبر گذشته به منظور تصرف این شهر حملات خود را تشدید کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار