مدیر نظارت بر دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در حال حاضر خدمات دندانپزشکی تنها در موارد اورژانسی ارائه می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، دکتر سید خسرو شمسیان مدیر نظارت بر دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا در حال حاضر خدمات دندانپزشکی تنها در موارد اورژانسی ارائه می‌شود.

او افزود: در زمان شیوع ویروس کرونا بر اساس پروتکل‌های وزارت بهداشت، خدمات اورژانس دندانپزشکی در چهار سطح همچون تسکین درد، عصب کشی اضطراری، شکستگی دندان، تروما، درمان عوارض کشیدن دندان و کنترل خونریزی  ارائه می‌شود.

مدیر نظارت بر دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: توصیه می‌شود به منظور پیشگیری از انتقال ویروس کووید-۱۹، شهروندان از حضور غیر اضطراری در  کلینیک‌های دندانپزشکی در این ایام جدا خودداری کنند.

شمسیان با اشاره به اینکه ویروس کووید-۱۹ از طریق عطسه، سرفه، ترشحات تنفسی و تماس دست آلوده با چشم، دهان و بینی انتقال می‌یابد، بیان کرد: در مطب‌های دندانپزشکی استفاده از توربین دندانپزشکی برای بیمار موجب می‌شود ذرات بسیار ریزی در فضا معلق شود و زمانی که فرد ناقل به بیماری و بدون علائم باشد می‌تواند موجب انتقال این بیماری به دیگران شود.   

او با بیان اینکه ذرات معلق ناشی از کار کردن با توربین دندانپزشکی می‌تواند تا سه ساعت بر روی سطوح ماندگار باشد، تصریح کرد: به همین منظور دندانپزشکی را می‌توان یکی از مراکز پرخطر در این زمینه دانست و بهتر است شهروندان اقدامات غیر ضروری را به زمانی دیگر موکول کنند.

مدیر نظارت بر دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد: در مراکز دندانپزشکی که در حال حاضر فعال است تمامی پروتکل‌های بهداشتی رعایت شده و یونیت‌های دندانپزشکی نیز با فاصله از یکدیگر قرار دارند و از دستگاه‌های تهویه پرقدرت، لامپ‌های UV و دستگاه‌های یون ساز استفاده می‌شود.

انتهای پیام//ف. ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.