معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان بر حفظ و توسعە جنگل‌ها بە عنوان یک اولویت مهم و حیاتی در برنامە‌ریزی‌ها تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، حسین خوش اقبال در جلسه شورای اداری و معارفه فرماندار شهرستان مریوان ضمن هشدار به تخریب گران منابع ملی در مریوان گفت: در صورت ادامه تخریب منابع ملی و جنگل‌ها با قاطعیت با متخلفان برخورد خواهد شد.

او خواستار همکاری بیشتر فعالین زیست محیطی و سازمان‌های مردم نهاد شهرستان با مسئولین در راستای حفظ منابع طبیعی شد و ضمن تقدیر از این فعالیت‌ها افزود: منابع طبیعی یکی از عوامل مهم و اساسی توسعه در هر جغرافیایی است و از مظاهر و نماد‌های برجسته منابع طبیعی، جنگل‌ها و مراتع به شمار می‌رود.

خوش اقبال با بیان اینکه جنگل‌های منطقه مریوان و سروآباد، علاوه بر اینکه مانند نگینی سبز، باعث زیبایی فوق العاده منطقه شده است و نقش مهمی برای توسعه گردشگری دارد اظهار کرد: جنگل‌ها علاوه بر جذب گردشگران، نقش بی نظیری، در تعدیل آب و هوای منطقه و جلوگیری از فرسایش خاک و زمین و همچنین جلوگیری از سیلاب‌های مخرب سالیانه دارد و بنابراین تمام مسئولان ذیربط حفظ و توسعه جنگل‌ها و مراتع را همیشه به عنوان یک اولویت اساسی دربرنامه ریزی‌ها واقدامات اجرایی مدنظرداشته باشند.

او ادامه داد؛ قاطعانه و بدون هیچگونه اغماضی مانع از هرگونه تجاوز و آسیب زدن به جنگل‌ها خواهیم شد و با متخلفان برخورد جدی صورت خواهد گرفت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان در ادامه ضمن تقدیر از زحمات کادر پزشکی و درمانی شهرستان مریوان در راستای مقابله با ویروس کرونا از زحمات و تلاش‌های مجاهدانه آرتیکاس اقبال در طول ۱۲ ماه سرپرستی فرمانداری مریوان اشاره کرد و حکم صادر شده از سوی وزیر محترم کشور برای اقبال به عنوان فرماندار مریوان به در جمع اعضای شورای تامین و اداری شهرستان به وی اعطا کرد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.