مدیر تولید شرکت فولاد اکسین خوزستان گفت: فولاد اکسین موفق شد در فروردین ۹۹، با تولید ۸۰ هزار تن انواع محصولات، رکورد تولید را بشکند.

بهرنگ اهدایی مدیر تولید شرکت فولاد اکسین خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: مجتمع فولاد اکسین به عنوان اولین و تنها تولید کننده ورق‌های عریض فولادی در ایران و خاورمیانه محسوب می‌شود و ماهیت تاسیس و اصلی‌ترین ماموریت این شرکت تولید ورق‌های خاص و تامین نیاز صنایع استراتژیک کشور از قبیل صنعت نفت و گاز و پتروشیمی است.

او افزود: در سال ۱۳۹۸ با تغییر سبد محصولات خود از تولید ورق‌های تجاری به ورق‌های آلیاژی و خاص، گام در مسیر اصلی و رسالت واقعی خود یعنی تولید ورق‌های API جهت ساخت لوله‌های انتقال نفت و گاز در محیط‌های شیرین و ترش و همچنین ورق‌های آلیاژی به خصوص در حوزه ساخت صنایع مخازن گذاشت.

تولید ۸۰ هزار تن انواع محصولات در فولاد اکسین خوزستان

اهدایی اظهار داشت: در سال ۱۳۹۸ با توجه به تغییر سبد محصولات و روش خاص تولید آنها، مهندسین فولاد اکسین توانستند علاوه بر تنوع دادن به محصولات، از لحاظ کیفی و کمی هم تولیدات را افزایش دهند و با ادامه این روند در سال ۹۹ شاهد تولید محصولات خاص مورد نیاز صنعت نفت و گاز کشور هستیم.

مدیر تولید شرکت فولاد اکسین خوزستان تصریح کرد: در فروردین ماه امسال توانستیم به رکورد حدود ۸۰ هزار تن دست یابیم که حدود ۲۵ درصد رشد تولید نسبت به ماه مشابه سال گذشته داشته ایم.

او ادامه داد: از ۸۰ هزار تن تولید در فروردین امسال، حدود ۴۰ هزار تن ورق api بوده که از این میزان ۲۶ هزار تن مربوطه به پروژه استراتژیک خط انتقال نفت گوره به جاسک از نوع ورق‌های API بوده و با توجه به نیاز دیگر صنایع کشور امسال هم با همین جدیت این رشد تولید ادامه خواهد داشت تا فولاد اکسین پاسخگوی نیاز صنایع خاص و حساس و استراتژیک کشور باشد.

این مقام مسئول بیان داشت: در سال ۱۳۹۸ در کنار شرکت فولاد خوزستان یک حرکت برنامه‌ریزی شده و بسیار مدرنی را در خصوص سفارش گذاری و تولید برنامه‌های صادراتی داشته ایم که نتیجه آن افزایش صادرات به کشور‌های اروپایی با یک بازخورد خیلی خوب بوده است امسال نیز ضمن حفظ روند صادراتی پارسال شاهد افزایش آن و ارز آوری بیشتر برای ایران خواهیم بود.

تولید ۸۰ هزار تن انواع محصولات در فولاد اکسین خوزستان

او گفت: با توجه به حساسیت پروژه‌ها و ورق‌های مورد نیازی که در این پروژه‌ها استفاده می‌شود با همفکری و همراهی شرکت‌های نفت و گاز، فولاد مبارکه، فولاد اکسین خوزستان و لوله سازی اهواز توانستیم بعد از نشست‌های فنی متعدد موفق به تولید و بومی سازی ورق های مورد نیاز جهت خطوط لوله انتقال نفت و گاز شویم و کشور را از واردات این ورق ها بی نیاز کنیم.

بهرنگ اهدایی اظهار کرد: اکنون از مواد اولیه تا تولید ورق و تولید لوله را متخصصین مجرب داخلی توانسته اند بومی سازی و ایرانی سازی کنند و تمامی این تولیدات کاملاً تحت استاندارد‌های بین‌المللی با کیفیت بسیار بالای درحال تولید است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.