پارلمان عراق: مادامی که بهای جهانی نفت بالا نرود، کشور با مشکلات بزرگی روبرو خواهد بود

کمیسیون نفت و انرژی پارلمان عراق از مشکلات پیش روی این کشور در صورت بهبود نیافتن بهای جهانی نفت خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه موازین نیوز، کمیته نفت، انرژی و مناطع طبیعی پارلمان عراق امروز پنجشنبه اعلام کرد مادامی که بهای جهانی نفت بهبود نیابد، کشور با بحران شدیدی مواجه خواهد بود که خروج از آن امکان پذیر نیست.

امجد هاشم العقابی، عضو کمیسیون نفت، انرژی و منابع طبیعی عراق در این خصوص گفت: دولت باید در خصوص ایجاد منابع جایگزین نفت در خلال مرحله آتی، جدی عمل کند.

امجد العقابی در ادامه تصریح کرد: ویروس کرونا تمامی کشور‌های جهان و اقتصاد‌های آن‌ها را تحت تأثیر قرار داده و این وضع، تا زمان از میان بردن آن به شکل کامل ادامه خواهد داشت. این همه گیری، تأثیری منفی در فروپاشی بهای جهانی نفت خواهد گذاشت که مادامی که کارخانه ها، کارگاه‌ها و کشور‌های جهان به زندگی طبیعی خود باز نگردند، این وضعیت بهبود نخواهد یافت.

وی همچنین تأکید کرد: عراق با بحران مالی بزرگی دست و پنجه نرم می‌کند که تا زمان بهبود بهای جهانی نفت، خروج از آن امکان پذیر نیست.

او گفت: دولت باید به دنبال منابع دیگری غیر از نفت باشد تا در مرحله آتی به منظور بهبود اوضاع اقتصادی عراق، به آن تکیه کند.

گفتنی است اخیرا در پی جنگ نفتی عربستان و روسیه در سایه بحران جهانی کرونا و کاهش تقاضا، قیمت جهانی نفت افت قابل ملاحظه‌ای را مشاهده کرد؛ مسأله‌ای که سران اوپک پلاس، به خصوص عربستان و روسیه را بدان واداشت که اختلافات را کنار گذاشته و به توافقی واحد دست یابند؛ هر چند این توافق نیز سبب نشد بهای جهانی نفت بطور کامل بهبود یابد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار