آموزش مجازی در شبکه‌ای تخصصی و تعاملی ضرورت نظام آموزشی است اما ورود به این عرصه در شرایط فعلی چالش برانگیز شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،آموزش مجازی همان راهکار ناگزیری است که تعطیلی اجباری مدارس بر اثر کرونا آن را مهمان ناخواسته دانش آموزان کرده است، هرچند با وجود ادعای هوشمند سازی مدارس و پیشرفت در فضای مجازی از حیث تولید محتوا و برنامه ریزی در این عرصه ابتدای مسیر این نوع آموزش‌ها قرار دادیم و مسیری پر فراز و نشیب برای رسیدن به نقطه مطلوب مشاهده می‌شود.

با وجود تمام فراز و نشیب‌ها و خلا‌های موجود، آموزش مجازی در این روز‌های کرونایی تنها راه چاره برای جبران خلا‌های آموزشی است، حال بماند که در سال تحصیلی جاری با وجود تعدد تعطیلات به دلیل آلودگی و برودت هوا جای چنین آموزشی خالی بود، اما کیفیت عملکرد موضوعی اساسی است که گویا اقدام شتاب زده ورود به آموزش مجازی چندان این جنبه را لحاظ نکرده است.

جبران عقب ماندگی تحصیلی از آموزش تلویزیونی تا شبکه شاد!

جبران خلا‌های آموزشی از شروع کار با آموزش تلویزیونی در شبکه آموزش کلید خورد و به تدریج پیش رفت تا آنجا که آموزش در شبکه چهار و حتی در مواردی شبکه‌های استانی را هم به خود مشغول کرد و آموزش و پرورشی‌ها از اقبال قابل توجه دانش آموزان نسبت به این آموزش‌ها می‌گویند.

بعد از شروع این آموزش‌ها به تدریج موضوع راه اندازی شبکه شاد مطرح شد، شبکه‌ای که حرف و حدیث بسیاری از مشکلات زیرساختی گرفته تا ابهام در همکاری با شرکت‌های پیام رسان در پی داشت و در نهایت از هفته گذشته آغاز به کار رسمی داشت، اما این آغاز به معنای پایان مشکلات این شبکه نبود و دانش آموزان و معلمان ناچار به استفاده از آن شدند.

پیدا و پنهان تحصیل در «شاد» / راه چاره برای آموزش مجازی در کشور چیست؟


بیشتر بخوانید: راه اندازی نسخه ویندوز شبکه شاد/ اما و اگر‌های برگزاری امتحانات مجازی


رونق شاد در بازار خرید اسمارت فون‌ها و دست کوتاه مناطق محروم

حدود دو هفته‌ای است که آموزش در شبکه شاد شکل جدی به خود گرفته است و در این میان تهیه ابزار‌های لازم برای حضور در این شبکه بیش از پیش خودنمایی می‌کند، حال باید اسمارت فون‌های نسبتا به روز و اینترنت در دسترس هر دانش آموزی باشد تا آموزش غیرحضوری و مجازی را ادامه دهد و باز هم در این اوضاع و در حالی که ادعا می‌شود آموزش مجازی عدالت آموزشی را به به جریان انداخته است، برخی دانش آموزان به ویژه ساکن مناطق محروم از قافله جا ماندند.

حالا آموزش مجازی منوط به داشتن امکاناتی شده است که شاید در اوضاع چند طبقه موجود دستیابی به آن مشکل باشد تا حدی که در مناطق عشایر به زعم مدیرکل آموزش عشایری در برخی مناطق معلمان کلاس‌های درس را برپا کردند، از طرفی دیگر اوضاع و احوال موجود چاره‌ای جز آموزش غیرحضوری را ایجاب نمی‌کند و گویی قبل از هر اقدامی وجود یک اتاق فکر به منظور تمهید لازم برای ورود شاد به نظام آموزشی احساس می‌شد تا انقدر شتاب زده طرح نو و خام در آموزش و پرورش توسعه پیدا نکند.

شبکه شاد

جایگاه شاد در آموزش مجازی چگونه است؟

شبکه شاد آنطور که اسمش پیداست شبکه‌ای اجتماعی برای دانش آموزان است که اندیشه‌ای قابل قبول محسوب می‌شود، اما مشکل از جایی شروع می‌شود که زیرساخت لازم برای ورود این شبکه به نظام آموزشی وجود ندارد و ناپختگی آن نگاه به شبکه تعاملی شاد را ناخوشایند در میان جامعه دانش آموزی جلوه می‌دهد.

محمد فقیری استاد دانشگاه فرهنگیان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش درباره شبکه شاد معتقد است شاد شبکه اجتماعی است و می‌تواند با آموزش "گفتگو" و " تعامل" هوش میانفردی، اجتماعی و هیجانی را تقویت کند و بستر مشارکت، کارگروهی، خلاقیت و تفکر را که از عناصر مغفول آموزش و پرورش است، فراهم کند؛ این شبکه می‌تواند به مثابه دورهمی معلمان کشور بوده و نقش مهمی در هماهنگی سمفونی آموزش در کشور داشته باشد همچنین ضمن احترام گذاشتن به تفاوت‌های فردی، محلی و منطقه‌ای دارای الگو‌های آموزشی هماهنگ، منسجم و منطقی باشد.

او در تبیین راهکار عملکرد بهبود این شبکه گفت: شاد می‌تواند شبکه‌ای برای به اشتراک گذاری تجربه‌های معلمان و دانش آموزان باشد و هدف اصلی روایت پژوهی (Narrative research) باشد و این شبکه اگر ارتباط بینافردی به وجود آورد خود می‌تواند عین گفتگو باشد.

فقیری افزود: در آموزش مجازی (Virtual Teaching)، معمولا جایی برای پاتوق معلمان (Teacher lounge) و پاتوق دانش آموزان (Student lounge) وجود دارد که می‌توانند با یکدیگر گفتگو کنند، گفت‌وگو باعث رشد هوش میان فردی و در نتیجه ارتباط، تعامل و مشارکت بیشتر می‌شود و با این وجود شاد می‌تواند جغرافیای آموزش و پرورش را به هم پیوند بزند، البته اگر امکان بیناشبکه‌ای داشته باشد همچنین می‌تواند مدیران آموزش و پرورش و حتی معلمان را به فکر ترغیب کند تا با اقدام پژوهی در حل مسائل آموزشی و تربیتی بکوشند، فرصتی برای درس پژوهی و اصلاحات و تغییرات در تدریس برای معلمان فراهم می‌کند، از طرفی دیگر، معلمان می‌توانند با الگو‌ها و روش‌های طراحی و تدریس مختلف آشنا شوند و از همکاران خود بیشتر بیاموزند که نمودی از یادگیری مشارکتی است.

پیدا و پنهان تحصیل در «شاد» / راه چاره برای آموزش مجازی در کشور چیست؟


بیشتر بخوانید: تکمیل ۹۰ درصد آموزش دانش‌آموزان عشایر/ خیرین برای تجهیز آموزش مجازی پای کار بیایند


راه‌های نرفته شبکه شاد در نظام آموزشی

خلا‌های موجود در شبکه شاد امری اجتناب ناپذیر است، اما ورود اصولی به این شبکه و ورود حرفه ای، آن هم در شرایطی که فناوری در هر عرصه‌ای رسوخ کرده و حتی نقش تسهیلگری دارد، جایگاه قابل توحه دارد، نظام به شدت متمرکز آموزشی در کشور نیازمند شبکه‌ای تعاملی است تا جریان آموزش و تبادل تجرببات معلمان تسهیل شود.

فقیری با اشاره به اینکه وجود نظام متمرکز و از بالا به پایین و بخشنامه‌ای موجب کند شدن آموزش و از بین بردن خلاقیت و نوآوری می‌شود، گفت: نظام آموزشی اگر معلمان و مناطق را در فرایندی گفتگومحور آزاد بگذارد، می‌تواند موجب رشد خلاقیت و نوآوری شود، در این ارتباط، شاد می‌تواند نقشه‌های متفاوتِ نظریه ها، راهبردها، راهکارها، الگوها، روش‌ها و مهارت‌های آموزشی را ترسیم و معلمان را ترغیب کند تا از آن‌ها استفاده کند.

استاد دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه شبکه شاد گفتگومحور است و از قدرت سلطۀ معلم کاسته می‌شود، تصریح کرد: فعالیت در شاد نوعی دیگر از آموزش است و این دیگرگونگی به سبب وجود گفتگو است.

فقیری با اشاره به وضعیت پیشرفت آموزش مجازی در کشور اظهار کرد: آموزش مجازی از نظر انواع مثل بیگ بلود باتن و اسکای روم و ... پیشرفت زیادی داشته، فضای مجازی و گروه‌های مجازی هم امکان ارتباط و تعامل بیشتری فراهم کرده است، اما از نظر الگو‌ها و روش‌های تدریس مجازی، طراحی آموزشی مجازی، مدیریت کلاس مجازی یا آنلاین، تدوین طرح درس مجازی گرافیک و داده نمایی یا اینفوگرافی و کار با پرده نگار یا پاورپینت و فتوشاپ پیشرفت زیادی مشاهده نمی‌شود و معلمان در تشخیص الگو‌های طراحی و اجرای برخط و استفاده از الگو‌های مختلف داده نمایی مثل هرمی، فرایندی، چرخشی، حلزونی و غیره هنوز با مشکلات بسیاری مواجه هستند.

پیدا و پنهان تحصیل در «شاد» / راه چاره برای آموزش مجازی در کشور چیست؟

شبکه شاد؛ فرصت یا تهدید در نظام آموزشی فعلی؟

شاد که اکنون پای ثابت آموزش مجازی شده است و اگر اصول ورود آن رعایت می‌شد شاید چشم انداز بهتری برای آن قابل تصور بود، حالا نه از نگاه مخاطب عام بلکه متخصصان امر تعلیم و تربیت هم آن را خالی از مشکل نمی‌دانند.

فقیری یکی از مهمترین مشکلات شاد را استفاده دشوار از اینترنت در مناطق دوردست و روستا‌ها برشمرد و گفت: علاوه بر آن مهارت‌های آموزش و کلاس مجازی را در پیش داریم که بهتر است به معلمان و دانش آموزان آموزش داده شود، این شبکه باید برنامه‌ای مدون داشته باشد تا مثل برنامه‌های روایت پژوهی، اقدام پژوهی و درس پژوهی دچار روزمرگی نشود همچنین بهتر است بهترین تدریس‌ها و طرح درس‌ها انتخاب شوند و در معرض همۀ معلمان قرار بگیرند تا توسعه حرفه‌ای شبکه جدی گرفته شود.

او تاکید کرد: شاد باید بخش تربیتی داشته باشد و به مسائل هوش هیجانی دانش آموزان و مشکلات روحی و روانی آن‌ها نیز توجه‌ای خاص کند؛ آموزش و پرورش باید توجه خاص به هوش‌های چندگانه به ویژه هوش زبانشناختی، میانفردی، اجتماعی و هیجانی داشته باشد، به کیفیت بیشتر از کمیت توجه کند و تغییری بنیادین در رویکرد حافظه محوری، محتوامحوری و کمیت محوری خود ایجاد کند تا بتواند موفق باشد و اهداف تحول بنیادین را هم تحقق بخشد.

این استاد دانشگاه موفقیت شاد را مشروط بر داشتن برنامه‌ای مدون دانست و گفت: تغییر رویکرد به آموزش مجازی کار دشواری بوده و نیازمند تفکر و تأمل بسیار است، معلمان هم با مهارت‌های توسعه حرفه‌ای بیشتر آشنا شوند. تاب آوری، گفتگو و مشارکت را در فضای مجازی تجربه کنند، گرچه کار در فضای مجازی دشوارتر از کلاس واقعی است.

آنچه از ورود شبکه شاد یا به بیانی دیگر آموزش مجازی در نظام تعلیم و تربیت بر می‌آید، اجرای اصولی و مبتنی بر ظرفیت‌های کارشناسی و زیرساختی است که حلقه مفقوده این روز‌های اجرای آن شده است و وعده‌های افزایش سرعت پیام رسان حتی بالاتر از نمونه‌های خارجی و مواردی از این دست هم که فعلا روی کاغذ جا خوش کرده اند و معلوم نیست کی به مرحله اجرا برسند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۸ ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
نرم افزار شاد خیلی کند هست به خدا اعصابمون رو ریخته به هم آخه چرا اینجوری؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۸ ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
وای جی سی لطفا توروخدا جون هرکی دوست داری از سنجش یه مصاحبه بگیرید و درباره نظام قدیم هم بپرسید که آیا بودجه بندی ماهم تغییری میکنه یا نه؟ایا اون ۲۰ درصد برا مام حذف میشه یا نه یا چی؟ بخدا میخوایم درس بخونیم الان سردرگمیم لطفااا
Iran (Islamic Republic of)
جعفری
۰۰:۰۵ ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
نرم افزار شاد فایده ای نداره من هنوز بعد چند روز نتونستم واردش بشم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۷ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
شاد خیلی الکیه مادر من معلمه گروهم تشکیل داده تو شاد ولی بچه ها خیلیاشون نتونستن عضو بشن، خیلیاشون نتونستن اصلا نصبش کنن، مگه واتساپ چش بود؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۴ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
آقا وزیر آموزش و پرورش اینترنت بسیار ضعیف عمل می کند.لطفا پی گیری کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۲ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
من تمام نظرات را خوندم .
راه حل عملی و فوری اینه :
تلگرام رو آزاد کنید . به معلمین بفرمایید فقط مثبت درس بدن (یعنی فقط اطلاعات مفید بدن) و به دانش آموزان نگن فلان ساعت آن لاین باشید . دانش آموزان کاستی ها را با تحقیق خودشون حل میکنن . معلم زیاد در کار دانش آموز دستور نده .
ممنون باشگاه جوان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۰ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
خود وزیر آموزش و پرورش از این نرم افزار استفاده نمی کنه
برای ارتباط و پیام دادن میره تو تویتر پیام میده بعد توق داره مردم باور کنن شاد برنامه بدرد بخوریه
خیلی مسخرست که مسئولین ما برای ارتباط با مردم کشورشون از نرم افزار های آمریکایی استفاده می کنن
Iran (Islamic Republic of)
شهبانو
۱۴:۳۶ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
وای تو رو خدا در مورد همه ی پایه ها خبر میدن ولی یه زمان دقیق برا کنکور و نهایی هنوز تعیین نشده که ما بدونیم باید چه خاکی تو سرمون بریزیم، آخه تصمیم گیری در مورد ادامه سال تحصیلی انقدر سخته که اینا نمیتونن یه جواب قطعی بدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۲ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
عزیز جان گفتن که امتحان نهایی ازچند روز بعد از تعطیلات عید فطر شروع میشه.
کنکور هم میشه هفته سوم تیر.
داخل اینستا اعلام کردن
Iran (Islamic Republic of)
شهبانو
۱۴:۳۵ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
وای تو رو خدا در مورد همه ی پایه ها خبر میدن ولی یه زمان دقیق برا کنکور و نهایی هنوز تعیین نشده که ما بدونیم باید چه خاکی تو سرمون بریزیم، آخه تصمیم گیری در مورد ادامه سال تحصیلی انقدر سخته که اینا نمیتونن یه جواب قطعی بدن
Iran (Islamic Republic of)
ساناز
۱۴:۱۱ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
برای وزیر آموزش و پرورش با مدیریت ضعیفشون متاسفم با این وضعیت انتظار دارن بچه ها چطور امتحان بدن ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۷ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
اگر اپلیکیشن شاد را بدست بخض خصوصی واقعی می سپردن مشکلات امروزی را نداشتیم.

اپلیکیشن موجود شاد محصول شرکتی خصولتی و زیر مجموعه ستاد اجرایی فرمان است که صاحب روبیکا هم هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۸ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
پسر برادرم کلاس اول ابتدایی هست.مادرش می گفت هرکاری می کنم شاد نصب نمی شه من برای اینکه ببینم مشکلش چیه با گوشی خودم و با وارد کردن کد ملی پسر برادرم شاد رو نصب کردم الان نمی تونم ترک کانال بزنم.لطفا این مشکل ترک کانال رو هم برطرف کنید.
Iran (Islamic Republic of)
پردرد
۱۲:۰۷ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
واقعا که مزخرفه
داداش من نه گوشی هوشمند داره نه کامپیوتر
کلاس ششم هم هست
جز مناطق محروم کرمانشاه
پس اینا باید چکار کنن ایا اینا حق درس خوندن ندارن
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۴:۱۲ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
شما که دارید آقای عزیز
از گوشی شما استفاده کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۲ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
وقتی خونه هاشون نزدیک هم نیست چطوری از گوشی یکی دیگه استفاده کنند؟در ضمن به خاطر کرونا خونه نزدیکان هم نمی شه رفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۹ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
پس شما چجوری اینجا پیام دادی آقا؟
بچه های ماهم از گوشی ما استفاده میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۹ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
شايد خودش تهرانه داداش اونجاست شما همه تون با هم يك جا هستيد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۷ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
نسخه وب خرابه شبکه بزرگ شاد اقای وزیر فقط راهکار ندین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۶ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
سیستان و بلوچستان و شاخص قرار بدید مسئول
بچه ای که نه گوشی هوشمند داره نه اینترنت شاد نیست غمگینه تبعیض طبقاتی تو مملکت تا کی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۰ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
چرا شلوغش میکنی چه ربطی به تبعیض داره، مگه بقیه مفتی از اینترنت استفاده میکنن؟
Iran (Islamic Republic of)
جوان انقلابی
۱۱:۴۵ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
در یک کلمه بگم واقعا برای وزیر آموزش و پرورش متاسفم.
در بحران کرونا در بین تمامی وزارت خانه ها نمره ایشون و مجموعه شون کمتر از بقیه است و به دلیل حضور در جلسات هیات دولت من به ایشون از ۲۰ نمره ۲ رو میدم!!!
واقعا متاسفم!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۲ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
واقعا میخاین با این آموزشا امتحانات نهایی برگزار کنید؟!
ما دوازدهما که سال اخرمون بیشتر ضربه رو میخوریم کلی امتحانات که گرفته نشده،مرور درسا که به کل فراموش شده
من نمیفهمم خب بعد از عادی شدن شرایط یه ماه دیگه بریم مدرسه درسارو مرور کنیم چی میشه مگه!؟
کنکورو عقب بندازید چی میشه؟!
تو رو خدا این سال آخرمون نابود نکنید!؟
استرس،استرس،استرس شده همه زندگیمون این واقعا درسته!؟
عادلانس بخاین مارو اینجوری بفرستین برا کنوور و نهایی!برنامه شاد که هیچ کس حتی معلما نمیدونن چجور باید ازش استفاده کنن شما فکر میکنین با این برنامه و اموزشا همه چی حله اونم برا ما کنکوریا.خواهش میکنم رسیدگی کنید
از سایتتون ممنونم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۱ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
نذارید ۲۰ درصد کنکور حذف شه اگرم میخواد حذف شه برای قدیم سرجاش باشه توروقران شما خبر بدین، بخدا بسمونه اینهمه استرس واالله درست نیست دوماه مونده تا کنکور بیان بگن حذف شده یکی مثل ما پشت کنکوریا برای اون مباحث که خیلی راحت و نمره بیاره وقت گذاشته و الان باید چیکار کنه؟ اگه اون برا جدید حذف بشه چون سوالات قدیم و جدید مشترک برای ما قدیمام حذف میشه اینجوری راحت خیلیامون نابود میشیم چون الان وقت رسیدن به تسلط رو فصلای سخت اول که هر کدوم یکماه زمان میبره نیست، تورو جون خونوادت اینو یا ثبت کن یا جون عزیزات پیگرش باش بخدا مام جز اینجا جایی نداریم، حداقل بگن این هیچ مشکلی در سوالات نظام قدیم نداره و اونا بودجه بندیشون سر جاشه، خواهش میکنم ازت پیگیر باش این خواسته همه نظام قدیماس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۱ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
حالت خوبه؟ قدیم و جدید نداریم، میخواستی از قدیم‌نمونی رو دسته جدیدیا مشکل خودته
Iran (Islamic Republic of)
حمیدرضا
۱۰:۳۳ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
همسر بنده معلم هستند و دو فرزند در مقاطع چهارم و دوم ابتدایی دارم. از روزی که این شبکه به اصطلاح شاد راه اندازی شده واقعا تمام زندگی ما رو تحت الشعاع خودش قرار داده. قبلا همسر م فقط با چهل و دو دانش آموز سر و کار داشت ولی الآن باید درس رو به اولیا اونها هم تفهیم کنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۶ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
1-الان همه خودشون لیسانس دارن . نیاز به تفهیم نیست . 2- قبلا معلمها فقط فشار میاوردن و کارشون رو پیش میبردن . معلمها باید علمشون رو بالاببرن و به روز باشن . فشار دیگه قدیمی شده !
Iran (Islamic Republic of)
یک معلم
۱۰:۰۳ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
با سلام و احترام
فقط نگیم شاد راه اندازی شد! یک بار وارد محیط شاد بشید و امکانات و قابلیت های شاد رو بررسی کنید! شاد قرار بود یک شبکه تخصصی و ویژه آموزش مجازی در این دوران باشه، ولی امکاناتش در حد یک پیام رسان معمولی هست، قابلت های ویژه ی آموزش نداره، ابزار های کمک آموزشی نداره (تخته سیاه آنلاین، آزمون آنلاین، ...) هیچ کدوم رو نداره، تنها قابلیتش ثبت و ورود معلمان و دانش آموزان با کد ملی و نظارت مستقیم روی اون هست! یک پیام رسان ساده دادن دستمون، که اون هم هنوز خیلی از معلمان و دانش آموزان برای ورود به کلاس ها مشکل دارن و گفتن: خب کارتونو شروع کنین!
پس اپلکیشن تخصصی آموزی شاد چی شد!؟
دوباره خیلی از معلمان متوصل شدن برنامه های اسکایپ و آدوب و ...
Iran (Islamic Republic of)
جوان انقلابی
۱۱:۴۸ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
ایا از این وزیر اموزش و پرورش انتظار بیشتری داشتین؟!!! از وقتی برنامه شاد اومده کل برنامه های معلما ریخته به هم!!!!
خلاقیت یه معلم مهد کودک از وزیر اموزش و پرورش بیشتر بود!!!!
United States of America
ناشناس
۱۰:۰۲ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
سیستم بسیار افتضاح و پر عیب و ایراد الان اموزشگاه زبان کیش با یک نرم افزار ساده رایگان ادب کانکت در کل ایران اموزش تصویری میده عالی بدون هزینه ولی برید ببینید سیستم بسیار ناقص و بیخود مثلا یک دانش اموز تکلیف ارائه کنه همه میبینند و از روی اون مینویسند اینا فقط دنبال منیت امار و ... هستند حالا زیر ساخت افتضاح مخابراتی عدم دسترسی همگانی و ...از دیگر معضلاته میتوانستند هماهنگ کنن دو یا سه کانال تلویزینی در دسترس 99 درصد دانش اموزان بدون هزینه و ..... اموزش ببینند
Germany
معلم
۰۹:۵۸ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام ما معلمها خودمون به صورت خود جوش بدون امر و دستور از مدیران آپ در همان روزهای اول تعطیلی شروع به تشکیل گروههای مجازی در تلگرام و واتساپ کردیم. کار ما نظم گرفته بود و به خوبی پیش می رفتیم. و طبق معمول مسئولین آپ نسنجیده و شتاب زده دخالت های بیمورد و تاخت و تازها و تهدیدهای خود را شروع کردند و ما را بالاجبار وارد شبکه های کردند که هنوز آماده بهره برداری در این وسعت نیست. و معلم و دانش آموزان را در این وادی ناشاد سر در گم کرده اند. این دو هفته هنوز نتوانسته ایم یک کلاس بی درد سر در شاد را بر گزار کنیم. یا قطعه یا پیامها با کلی تاخیر می رسه یا عده ای هنوز موفق به عضویت در گروه نشدند و... درنهایت بر می گردیم ادامه کلاس را در گروه های خود جوش خودمان به سر انجام می رسانیم.
اگر این مسئولین محترم در کار ما دخالت نکرده بودند و با این شاد وقفه در کار ما ایجاد نمی کردند کار ما به درستی انجام گرفته بود. هنوز عده زیادی از معلمین و دانش آموزان سرگردان شادند . لطفا به این مسئولینمسزواینمحترم آپ بفرمائید این قدر بدون درایت و کارشناسی های علمی و دقیق عمل نکند که آم بش و پرورش را به سمت فنا میبرد.
Iran (Islamic Republic of)
45هزار تومنی
۰۹:۴۶ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
متاسفانه این شبکه شاد یک توطئه مشترک آموزش وپرورش و وزارت ارتباطات است که خانواده ها را با مشکلات عدیده مواجه نمایند بطوری که اصلاً دانش آموزان از این شبکه آموزشی بویژه دانش آموزان ابتدایی استفاده ای نمی کنند واین اولیا هستند که بجای بچه ها باید در این شبکه فعال وتکالیف را برای بچه ها انجام دهند. این شیوه تیغ زنی ایرانی ها توسط وزارت ارتباطات است . از بس اینترنت وحجم خریده ایم در این روزهای نداری و بی پولی این هم یک هزینه مضاعف شده . سرعت هم که واویلا است فقط زمان وپول و اعصاب مردم را از بین برده اند.
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۰۹:۲۳ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
زیر ساخت های ضعیف آموزش مجازی و کند بودن سرعت هوشمند سازی مدارس و آموزشگاهها، سبب گسترش نیافتن این آموزشها در همه جاهای کشورمان و گسترش در بین همه اقشار ضعیف و غنی است.
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۰۹:۲۳ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
زیر ساخت های ضعیف آموزش مجازی و کند بودن سرعت هوشمند سازی مدارس و آموزشگاهها، سبب گسترش نیافتن این آموزشها در همه جاهای کشورمان و گسترش در بین همه اقشار ضعیف و غنی است.
Iran (Islamic Republic of)
زبل خان
۰۹:۰۸ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
اگر در مدرسه گوشی نه
در گوشی هم مدرسه نه
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۸:۴۸ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
کاش حداقل طرح رو فقط در مناطق توسعه یافته و مرفه اجرا میکردند و کلا بیخیال مناطق محروم میشدند، مردم مناطق محروم کشور خودشان حسابی درگیر نداری ها و بی پولی ها و ... هستن این بین باید درگیر تهیه ی اینترنت، گوشی مدل بالا و متوسط باشند. بهتر نبود یه کم منطقی تر فکر میشد برای مناطق محروم و دوستان مسئول فقط نگاه نکنند که دست بچه ها و نوه هاشون چه هست و یه کم وسیعتر نگاه میکردند، همیشه قبل از هر طرحی باید دقیق فکر بشه
-
ناشناس
۰۸:۴۱ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
فعلا که برای خانواده های فقیر فاقد گوشی هوشمند، اسم شبکه ،غمگین است .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۳ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
حالا شما که گوشی داری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۵۴ ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
متاسفانخ برنامه شاد طبق گفته ی خیلی از کارشناسان با شتازدگی ایجاد شد بدون هیچ شناختی و توجیهی از ان حتی برای مسئولین ادارات تا برسد به مدارس