امیر هوشنگ آقامیری با راه اندازی کمپین «احسان سپید ایران» گامی در جهت اقدامات بشر دوستانه برای کمک به کادر درمان و بیماران کرونایی بر می‌دارد.

امیرهوشنگ آقامیری هنرمند نگارگر، مدیر مسئول موسسه فرهنگی هنری تذهیب و انتشارات آقامیری در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اهمیت قدردانی از پزشکان و پرستاران که با توجه به شیوع کرونا روز‌های سختی را پشت سر می‌گذارند، اظهار کرد: کمپین «احسان سپید ایران» را با هدف بشر دوستانه و نوع دوستی در فضای مجازی برگزار می‌کنیم؛ البته چند روزی است که صفحه مجازی راه اندازی شده ، اما برنامه اصلی از جمله فروش آثار و حراج از ابتدای ماه رمضان آغاز شده است.

وی افزود: آثار بسیاری در این کمپین به فروش می‌رسد که از جمله آن می‌توان به اثر قرآنی با طلای ۲۴ عیار، مصحف زرین با جعبه چرم طبیعی (صنایع دستی) و طلای ۲۴ عیار، نفیس‌ترین شاهنامه فردوسی، آثار نگارگری از جمله گل مرغ و مینیاتور و همچنین کتابی منحصر به فرد از رباعیات خیام و لوح تقدیری خاص برای کادر درمان اشاره کرد.

آقامیری گفت: تمام این آثار هنری منحصر به فرد و آثار موزه‌ای است و تعدادی از این آثار برای اولین بار در کشور به معرض نمایش و حراج گذاشته می‌شود.

این هنرمند با تاکید بر اینکه آثار در دو بخش فروش و حراج ارائه می‌شود، ادامه داد: خیران و کسانی که می‌خواهند در این امر بشر دوستانه با ما شریک باشند می‌توانند اثر خریداری شده را برای خود نگه داشته و یا از طریق کمپین به امضای هنرمندان خالق آثار رسانده و آن را به پزشکان مورد نظر و یاکادر درمانی و پرستاری اهدا کنند. این کار برای ایرانیان خارج از کشور هم انجام می‌شود، اما به دلیل شرایط تحریم، آثار به خارج از کشور فعلا ارسال نمی‌شود و هموطنان می‌توانند آثار خریداری شده را از طرف خود اهداء کنند.

این هنرمند نگارگر گفت: همچنین جهت قدردانی و تجلیل از سپید پوشان، لوح صنایع دستی با نقوش ایرانی انتزاعی و نقش برجسته (به نام طراوت عشق) برای اولین بار طراحی و تولید شده و با آمادگی تیم خوشنویسی به نام اشخاص و پزشکان نوشته می‌شود و از طرف خریداران به آ‌نها تقدیم می‌شود. خوشبختانه این کمپین مورد حمایت معنوی بسیاری از فرهیختگان و هنرمندان پیشکسوت و صاحب نام قرار گرفته و این بزرگان با ارسال ویدئو‌های خود، ضمن حمایت از کمپین هنرمندان و دیگر اقشار، جامعه را به مشارکت دعوت کرده اند.

وی گفت: در سال ۱۳۹۹ ما تصمیم داریم، به همین تعداد یعنی ۱۳۹۹ اثر فاخر هنری را به کمپین «احسان سپید ایران» اختصاص دهیم.

امیرهوشنگ آقامیری افزود: ما پیش از این هم کار‌های خیرخواهانه با هدف کمک به نیازمندان، معلولان، آزادی زندانیان و... انجام می‌دادیم اما تعداد آثار کمتر از این بود بطوریکه در یکی از این فعالیت‌های خیرخواهانه حدود ۱۴ مصحف زرین مطلا را به حراج گذاشتیم، اما این بار به دلیل شرایط خاص کشور، ماحصل ۳۰ سال فعالیت هنری ام را به صورت آشکارا و به منظور ترویج فرهنگ مهرورزی و نوع دوستی اختصاص داده ام.

هنرمند نگارگر با تاکید بر اینکه سود حاصله پس از کسر هزینه‌ها صرف امور بشر دوستانه می‌شود، گفت: هدف از برپایی این کمپین تجلیل و قدردانی از کادر پزشکان، پرستاران و همچنین کمک به کادر درمان، بیماران کرونایی، نیازمندان و هنرمندانی است که به دلیل شیوع کرونا دچار آسیب مادی و معنوی شده اند.

این هنرمند پیشکسوت اظهار داشت:با تمام تاریکی‌هایی که کرونا برای جامعه ما به همراه دارد، ولی من عمیقا اعتقاد دارم که تحوّل و روشنایی در پس هر آنچه اتفاق می‌افتد، ظهور خواهد کرد. کرونا به ما آموخت زندگی چقدر کوتاه است و مهمترین ارزش انسانی، کمک و یاری به هم نوع است و قدرت اختیار و اراده امور در تمام عرصه‌ها در دستان ماست.

آقامیری در پایان گفت: می‌توانیم انتخاب کنیم که علو همزیستی با هم و همکاری با یکدیگر، والاترین تصمیم هاست و ما می‌توانیم از استعدادمان برای کسانی که به آن نیازمند هستند، استفاده کنیم. می‌توانیم مرز بین انسانیت و خودخواهی را تفکیک کنیم و از نفسانیت قدم به معنویات بگذاریم.

گفتنی است امیر هوشنگ آقامیری، عضو ستارگان جهانی هنر‌های تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران، نفر اول مسابقات جهانی امارات متحده عربی ۲۰۰۸ و فستیوال جهانی الجزایر ۲۰۱۰، محقق و کارآفرین در امر تلفیق هنر تذهیب با تکنولوژی، برند سازی کتاب و ارائه آثار یونیک و منحصر بفرد صنایع دستی با طلا ۲۴ عیار در تیراژ تک رقمی، تالیف ۱۲ جلد کتاب آموزشی و دیگر افتخارات هنری را در کارنامه کاری خود دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.