تاکنون سه هزار و ۵۴۰ میلیارد ریال تسهیلات از محل طرح اشتغال پایدار روستایی، به متقاضیان پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، برهان صلواتی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت: در در راستای حمایت از اشتغالزایی برای کارگران و جوانان تاکنون سه هزار و ۵۴۰ میلیارد ریال تسهیلات از محل طرح اشتغال پایدار روستایی، به متقاضیان پرداخت شده است.

اوبا بیان اینکه این تسهیلات در قالب چهار هزار و ۷۲۳ طرح برای اشتغالزایی هفت هزار و ۵۲۳ نفر پرداخت شده است است اظهار داشت: همچنین سال گذشته ۵۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه مشاغل خانگی در قالب ۵۹۲ طرح و ۴۷۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال فراگیر نیز در قالب ۲۳۳ طرح و اشتغالزایی ۱۳۷۰ نفر پرداخت شده است.

صلواتی اضافه کرد: حمایت‌های قاطع مجموعه دولت در استان و پیگیری‌های شبانه روزی دبیرخانه کارگروه اشتغال موجب شد تا سال گذشته برای اولین بار همه تسهیلات اختصاص یافته برای اشتغال در استان جذب شود.

سید شاکر ابراهیمی رییس کانون هماهنگی شورا‌های اسلامی کار کردستان نیز گفت: جامعه کارگری انتظار دارد دولت سطح دستمزد تعیین شده برای کارگران را با توجه به مشکلات اقتصادی بیشتر مورد توجه قرار دهد.

رییس کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی کردستان هم در این دیدار اظهار داشت: کارگران ساختمانی بعنوان بزرگترین تشکل صنفی استان، مشکلات خاصی از لحاظ دستمزد‌ها و امنیت شغلی، دارند که انتظار می‌رود در سطح کشوری بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

میکائیل صدیقی گفت: از مجموعه شهرداری هم انتظار داریم در خصوص ساماندهی کارگران ساختمانی در میادین شهر‌ها اقدام عملی داشته باشد.

او با اشاره به برگزاری بیش از ۱۰ هزار دوره آموزشی توسط اداره کل کار استان برای ارتقاء وضعیت ایمنی کارگران، اظهار داشت: این آموزش‌ها، حوادث کاری در میان کارگران ساختمانی را به شدت کاهش داده است.

آرام فاتحی رییس کانون کارفرمایان کردستان و عضو سازمان بین المللی کار شایسته نیز با اشاره به مزین شدن امسال با عنوان جهش تولید گفت: نباید نگاه شعاری به این نامگذاری داشته باشیم بلکه هم دولت و هم جامعه کارگری و کارفرمایی باید با هم پای کار باشند تا این اهداف تحقق یابد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.