رئیس اداره ایمنی و ترافیک راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس از اهدا بسته‌های ایمنی به رانندگان و ترددکنندگان مسیر‌های جاده‌ای استان خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، علیرضا امیری  با گرامیداشت روزملی ایمنی حمل و نقل، گفت: ایمنی ترافیک یکی از مهمترین مسائل مربوط به عارضه‌های اجتماعی حمل ونقل امروزی است به گونه‌ای که هر ساله در مسیر‌های جاده‌ای و بین شهری شاهد انواع تصادفات بوده ایم که به دلیل رعایت نکردن قوانین رانندگی و بعضا نداشتن آگاهی کافی از ترفند‌های جلوگیری از پیش آمدن تصادفات بیشترین درصد از حوادث جاده‌ای را به خود اختصاص داده است لذا تامین ایمنی، رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و درک صحیح از رانندگی ایمن عواملی هستند که در ایمنی جاده‌ها تاثیرگذار است، امری ضروری بشمار می‌آید.

او افزود: به مناسبت این روز و در جهت افزایش ایمنی سرنشینان و کاربران جاده ای، ‭‭۲۰۰‬‬ بسته ایمنی شامل جعبه کمک‌های اولیه، مثلث خطر، بروشور آموزشی، باتوم ایمنی به رانندگان وسائل نقلیه سبک و سنگین اهدا شد. همچنین طرج کنترل و نظارت در محور‌های مواصلاتی استان در قالب گشت‌های نظارتی به صورت منظم در حال فعالیت است.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس گفت: اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان در تمام فصول سال همواره تلاش کرده است تا با آموزش ایمنی و قوانین و ایمن سازی فیزیکی در مدارس حاشیه راه ها، پایانه‌های مسافربری و مکان‌های عمومی، چاپ بروشور و پوستر آموزشی، آشکار سازی وسائل نقلیه سنگین و وانت بار‌ها و ادوات کشاورزی، اهدای کلاه ایمنی به راکب‌های موتور سیکلت و اهدا وسائل ایمنی به فعالین عرصه حمل و نقل جاده‌ای گامی بزرگ در امر ارتقا سطح ایمنی افراد و کاهش تصادفات جاده‌ای بردارد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار