مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس گفت: تردد در جاده‌های فارس ۴۰ درصد افزایش یافت.

افزایش ۴۰ درصدی تردد در جاده‌های فارس

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، علیرضا سیاهپور مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس بیان کرد: تردد وسایل نقلیه در محورهای مواصلاتی این استان در روزهای اخیر نسبت به روزهای قبل از لغو ممنوعیت ترددهای بین استانی از اول اردیبهشت ماه امسال حدود ۴۰ درصد افزایش داشته است.

او، تصریح کرد: در ۲۴ ساعت گذشته، ۹۰۱ هزار و ۵۵۴ تردد در جاده‌های استان فارس به وسیله ۱۲۴ تردد شمار ثبت شده که این تعداد نسبت به مدت مشابه پارسال کمی بیش از یک میلیون تردد بوده که نشان دهنده کاهش حدود ۱۰ درصد از ترددها است.

سپاهپور ادامه داد: کاهش تردد خودروها در ورودی‌های شهر شیراز از سمت مرودشت، سپیدان، دشت‌ارژن، کوار و سروستان طی این مدت در مجموع ۲۲ درصد کاهش داشته که این کاهش نسبت به ترددهای جاده‌ای بیشتر است.

افزایش ۳۰ درصدی سفر و ۱۰ درصدی مسافر

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس افزود: با توجه به اینکه پس از لغو ممنوعیت ترددهای بین استانی، شاهد افزایش ۳۰ درصدی تعداد سفرهای ناوگان حمل و نقل مسافر از مبدا پایانه‌های شیراز به سمت سایر نقاط کشور بوده ایم، اما تعداد مسافران تنها ۱۰درصد افزایش داشته است.

او، اضافه کرد: تعداد مسافران و سفرهای انجام شده در ۲۴ ساعت گذشته در مقایسه با مدت مشابه پارسال، به ترتیب ۷۹ درصد و ۵۰ درصد کاهش داشته است.

سیاهپور اظهار کرد: علاوه بر لغو محدودیت ترددهای بین شهرستانی و استانی، توصیه ما به هموطنان و شهروندان استان فارس این است که با توجه به قرار داشتن کشور در شرایط خاص و شیوع بیماری کرونا و  تاکید مسئولان حوزه بهداشت کشور به رعایت اصول بهداشتی و فاصله اجتماعی، از انجام سفرهای غیر ضروری  خودداری کنند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار