پیوستن ایران به جمع ۹ کشور سازنده دستگاه آزمایش فشار سنج با وزنه

برای نخستین بار در ایران دستگاه آزمایش فشارسنج با وزنه در منطقه فارس با هزینه حدود یک پنجم مشابه خارجی طراحی و تولید شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سید محمد هاشمی راد کارمند ابزار دقیق و طراح و سازنده دستگاه آزمایش فشارسنج با وزنه و پژوهشگر برتر منطقه فارس گفت: برای نخستین بار در ایران دستگاه آزمایش فشارسنج با وزنه یا همان گیج تستر وزنه‌ای (psi ۱۰۰۰۰ Deed Weight Tester) در منطقه فارس با هزینه حدود یک پنجم مشابه خارجی طراحی، تولید و مورد استفاده قرار گرفت.

او ادامه داد: این وسیله به عنوان مرجع فشار برای چک کردن دقت و صحت قرائت از یک فشارسنج است و روش اندازه گیری در این تجهیز، استفاده از وزنه‌های قابل ردیابی برای اعمال فشار به یک سیال استفاده می‌شود.

سید محمد هاشمی راد افزود: تستر وزن مرده (DWT) یک روش استاندارد کالیبراسیون است که با استفاده از یک سیلندر پیستونی با بار قرار داده شده بر روی آن باعث ایجاد تعادل با فشار اعمال شده زیر پیستون می‌ شود.

او تصریح کرد: از ترازوی فشار به عنوان استاندارد مرجع نیز یاد می‌شود به این معنی که فشار اندازه گیری شده توسط آن به روش مستقیم بوده و محاسبه فشار مطابق با فرمول P=F/A صورت می‌پذیرد، جرم وزنه ها، سطح مقطع پیستون، فشار اتمسفر و سایر مواردی که در اندازه گیری دقیق فشار دخیل هستند در این روش تاثیر گذار بوده و شما را به یک مقدار مرجع واقعی با عدم قطعیت بسیار کوچک نزدیک می‌کنند.

هاشمی راد بیان کرد: معمولا دستگاه آزمایش فشارسنج با وزنه در آزمایشگاه‌های کالیبراسیون برای کالیبره کردن استاندارد‌های ثانویه مثل تست گیج و کالیبراتور‌های الکترونیک کاربرد دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار