مدیرکل آموزش و پرورش لرستان گفت: در مناطق محروم فاقد زیرساخت‌های اینترنت برنامه‌های جایگزین آموزشی ارایه می‌شود.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان،  مدیرکل آموزش و پرورش لرستان گفت: در مناطق محروم فاقد زیرساخت‌های اینترنت برنامه‌های جایگزین آموزشی ارایه می‌شود.

علیرضا نخعی بیان کرد: تعطیل نشدن روند آموزش با اجرای برنامه‌های ابتکاری و با خلاقیت، آزمون مهم و نشان از تدبیر و شایستگی فرهنگیان استان در مناطق عشایری و دور افتاده استان است که استمرار روند آموزش از طریق توزیع درسنامه‌ها و تولید محتوای آموزشی و همچنین برگزاری کلاس‌ها در مدارس با تعداد ۲یا چند دانش آموز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در دستور کار قرار دارد.

او اظهار داشت: رسالت امروز ما تربیت انسان تمام ساحتی مطابق سند تحول بنیادین می‌باشد چرا که این سند یک انقلاب آموزشی را در نظام تعلیم و تربیت دنبال می‌کند که هدف اصلی آن تقویت بنیان‌های اعتقادی دانش آموزان، ترویج فرهنگ تحقیق و پژوهش، مهارت افزایی و آموزش مهارت‌های زندگی، تحکیم نقش تولید به جای مصرف گرایی و در کل تربیت انسان کامل در طراز جمهوری اسلامی ایران است.

نخعی ادامه داد: روند آموزش بین ۲هزار جمعیت دانش آموزی در ززماهرو دور افتاده‌ترین منطقه لرستان ادامه دارد و با توجه به پراکندگی مدارس و مراکز آموزشی، در مدارس با جمعیت کمتر از پنج نفر دانش آموز کلاس‌های درس با رعایت فاصله و پروتکل‌های بهداشتی و حتی در فضای آزاد برگزار شد.

او  عنوان کرد: در مدارس با جمعیت بیشتر نیز که امکان برگزاری کلاس‌های درس نبود نیز معلمان و راهبران آموزشی نقش معلمی خود را با تولید و ارسال جزوه و سی دی‌های آموزشی و همچنین نظارت بر روند تحصیل دانش‌آموزان از طریق ارتباط مستقیم با اولیا و دانش آموزان به خوبی ایفا کرده اند.
او گفت: در جریان سیل سال گذشته و با همکاری اداره کل نوسازی مدارس از ۱۵ مدرسه خشتی سنگی، تعداد ۹ مدرسه ساخته و تحویل آموزش و پرورش ززوماهرو شده است.

نخعی ادامه داد: از مجموع۱۱۳ مدرسه منطقه ززوماهرو، کمتر از ۲۰ مدرسه منطقه، تحت نفوذ اینترنت بوده که در این مدارس معلمان و مدیران مدارس نسبت به نصب نرم افزار شاد اقدام کردند، اما با توجه به اینکه تعدادی از دانش‌آموزان این مدارس فاقد گوشی هوشمند هستند برنامه‌های جایگزین آموزشی در منطقه اجرا شده است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.