در درگیری‌های مرگبار چهار روز گذشته در دو استان بی ثبات شرق کنگو، ۴۳ نفر کشته شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از فرانس پرس، منابع دولتی و نظامی جمهوری دموکراتیک کنگو روز دوشنبه اعلام کردند: در درگیری‌های مرگبار چهار روز گذشته در دو استان بی ثبات شرق این کشور، ۴۳ نفر کشته شدند.

یک مسئول منطقه «ماهاگی» استان «ایتوری» در شمال شرقی کنگو گفت: روز جمعه، افراد مهاجم مسلح به سلاح گرم و سرد، ۲۱ نفر از ساکنان این منطقه را که همگی غیرنظامی بودند، کشتند.

سخنگوی ارتش ایتوری گفت: در منطقه «جوگو» در این استان نیز روز یکشنبه، نیرو‌های نظامی با شبه نظامیان درگیر شدند. در این درگیری‌ها دو نظامی و دو غیرنظامی کشته شدند. نیرو‌های نظامی نیز توانستند ۱۲ مهاجم را به هلاکت برسانند.

به گفته یک منبع نظامی، روز یکشنبه در حمله «نیرو‌های دموکراتیک متحد» در استان کیووی شمالی، پنج مرد و یک زن کشته شدند. در استان ایتوری، ارتش با گروه مسلحِ موسوم به «همکاری برای توسعه کنگو» می‌جنگد. این گروه مدعی است از منافع جامعه «لندو» (Lendu) که کشاورز هستند در برابر جامعه «هما» (Hema) که دامپرور و تاجرند، دفاع می‌کند.

سازمان ملل، ژانویه گذشته در گزارشی اعلام کرد: از اواخر سال ۲۰۱۷ در خشونت‌ها در استان ایتوری که می‌توان آن را مصداق «جنایت علیه بشریت» دانست، بیش از ۷۰۰ غیرنظامی کشته شده اند. در منطقه بنی استان کیووی شمالی، نیرو‌های دموکراتیک متحد از نوامبر گذشته در پاسخ به عملیات نظامی ارتش علیه آنها، حملاتشان را به غیرنظامیان تشدید کرده اند. این گروه مسلح از سال ۱۹۹۵ در منطقه بنی در شرق کنگو حضور دارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار