رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت:روزانه ۶۰ هزار عدد ماسک سه لایه دراستان تولید می‌شود که این تعداد هم اکنون بیش از هشت برابر شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،طاهره چنگیز رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه تا پیش از شیوع کرونا، اصفهان یکی از استان‌های تولیدکننده اصلی انواع منسوج بهداشتی و پزشکی، لباس‌های یکبار مصرف، باند و گاز بود، گفت: قبل از شیوع کرونا، روزانه ۶۰ هزار عدد ماسک سه لایه دراستان تولید می‌شود که این تعداد هم اکنون بیش از هشت برابر شده است.

طاهره چنگیز افزود: از اوایل اسفند در کشور اعلام شد که دست کم روزی پنج میلیون عدد ماسک نیاز است، در این شرایط اصفهانی که تولیدکننده اصلی بود حتی نیاز خود را نمی‌توانستند تأمین کند.

او گفت: هنوز هم نیاز به اندازه اشباع برای مراکز بهداشتی درمانی نرسیده به همین علت در ستاد استانی مصوب شد که ماسک سه لایه، فقط در شبکه بهداشتی درمانی توزیع شود و تخصیصی برای داروخانه درنظر گرفته نشود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اضافه کرد: همچنین دستکش لاتکس در بازار موجود نیست و علت آن نیز این است که هرقدر در بازار عمومی تزریق شود، فشار به بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی درمانی وارد می‌شود.

او ادامه داد: توزیع الکل نیز همچنان به خاطر تقلب‌هایی در تولید محدود می‌شود و به صورت ژل که ماندگاری بهتری دارد و احتمال تقلب در تولید آن کمتر است، تبدیل می‌شود.
چنگیز با تأکید براینکه قرنطینه بیش از این امکان پذیر نیست، توصیه کرد: به مردم باید یاد دهیم که با کرونا زندگی کنند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار