مهم‌ترین حوادث امروز (نهم اردیبهشت ماه ۹۹) را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سرهنگ جواد شفیع زاده رئيس پليس آگاهي خراسان رضوی گفت: در پی گزارش چند فقره سرقت وسایل و محتویات داخل خودرو‌های سواری در پارکینگ مجتمع‌های مناطق مسکونی غرب مشهد که موجب نارضایتی شهروندان شده بود، دستورات لازم برای شناسایی و دستگیری عاملان سرقت صادر شد.
 
او افزود: کارآگاهان پایگاه چهارم پلیس آگاهی استان با بررسی دقیق این سرقت‌ها و اقدام‌های اطلاعاتی توانستند یکی از عاملان اصلی دستبرد به خودرو‌های سواری را چهره زنی و مورد شناسایی قرار دهند.
 

پرده برداری از ۶۰ فقره سرقت

 
رئيس پليس آگاهي خراسان رضوی ادامه داد: کارآگاهان پلیس آگاهی پس از هماهنگی با مقام قضائی و کنترل و مراقبت‌های گسترده، متهم پرونده را ردزنی و در اقدامی غافلگیرانه دستگیر کردند.
 
شفیع زاده بیان کرد: در بازرسی از مخفیگاه متهم تعداد زیادی لوازم سرقتی شامل؛ پخش خودرو، دوربین مدار بسته خودرویی، عینک آفتابی، تعدادی ساعت مچی، قفل کتابی، سوئیچ پراید و ریموت درب پارکینگ، جعبه آچار کشف شد.
 
او اشاره به این که متهم پس از تشکیل پرونده مقدماتی به منظور سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد، تصریح کرد: تاکنون ۶۰ مال باخته شکایات خودشان را تسلیم پلیس کرده و مال باختگان می‌توانند با مراجعه به سایت اینترنتی WWW.Police.Ir و ورود به قسمت اموال کشف شده نسبت به شناسایی اموال مسروقه خود اقدام و پی گیری کنند.
 
رئيس پليس آگاهي خراسان رضوی تاکید کرد: از مدیران و ساکنان مجتمع‌های مسکونی تقاضا داریم نسبت به استفاده از تجهیزات بازدارنده سرقت و به خصوص دوربین‌های کنترلی توجه بیشتری داشته باشند تا از وقوع این گونه سرقت‌ها پیشگیری شود.
 
پارکینگ مجتمع‌های مسکونی، مرد جوان را روسیاه کرد/ رمزگشایی از ۶۰ فقره سرقت‌های سریالی

 

موتورسواری با ترفند فریب فروشندگان وسایل در یک سایت مجازی 


سرهنگ عباس صارمی ساداتی  فرمانده انتظامی مشهد گفت: یکی از شهروندان سراسیمه و مضطرب با فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تماس گرفت و اظهارداشت موتورسیکلتش را جلوی چشمانش به سرقت برده اند.

 
او افزود: بلافاصله هماهنگی‌های لازم از مرکز فرماندهی و کنترل پلیس مشهد به عمل آمد و تیم‌های تجسس کلانتری ۱۵ سناباد ماموریت یافتند برای پی گیری سریع پرونده وارد عمل شوند.
 
فرمانده انتظامی مشهد ادامه داد: تحقیقات اولیه پلیسی حاکی از آن بود که شاکی پرونده آگهی فروش موتورسیکلت خود را در سایت فضای مجازی منتشر می‌کند و فردی به عنوان خریدار با او در تماس بوده که با یک موتورسیکلت سر قرار حاضر شده و موتورسیکلت مالباخته را بهانه بررسی وضعیت فنی سوار می‌شود و پا به فرار می‌گذارد.
 
صارمی بیان کرد: تحقیقات بعدی پرونده نشان می‌داد که موتورسیکلت جامانده از متهم نیز سرقتی بوده است و بنابراین تیم تجسس کلانتری سناباد با اقدام‌های گسترده و ردزنی‌های دقیق سرنخ‌های موجود، عامل این سرقت را شناسایی و تحت تعقیب قرار دادند.
 
او تصریح کرد: پلیس پس از هماهنگی با مقام قضایی و در اقدامی غافلگیرانه، متهم پرونده را در مخفیگاهش دستگیر و موتورسیکلت مسروقه که در خانه‌ای دیگر مخفی کرده بودند کشف شد.
 
فرمانده انتظامی مشهد تاکید کرد: تحقیقات از متهم پرونده که سابقه کیفری تاکنون نداشته ادامه دارد و در پایان از شهروندان انتظار داریم هنگام خرید و فروش کالا و وسایل نقلیه خود به خصوص در فضای مجازی به توصیه‌های پلیسی و نکات قانونی و موارد لازم در انجام معاملات توجه داشته باشند تا از وقوع چنین مشکلاتی پیشگیری شود.
 
انتهای پیام//ز.ق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار