فرماندهی عملیات مشترک عراق به کسانی که بازگشت فعالیت تروریست‌های داعش را در شبکه‌های اجتماعی اشاعه دهند و امنیت ملی را برهم بزنند، هشدار داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری المعلومه، فرماندهی عملیات مشترک عراق تاکید کرد  طبق بند ۴ قانون مبارزه با تروریسم، با تمامی کسانی که بازگشت فعالیت‌های تروریست‌های داعش در شبکه‌های اجتماعی اشاعه کنند، همانند کسی که امنیت کشور را به خطر انداخته‌اند، برخورد خواهد شد.

تحسین الخفاجی، سخنگوی رسمی عملیات مشترک اعلام کرد: فعالیت‌های اطلاعاتی نیرو‌های امنیتی عراق باعث شد صفوف تروریست‌های داعش در هم شکسته شود و این عناصر مجبور شوند مخفیگاه‌های خود را ترک کنند و برای مقابله دست به عملیات‌هایی بزنند.

وی تاکید کرد که منابع مالی تروریست‌ها از بین رفته است و این گروه تروریستی دیگر نمی‌تواند به کشور بازگردد و سربازگیری جدیدی برای این گروه صورت نگرفته است؛ چرا که دو عامل انتحاری دیروز (سه‌شنبه) در کرکوک متهمان تحت پیگرد بودند.

سخنگوی عملیات مشترک عراق افزود: نیرو‌های امنیتی عملیات پیگرد عناصر باقی مانده داعش را ادامه می‌دهد و اوضاع امنیتی در تمامی مناطق آزاد شده از چنگ تروریست‌ها تحت کنترل است.

از سوی دیگر، حسن الکعبی، معاون اول رئیس پارلمان عراق در خصوص سوء استفاده عناصر تروریستی از وضع موجود و تهدید امنیت سه استان شمالی کشور هشدار داد.

وی در جلسه امنیتی با حضور رئیس کمیسیون امنیت ملی، نائب رئیس عملیات مشترک و فرماندهان عملیات استان‌های کرکوک، دیاله و صلاح الدین گفت: باید بر فعالیت مراکز هماهنگی امنیتی میان بغداد و کردستان برای تامین امنیت مرز‌ها و ممانعت از ورود تروریست‌ها به کشور متمرکز شد تا به تهدید عناصر داعش پایان داد.

الکعبی با اشاره به شرایط کنونی عراق در مبارزه با شیوع کرونا با اعلام اینکه «نباید بگذاریم این امر راه نفوذی برای انجام عملیات‌های تروریستی باشد»، بر تقویت فعالیت‌های امنیتی و پیگرد تروریست‌ها در مناطق بیابانی اطراف این استان‌ها و در شما عراق تاکید کرد.

همچنین فرماندار منطقه القائم در استان الانبار درباره احتمال حملات عناصر باقی مانده داعش در مناطق بیابانی این استان در ماه رمضان برای اثبات وجود خویش هشدار داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار