رئیس بیمارستان علی بن ابیطالب (ع) رفسنجان گفت: این بیمارستان که طی ۲ ماه اخیر تنها به بیماران مبتلا و یا مشکوک به کرونا خدمت رسانی می‌کرد، اکنون ارائه خدمات به بیماران غیر کرونایی را نیز آغاز کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، علی موسوی، رئیس بیمارستان علی بن ابیطالب (ع) رفسنجان گفت: سه بیمارستان دولتی شامل علی بن ابیطالب (ع)، نیک نفس و مرادی در رفسنجان وجود دارد که با شیوع ویروس کرونا و بحرانی شدن شرایط، بیمارستان علی بن ابیطالب (ع) رفسنجان به عنوان خدمت رسانی به بیماران مبتلا و مشکوک به کرونا و بستری این بیماران انتخاب شد.

او افزود: در این راستا بخش‌های مختلف مردان و زنان و icu به این امر اختصاص یافت.

 

رئیس بیمارستان علی بن ابیطالب (ع) رفسنجان تصریح کرد: مردم با رعایت نکات بهداشتی، فاصله گیری اجتماعی، شستن مرتب دست ها، استفاده از ماسک و دستکش و خانه نشینی ما را در امر پیشگیری از شیوع این بیماری کمک کردند به طوری که در حال حاضر شاهد کاهش مبتلایان به کرونا ویروس در این منطقه هستیم.

موسوی بیان کرد: با کاهش شیوع بیماری کرونا در رفسنجان، تصمیم گرفته شد تا به بیماران غیر کرونایی هم خدمات درمانی ارائه شود که از ۲ هفته قبل خدمت رسانی به بیماران سرطانی و از یک هفته گذشته خدمت رسانی در بخش آنژیوگرافی به بیماران قلبی و از ابتدای هفته جاری اعمال جراحی و ارتوپدی غیر اورژانس را آغاز کرده ایم.

 

او با اشاره به اینکه هنوز ویورس کرونا به طور کامل از بین نرفته است، اما کنترل و بررسی تمام بیماران مراجعه کننده انجام و بیماران عفونی در بخش جدا بستری می‌شوند، افزود: این امر به گونه‌ای است که بیماران مراجعه کننده دچار آسیب نشوند و اقدامات تشخیص اولیه مانند عکس برداری و آزمایشگاه درحال انجام است.

موسوی گفت: بیمارستان هر روز در حال ضدعفونی کردن است و از مردم می‌خواهیم که در صورت بیمار شدن، به موقع به پزشک مراجعه کنند و جان خود را به خطر نیندازند، چرا که در این ایام شاهد عوارض تأخیر مراجعه بیماران به اورژانس بودیم و برخی از بیماران به دلیل ترس از کرونا مراجعه نکردند و دچار مشکلاتی شدند به طور مثال پاره شدن آپاندیسیت که به واسطه ترس از کرونا تا لحظه آخر به بیمارستان مراجعه نکردند.

او بیان داشت: ملاقات بیماران برای جلوگیری از انتشار ویروس و عفونت به بیماران و کادر درمانی ممنوع است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار