راهکار‌های مقابله با اضافه وزن در روز‌های خانه نشینی

با توجه به شرایط ویژه به وجود آمده به دلیل شیوع ویروس کرونا، افزایش وزن یکی از پیامد‌های خانه نشینی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، نسرین نسیمی کارشناس ارشد تغذیه بالینی دانشکده تغذیه و علوم غذایی شیراز اظهار کرد: استرس (چه استرس شغلی و چه استرس ناشی از بیماری)، دورکاری و دسترسی آسان‌تر به مواد غذایی می‌تواند عاملی برای خوردن هیجانی به وپژه مصرف وعده‌های غذایی پُر از چربی، قند و یا هر دو شود.

او ادامه داد: همچنین قرنطینه خانگی و نیز تعطیلی باشگاه‌ها باعث شده است که فعالیت بدنی افراد به میزان قابل توجهی کاهش یابد که یکی دیگر از علت‌های افزایش وزن و چاقی است.

 نسرین نسیمی با اشاره به حفظ نظم برنامه غذایی خود تصریح کرد: در وهله نخست، الگوی خوابمان را منظم کنیم و سپس نظم وعده‌های غذایی را برقرار کنیم؛ بدین معنا که هر وعده غذایی در زمانی مشخص مصرف شود و هیچ وعده غذایی را حذف نکنیم.

کارشناس ارشد تغذیه بالینی دانشکده تغذیه و علوم غذایی شیراز با بیان اینکه به اندازه کافی آب و مایعات مصرف کنیم، اضافه کرد: خرید تنقلات از جمله چیپس، پفک، شکلات، انواع نوشابه ها، آبمیوه‌های صنعتی را محدود کنیم و آن‌ها را مقابل دید نگذاریم.

او گفت: در مقابل در اطرافمان غذا‌های سالم و مغذی مانند میوه، سبزی و یا مغز‌ها را قرار دهیم تا هر وقت احساس گرسنگی داشتیم، انتخاب سالم تر غذایی در دسترسمان باشد.

کارشناس ارشد تغذیه بالینی دانشکده تغذیه و علوم غذایی شیراز افزود: اکنون که وقت بیشتری برای تهیه غذا‌ها داریم، غذا‌های سالم و رژیمی که حاوی سبزیجات باشند را از قبل آماده کنیم تا در زمان گرسنگی شدید سراغ ریزخواری و مصرف تنقلات نرویم.

نسرین نسیمی بیان کرد: تا حد امکان سعی کنیم در خانه تحرک بدنی داشته باشیم و تمرین‌های ساده را در خانه اجرا کنیم، بعد از وعده غذایی تحرک داشته باشیم. همچنین زمان تماشای تلویزیون را نیز کمتر کنیم و اگر قرار است در این زمان غذایی بخوریم، سعی کنیم از میوه‌ها استفاده کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار