مازاد چشمگیر تولید و فروش مرغ کمتر از نرخ مصوب چالش های متعددی برای مرغداران ایجاد کرده است.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، همه ساله صنعت مرغداری کشور بنابه دلایل متعدد دچار خسران می شود که بی توجهی مسئولان ذی ربط به این موضوع می تواند تامین مرغ مورد نیاز کشور را دچار چالش کند و کار را به جایی برساند که تولیدکنندگان به سبب زیان های پی در پی دیگر توان ادامه تولید را نداشته باشند.

طبق روال معمول در ماه های پایانی سال جوجه ریزی در واحدهای مرغداری به سبب تنظیم بازار شب عید نسبت به ایام عادی سال بالاتر بود که متاسفانه شیوع مهمان ناخوانده (کرونا) معادلات تولیدکنندگان را بر هم زد به گونه ای که با گذشت بیش از ۴۰ روز از آغاز سال جدید هنوز اثرات مازاد تولید در بازار نمایان است.

بسیاری از مسئولان بر این باورند که مازاد حداقل ماهیانه ۳۰ هزار تنی مرغ، صنعت مرغداری را به چالش کشانده است که اگر هر چه سریع تر تمهیداتی برای مدیریت تولید به کار گرفته نشود، بدون تردید در آینده ای نه چندان دور برای تامین نیاز کشور چاره ای جز واردات مرغ نخواهیم داشت چرا که ازدیاد عرضه در برابر تقاضا و نبود سنخیت هزینه های تولید با قیمت فروش بر زیان انباشت مرغداران افزوده است که ادامه این روند برای آینده صنعت نگران کننده است.

حال به سراغ مسئولان ذی ربط می رویم‌تا از آخرین وضعیت صنعت مرغداری و راهکارهای اساسی برای کاهش زیان مرغداران با خبر شویم:

تولید مرغ در کشور نیازمند سامانه نیاز سنجی است

حبیب اسداله نژاد نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی در گفت و گو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به اینکه صنعت مرغداری در رکود است، اظهار کرد: با توجه به حجم بالای تولید و میزان ثابت مصرف، مرغداران در فروش هر کیلو مرغ ۳ هزار تا ۳ هزار و ۵۰۰ تومان زیان می کنند که استمرار این روند برای آینده صنعت نگران کننده  است.

وی افزود: در بحران فعلی بازار که مسئولان کارگروه تنظیم بازار و وزارت صمت روزه سکوت گرفتند، انتظار می رود در صورت افزایش قیمت مرغ از نرخ تمام شده تولید روزه سکوت را حفظ کنند و با ورود نابه هنگام منجر به آسیب به تولیدکنندگان نشود.

اسداله نژاد ادامه داد: طی پنج ماه اخیر مرغداران در فروش مرغ رقم قابل توجهی را متضرر شدند و همواره در آستانه ورشکستگی قرار گرفتند.

نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران با انتقاد از کمبود نظارت دستگاه های متولی گفت: علی رغم زیان چشمگیر مرغداران، دستگاه های نظارتی به وظایف حاکمیتی و عملیاتی خود که نظارت بر قیمت و بازار نهاده های دامی است، توجهی نداشتند.

وی با اشاره به اینکه قیمت های مصوب تنها روی کاغذ آمده است، بیان کرد: نبود نظارت دستگاه های متولی موجب شده تا نهاده های دامی با نرخ بالایی در بازار عرضه شوند، این در حالی است که متاسفانه مسئولان نظارتی به مولفه های تولید توجهی ندارند و تنها قیمت محصول نهایی را مدنظر قرار می دهند.

وی از استمرار روند نزولی قیمت مرغ در بازار خبر داد و گفت: هم اکنون قیمت هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۷ هزار و ۲۰۰ تومان و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان است.

اسداله نژاد متوسط قیمت کنونی هر قطعه جوجه یک روزه را یک هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: علی رغم افزایش قیمت جوجه یک روزه طی روزهای اخیر، اما تولیدکنندگان مرغ مادر همچنان در حاشیه زیان هستند چرا که جوجه تولیدی آنها کمتر از قیمت مصوب در بازار عرضه می شود.

ضرورت تولید جوجه یک روزه بر مبنای ثبت سفارش/دردسر مرغداران با صادرات جوجه یک روزه به پایان می رسد

غلامعلی فارغی رئیس انجمن تولیدکنندگان جوجه یک روزه در گفت و گو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی باشگاه خبرنگاران جوان، از بهبود نسبی بازار جوجه یک روزه خبر داد و گفت: با توجه به بهبود روند توزیع دانه، قیمت هر قطعه جوجه یک روزه از ۵۰۰ به یک هزار و ۲۰۰ تومان رسیده است که با اصلاح قیمت مرغ، بازار جوجه به تعادل می رسد.

وی افزود: هم اکنون مرغداران به سبب مازاد تولید در واحدهای مرغداری از جوجه ریزی مجدد اجتناب می کنند چرا که قیمت گوشت مرغ تغییری نداشته است.

فارغی ادامه داد: علی رغم تامین دان و تقاضای نسبی مرغداران برای خرید جوجه یک روزه، همچنان تولیدکنندگان مرغ مادر یک هزار و ۷۰۰ تومان کمتر از قیمت تمام شده تولید محصول خود را عرضه می کنند که با این وجود زیان ماهیانه آنها از ۳۵۰ میلیارد تومان به ۲۰۰ میلیارد تومان تقلیل یافته است.

این مقام مسئول تولید ماهیانه جوجه یک روزه را ۱۲۰ تا ۱۳۵ میلیون قطعه طیور اعلام کرد و گفت: اگرچه بارها اعلام کرده ایم که تولید جوجه یک روزه بر مبنای ثبت سفارش باید صورت گیرد، اما گوش شنوایی نیست و همواره به سبب ترس کمبود مرغ در کشور، تولیدکننده را قربانی می کنیم.

رئیس انجمن جوجه یک روزه در پایان با تاکید بر رفع موانع صادراتی تصریح کرد: اگر دولت با رفع موانع صادرات اجازه ورود جوجه یک روزه و مرغ به کشور عراق را بدهد، این امکان وجود دارد که کل مازاد تولید را که منجر به دردسر شده است، صادر کنیم.

صادرات مرغ راهی برای کاهش زیان مرغداران در میان مدت/ مدیریت تولید راهی برای افت قیمت مرغ در بازار

عظیم حجت عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی در گفت و گو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه بازار مرغ تعریفی ندارد، اظهار کرد: علی رغم‌کاهش ۳۰ درصدی عرضه، اما مرغداران به سبب نبود کشش بازار همچنان در حاشیه زیان هستند.

وی افزود: در حال حاضر هر کیلو مرغ ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار و ۵۰۰ تومان کمتر از قیمت تمام شده تولید و یک هزار و ۹۰۰ تومان کمتر از قیمت مصوب در بازار عرضه می شود.

حجت درباره تاثیر خرید تضمینی بر کاهش زیان مرغداران بیان کرد: اگر پشتیبانی امور دام برای بحث صادرات، اقدام به خرید تضمینی مرغ کند، این امر می تواند منجر به خروج مرغداران از زیان شود، در غیر این صورت ذخیره سازی در انبارهای پشتیبانی و عرضه محموله ها به هنگام سررسید تاریخ انقضا می تواند اثر معکوس در بازار بگذارد به طوری که با ازدیاد عرضه در برابر تقاضا قیمت کاهش می یابد.

عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی ادامه داد: رونق صادرات مرغ برای صنعت مرغداری امری مثبت به شمار می رود، اما خرید تضمینی به منظور عرضه در بازار داخل دردی از مرغداران دوا نمی کند.

وی تعادل در برقراری عرضه و تقاضا را یکی از راهکارهای موثر در کاهش زیان مرغداران دانست و گفت: با گسترش ویروس کرونا و کاهش سفرها میزان عرضه بیش از تقاضاست که بهترین راهکار کاهش زیان مرغداران مدیریت تولید است، در غیر این صورت معلوم نیست تا کی بازار با این روند ادامه یابد.

حجت درباره تاثیر حذف تعرفه صادرات بر بازار مرغ اظهار کرد: اگرچه صادرات مرغ در کاهش زیان مرغداران تاثیر گذار است، اما اکثر کشورهای وارد کننده خواهان مرغ با سایز ۹۰۰ تا یک کیلو و ۵۰۰ گرم هستند، در حالی که در کشور ما لاشه از یک هزار و ۶۰۰ تا ۲ کیلو و ۲۰۰ گرم است.

این مقام مسئول در پایان تصریح کرد: صادرات مرغ در میان مدت می تواند بر بازار تاثیر بگذارد، اما در کوتاه مدت مدیریت تولید تنها راهکار خروج مرغداران از بحران فعلی است.

مهم ترین امری که منجر به تعادل در بازار مرغ می شود، تنظیم سیستم و سامانه نیازسنجی تولید در کشور است، اینکه این سامانه برای هر مرغداری یا هر تولیدکننده نیاز کشور را تعریف کرده و سهم تولید آن را مشخص کند از ضرر و زیان آن ها جلوگیری خواهد کرد. حال باید منتظر ماند و دید کارشناسان حوزه آی تی و همچنین مسئولان وزارت جهادکشاورزی تا چه حد در این امر پیش قدم خواهند بود.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد رضا
۲۱:۱۰ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
چرا غذای جوجه اینقدر گرون شده. استارتر کیلوی 4700هزار تومان شده. پش دان 4500 تومان شده. همین جیره قبل از عید استارتر 3600 تومان وپیش دان 3150 تومان بوده آیا شما فکر می کنید با این قیمت دان تولید کننده می تواند تولید کند
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۹:۱۰ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
با سلام اولا ‌‌‌‌: اینجور که آقایان بالا دستی میگن نیست که ورشکسته بشن دوم اینکه تمام مرغداری‌ها بیمه میشن حتی یک جوجه هم نیست که بیمه نشده باشه ولی چون اگه بیمه خسارت مرغداری‌ها رو بده به جیب دولتی ها ضرر داره پس چیکار کنیم دیگه دیواری از کوتاه تراز دیوار مردم ضعیف نیست مثل گران کردن بنزین و غیره حالا شاید این سوال به وجود بیاد که مگه فقط مردم ضعیف مرغ میخورن نه ولی قشر متوسط و بالادستی ها هم از دولت میخورن هم خون مردم ضعیف رو توی شیشه میکنن این دولتی ها هم که اصلا به فکر مردم ضعیف نیستن مثل حداغل حقوق کارگران یا بازنشستگان تعمین اجتماعی وغیره
Iran (Islamic Republic of)
مرغدار
۱۶:۲۱ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
درسته که قیمت گوشت مرغ زنده کمی بالاست ولی قیمت جوجه، پول کارگر، دان، دارو و ... اونقدر بالا هست که نگو. مردم عادی خیلی هم خوب پول دارن. کارگری که تا یک سال پیش با یک و هشتصد( میانگین) کار میکرد الان به دو و نیم میگه کمه.الان من با یک کارگر داریم سالن چهل هزار تایی رو می گردانیم(در حالی که باید ۴ کارگر باشند). اینکه میگن دان با دلار دولتی و ... وارد میشه چرته. اگه دان پیدا بشه کلی طول می کشه فرستاده بشه. در ضمن هیچ خریداری( در واقع همه خریدار ها دلال هستند) نمیاد مرغ یک کیلو سیصد از مرغدار بخره.
راستی هورمون چیه؟ اگه واقعی هست به ما هم بگین.
Iran (Islamic Republic of)
Mohammad Ali
۱۴:۴۴ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
حالا دیگر از معدوم سازی جوجه یک روزه رسیدن به معدوم کردن تخم مرغ نطفه دار که با این اوضاع باید به مدیران وزارت کشاورزی نوبل داد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۲ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام
شما اصلا میدونی مرغدار چه خرج های داره به جز غذای دام انجام میده و چه سختی داره می‌کشه تو سرما گرما بعدش بعضی میگند مرغدار چرا ضرر کمه شما خودتون در نظر بگیرید قیمت مرغ 2500میاد پایین اگه همون قیمت قبل رو تو بازار باشه مرغدار نه ضرر می‌کنه نه سود اگه مرغ بره بالا 500تومان اون وقت سود می‌کنه اونم با سود خیلی کم که بشه دست مزد کارگر اب برق بدن من خودم مرغدار هستم 150میلیون ضرر کردم ورشکست شدم افتادم تو خونه چک های منو هم امروز فردا برگشت می زنند الان دیگه مرغداری که چند وقت پیش اجاره کرده بودم مجبور شدم بعد چند سال فسخ کنم من موندم این بدهی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۳۲ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
چطور اونوقتی ک مرغ بی حساب گرون شد و مردم و مثل قهدی زدها توی صف مرغ نگه میداشتین این خبرا نبود حالا ک بازار کار کل کشور دچار زیان شده این حرفا پیش اومده البته بعضی تولیدکنندها ک پشت بانی ندارن همیشه ضرر میکنن ای کاش مسولین یکم ب جای جیبشون مردم داری میکردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۴ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
قحطی زده ها
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۰۵:۰۷ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
عجب
United States of America
ناشناس
۰۱:۱۶ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
خوش بحال کسی که یک خانه داشت و هفته ای یک کیلو گوشت گاو یا گوسفندی خورد با خانواده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۴ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
تدبیر عادلانه وپرهیز از زیاده خواهی لازم است
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۲:۳۲ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
اگه مرغ گرونه بخدا مقصر مرغدار نیست
البته الان زنده اون پول سه تا چسب برقه
کشتشم پول 4 تا چسب برق
نهاده به مرغدار نمیدن واکسن نیست
مرغدار با خون دل داره تولید میکنه که مردم گوشت های یخ زده تاریخ مصرف گذشته خارجی نخرند
نه طماع اند نه حریص
اگر بدونید اگه مرغدار نباشه چند میلیون نفر بیکار میشن هیچوقت بعضی از دوستان حرف بیجا نمیزنند
Iran (Islamic Republic of)
آب از سرگذشته
۲۱:۴۲ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
چرا میگید مازاد شدن گوشت مرغ یا گوسفند یا هرکالای دیگه به ضرر صنعت مربوطه است.چرا نمیگید که به نفع مردمه مازاد شدن یک کالا باعث افزایش عرضه میشه وقتی هم که عرضه از تقاضا بیشتر باشه باعث کاهش قیمت میشه.
United States of America
ناشناس
۱۵:۱۶ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
نمیخواهن باعث کاهش قیمت بشه از گرونی سو استفاده می کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۲ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
قیمت خرده فروشی ۲۰۰۰ تومان ارزان تر گزارش شده
فقط شفاف بودن واردات دون مرغ و حذف دلال ها و نیاز سنجی ، هیچ کس ضرر نمی کند
Iran (Islamic Republic of)
Mohsen
۲۰:۵۷ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
باپرمرغ میشه بالش درست کرد.
صنعت مرغ داری به فنارفته.خب بریدپرمرغ راتبدیل به بالش کنیدپولزامیباشد.پولش راهم خرج ازدواج جوانان کنید.همش بلدهستین مرغ وتخم مرغ معدوم رودست ملت بگذارید.یارانه صنعت مرغ رابدیدمصرف کننده چون دست مرغ دارمعدوم میشه.یاترازنامه بانک هارادرست کنیدبتوانندوام ازدواج واشتغال ارزان قیمت بدهند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۶ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
بخاطربچهای خوتون فکر بیچارگی بچه های ما هم بکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۵ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
دونه که با ارز ۴۲۰۰ هستش بعدش که برق وگاز وکارگر که ارزونتر از تمام کشورهای منطقه است پس دردتون زیاده خواهیه وگرنه توش سود هست
شما مرغ کیلو ۱۸ می خواهین بشه وگرنه اینها بهونه است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۱ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
ما یه خانواده دو نفره هستیم که هر دو کارگری میکنیم با این حساب کرایه خونه و خرج و مخارج آنقدر گران و سنگین شده که ما چهار ساله گوشت یخ زده هم نمی تونیم بخریم و مصرف کنیم همیشه خدا شیشمون گرو نهم و دهمونه.خدا به خانواده های بچه دار کمک کنه .خدا لعنتشون کنه با این مدیریت و رسیدگیشون.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۹ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
اون موقع که کیلو ۱۸ هزار تومان شد چرا نمی خواستین نهادهای امنیتی ونظارتی وارد بشن.که حالا از این درخواستها دارین؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۵ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
یعنی خیلی کار سختیه قیمت مرغ ثابت نگه دارید می خوای خودم بیام درستش کنم
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۱:۰۷ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
شما که در ثابت نگه داشتن بدیهی ترین چیز مثل مرغ درمانده هستید، ادعای مدیریت جهانی ررو دارید
Germany
محمد
۱۹:۵۳ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
گویا مسئولین در تلاش هستن مرغ رو به سرنوشت گوشت گوسفند دچار کنن
و اعتقاد دارن ارزش مرغ کمتر از گوسفند و گاو نیست و قیمت ها باید یکسان سازی بشه و مردم زیاد مرغ خوردن برن یه چیز دیگه پیدا کنن بخورن و فوقش هم تقاضا نبود صادرات میکنیم به عراق و افغانستان
Iran (Islamic Republic of)
اکی
۱۹:۵۰ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
مرگ بر گرانفروش
Iran (Islamic Republic of)
دلسوز
۱۹:۴۱ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام هیچ سامانه ایی نیاز نیست بعد از این همه مدت تازه میگن نیاز به سامانه ی نیاز سنجی تولید در کشوراست، این حرفا چیه؟ بعد از این همه مدت و این گرانیهای ایجاد شده که دولت نمیتونه جمش کنه، این حرفا دیگه چه معنی داره؟ نیاز بازار رو بعد این همه سال اگه نفهمیدین وجدانا خودتون جمع کنین میزلتون رو تحویل بدین برین، با این گرانی گوشت و مرغ و ماهی و بطور کلی پروتئین، مرغ رو فعلا میشه کم و زیادش خرید. ولی سامانه ایی که نیاز دارین، سامانه ی بریدن دست دلاله و بس، مرغداری به قدر کفایت برای کشور هست، بانی درستی نداره که سر و سامان بده بهش.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۴ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
کرونا نبود وضعمون بد بود حالا کرونا اومده بدتر شدیم خدایا خودت کمک کن
Iran (Islamic Republic of)
سید
۱۹:۲۶ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام. تولید کنندگان محترم مرغ گوشتی .
از نظر قیمتی که اظهار می دارید اشتباه که مسئولین دارند روز اول قیمت گذاری برای مرغ را بالا عنوان میکنند زیرا خوراک دام را خودشان وارد میکنند و میخواهند مواد خوراکی مرغ را با قیمت بالا بشما بفروشند . و از نظر کیفیت تولید مرغ در منفی صفر قرار دارید و یک دانه مرغ سالم بدست مصرف کننده نمی رسد اگر مدیریتی باشه باید مرغ تولیدی شما را وارد بازار نکنند و قیمت برای مرغ هر کیلو 3800تومن هم زیاد است. والا انتظارت بیجایی دارید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۳ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
۱۰۰۰ آفرین به شما
Netherlands
ناشناس
۱۹:۱۹ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام به نظر من. تا خوراک. طیور در داخل تولید نشده باید به سمت مرغداری سنتی در روستا ها رفت خوراک طیور را با کلی هزینه و. یارانه وارد میکنیم. و بعد مرغ غیر استاندارد تولید می کنیم که نتوانیم صادر کنیم. فقط که نباید دنبال سود های کلان بود کسب کار باید کاملاً منصفانه باشد تا خدا انشالله برکت بدهد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۱ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
مرغدارها خیلی حریص و سودجو هستند
دامدارها هم همینجورند من ۲۰ ساله گوشت گوسفند نخوردم اصلا گوشت نمیتونیم بخریم اگه هم بخریم گوشت گاو یخزده برزیلی میخریم خدا لعنتتون کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۴ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
اصلا هم اینطور نیست پس همه دروغ میگن قیمت الان بصرفه دامدار نیست؟ گرانی مال دلال هاست و اونایی که گوشت رو عرضه میکنند.
Iran (Islamic Republic of)
یک دامدار
۲۳:۲۷ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
یک دامدار یامرغ دار به خدا اگه یرمایشونو توبانک سپرده بزارند بیشترسود میبرن تا حمالی کردن توخودت برو ۱۰ تامرغ یایک گوسفند بخر خوراکشو هم بخر بعد میفهمی اوضاع از چی قراره واینجا نمیایی لعنت بفرستی به این قشر خدمتگزار ومظلوم
Iran (Islamic Republic of)
وحیده صالح میرحسنی روان ی
۱۸:۵۰ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام.همه این گرانی مرغ و خودرو از برکات شیخ کذاب است که هفت سال است کلیدش را گم کرده،لمتاسفم بر کسانیکه جوجه های یک روزه را به بهانه تنظیم بازار و ضرر دادن کشتند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۵ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
بابا ملت دارن از گرسنگی میمیرن
Iran (Islamic Republic of)
مساوات
۱۸:۲۳ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام.
چرا این مرغداران ، اینقدر حرص میخورن؟
نیازمندان واقعی که هیچوقت نمیتونن گوشت بخرن.
برای یکبار هم که شده ، بجای اینکه گوشتها رو زیر خاک دفن کنید ، اون گوشتهایی که اضافه هستند را به نیازمندان بدهید.
اینطوری ، هم کار خداپسندانه کردید ، و هم قیمت گوشت متعادل میشه.
نامردا حاضرن گوشت مازاد رو دفن کنن ، ولی دست نیازمندان ندهند!
بدبختها ، تا کی میخواهید بفکر سود خودتون باشید؟
بروبچه های دلسوز باید وارد میدان بشن.
در هر شهری که امکانش هست ، کشاورزی ، دامداری و باغداری رو بدست بگیرید.
Switzerland
ناشناس
۱۷:۵۷ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
از بزرگ‌ترین منابع واردات مرغ کشور فرانسه بوده ، مانند گندم که در دست شرکت‌های فرانسوی است
Iran (Islamic Republic of)
Fatemeh
۱۶:۵۹ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
اخه مرغ هم شد گوشت نه موادمغزی داره نه خوشمزه است نمیدونم براچی این همه هم گرونه فقط برااونایی که ندارن بخورن خوبه پر مریضیه هم وای به حال اون ندارها تازه شرط وشروط هم میزارن براارزون شدنش
خدایاخودت صبری عطا کن
Iran (Islamic Republic of)
سرباز
۱۶:۴۰ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
سوسیس درست کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۹ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
مرغ باید کیلویی ۴ هزار تومن بشه تا همه بتونن تهیه کنن ، اگه مرغ هم نتونیم بخریم پس چی بخوریم
Iran (Islamic Republic of)
سرباز
۱۶:۲۰ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام پیام هایی که نوشته می شوند شاید ثبت نشوند ولی سرور آنها را ذخیره کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۵ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
جای واردات گوشت و مرغ دولت رو این بخشا سرمایه گذاری کنه در بخش تولید غذا تا ما هم مجبور نشیم نفت در مقابل غذا رو مطرح کنیم به عقیده من تولید غذا باید دولتی باشه و دست دلال ها این وسط باید قطع بشه این قیمت های فضایی کمر مردم رو داره میشکونه یکی به داد مردم برسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۳ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
قیمت مرغ کیلویی ۱۲ هزار تومان خرده فروشی هاست خیلی قیمت خوبی است مرغداری ۸هزار تومان یک کیلو مرغ زنده را داره میفوشه دیگه باید چقدر باشد مگر ارزش یک کیلو مرغ چقدر است خواهش میکنم ملت را بین گیره تورم قرار ندهید تا کی باید به مردم اجحاف وستم شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۷ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
بنظر میرسد صنعت مرغداری میخواهد پا جای پای صنعت خودرو سازی بگذارد مردم هم بیچاره تر از همیشه
Iran (Islamic Republic of)
محمد315
۱۴:۱۱ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
فقط داستان دارن میگن
بگید میخواهیم مرغ وارد کنیم خودمون تولید نکنیم بیفته دسته مسئول ها اونا هم ارز تخصیص بدن به اون سودهای نجومی ببرن چرا داستان سرایی میکنید
راه حل خیلی زیاد هست شما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۸ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
یکی از عوامل گرانی ها در سطح کشور واگذاری های غلط بوسیله ی خصوصی سازی هست
Germany
ناشناس
۱۳:۴۳ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
کلا باید برای کل تولیدات کشور سامانه ای طراحی بشه که بدونیم چقدر از چه جنسی در کل سال و در ماه های مختلف نیاز داریم واقعا چیز شق القمری هم نیست
-
s
۱۳:۲۸ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
پس ارزونی لیمو ترش چی شد کیا گرفتند و بکی دادند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۱ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
دلتون نیامد که جوجه ها رو بدید مردم نیازمند بخورند، حداقل در طبیعت رهاشون می کردید تا حیوانات اونها رو بخورند، اینطوری ضرر هم نمی کردید
Iran (Islamic Republic of)
بهروز
۱۲:۰۳ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
دولت باید کمک کند مرغداران بصورت موقت هم شده مازاد بر مصرف کشور رو صادر کنند هم سودآوری برای مرغداران خواهد داشت و هم ارز وارد کشور خواهد شد و هم این صنعت مهم از خطر و شکستی خارج خواهد شد، وگرنه طی سال‌های آینده جای اینکه صادرکننده مرغ باشیم باید واردات مرغ از خارج داشته باشیم مثل واردات گوشت گاو و گوساله از خارج!!! ضمنا" باید واردات دان غذای دام و طیور کشور از انحصار یک شخص و یک خانواده خارج شود! باید دولت و مسولین کشاورزی با برنامه ریزی به سوی خودکفایی در تولیدات غذا نهاده های دام و طیور برویم ... محصولات کشاورزی ارگانیک طبیعی.. بیاری یزدان پاک...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۰ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
خوب ارزانتر بدهند مصرف کننده زورشان میاد
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۱۱:۴۹ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
دیگه حمایت از این بچه تولیدیها بسه جهان امروز جهان رقابت است وقتی برای گران شدن مرغ و سود بیشتر جوجه های یک روزه را کامیون کامیون به کوه و دره و بیابان می‌ریزند ضررشان را نباید مردم بدهند.در جهان امروز هر که نتواند بازار را بدست آورد بازنده است چه با تولید زیاد و چه با ارزانی و چه با مکانیزاسیون و رباتیک شدن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۶ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
چقدر فکر کردین تا این کار را توجیه کنید
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۱:۳۶ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
چند وقت پیش رفتم یه مرغ بگیرم دیدم کیلویی 8500 شده. اون روز پول نداشتم بیشتر از یه مرغ بخرم.

فرداش رفتم 12500 شده بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۹ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
کرونا چه کردی با ما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۰ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
تقصیر کرونا نیست عده ای دلال مقصر هستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۴ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
ربطی به کرونا نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۷ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
قیمت مرغ و گوشت زیاد میشه میگن ضرر میکنیم . اینها اگر ضرر میکنن چرا ادامه کار میدن . کار را به کسی دیگری واگذار کنن
Iran (Islamic Republic of)
پايش
۱۰:۵۹ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
مرغ هاي غير بهداشتي كه به وزن بالاي 2 كيلو ميرسد توسط هورمون و داروهاي تزريقي ازدرگيري آنها به بيماري جلوگيري مي كنند تا اينكه مرغ باچربي بيش از معمول و نامتعارف مواجه ميشود كه از شكل اورگانيك خارج ميشود لذا علي رغم توصيه بهداشت امور دام كشور براي حفظ لذيذ بودن مرغ در اين سايز و عدم چربي و حفظ جگر و دل براي مصرف براي توليد مرغ كم وزن 1200 گرم تا 1500 گرم همچنان مرغداران براي سود بيشتر مرغ را تا بالاي وزن 2 كيلو دان و غذا ميدهند و متاسفانه اين كار را ادامه ميدهند كه متاسفانه نه بازارداخلي و نه بازار بين المللي استقبالي براي خريد مرغ گوشتي غير بهداشتي غير اورگانيك نميكنند بنابراين وقتي مرغ به به وزن 1200 رسيد بايد براي كشتار ارسال شود تا تعادل در عرضه و تقاضا شكل بگيريد و مردم رقبت بيشتري براي خريد انجام دهند .
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۰:۴۸ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
ای کاش اینقدر که به فکر این تولیدکنندگان هستید به فکر مصرف کننده هم بودید که اکثرا از قشر پایین جامعه هستند و توان خرید گوشت قرمز را ندارند و هر روز باید با افزایش قیمت کالاهای مختلف مواجه بشوند!!! اللهم عجل لولیک الفرج
Iran (Islamic Republic of)
سرباز
۱۰:۳۹ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
برای کشت محصولات کشاورزی هم باید ثبت سفارش اتفاق بیافتد
زمین های کشاورزی باید در جایی ثبت نام شوند
دولت برنامه کشت بدهد خیلی ها اجرا می کنند آنها که اجرا کنند مشکل کمبود یا اضافه بر نیاز نداریم
Netherlands
ناشناس
۱۰:۳۶ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
مسئولین باید وامهای ضروری بدون سود وبعضا بلاعوض دراختیار تولید کنندگان قراربدن تااین وضعیت وموقعیت بحرانیرا پشت سر بزاریم
Germany
فرشاد
۰۴:۲۵ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
هه واقعا فکر کردی دولت داره ک وام بده...اگه داشت ک سهام عدالتی ک ارزشش ۷۳ملیونه رو ۱۵تومن از مردم نمیخرید..ن اینکه پول کم باشه ن ولی واسه منافع مردم نیستتتت....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۷ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
ما که هر موقع یک مالک مرغداری رو دیدیم گفتند همش ضرر می دیم بعد ماشین تویوتا مدل بالا هم سوار میشن !...بابا اگه ضرر می دین چرا مرغداری تونو جمع نمیکنین ؟! توی فامیلای ما دو نفر هستند یکی دو تا مرغداری بزرگ داره و یکی یه مرغداری داره با کلی ثروت و ویلا و خونه و ماشین آنچنانی ... نوش جونشون فقط اینقدر نق نزنن ما داریم ضرر می دیم والله ما که معنی ضرر مرغداری‌ها رو نفهمیدیم ؟!...
Iran (Islamic Republic of)
Yaser
۰۹:۴۷ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
این ملت باید مرغ وارداتی ۲۰ هزارتومانی بخرن تا حالشون جا بیاد چطور عده ای کس مغز که دست چپ راست خودشون بلد نیستن در مواردی که ازش سر در نمیارن نظر میدن ساکت باشن کسی نمیگه لالن باید مرغ خارجی که معلوم نی چیه مصرف کنن تا ماوجه تولید داحلی بشن
Iran (Islamic Republic of)
rasool
۰۹:۲۶ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
توی دهات ما یه مرغداری هست ک برای یه خونوادس و سه تا برادر دارن ازش نون میبرن. چطور در حال ضرر دادن هستند که خونه توی شهر. ماشین. و ویلا توی دهات میسازن؟؟؟ شغل دیگه هم ندارن ک بگی نون زن و بچشون رو ازون طریق در میارن. مشکل اینه عادت کردن به پول های درشت و سر مردم رو با گرونی بریدن. من کاگر هم باید چقدر کار کنم تا شکم این گرون فروشان رو پر کنه. در ضمن اگر همون جوجه ها رو به روستاییا میدادن چقدر اشتغال زایی میشد
-
ناشناس
۰۹:۲۱ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
همه اینها بر می گردد به عدم مدیریت و عدم هماهنگی میان مسئولین در حوزه تولید - توزیع و مصرف مرغ در کشور بیاید یک مقدار شده به فکر مصرف کننده باشید
Iran (Islamic Republic of)
محمود
۰۹:۱۳ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
گوشت مرغ سبک به علت سن کم لذیذ تر از مرغ سنگین و دارای چربی کمتری هست.و برای تولید آن میشود بدون مصرف آنتی بیوتیک برنامه ریزی کرد.اگر مصرف کننده یک مرتبه گوشت مرغ یک کیلویی با سن کم را مصرف کند،تا آخر عمر لب به مرغ درشت پرچربی و پیر نمی زند.
Iran (Islamic Republic of)
محمود
۰۹:۱۳ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
گوشت مرغ سبک بع علت سن کم لذیذ تر از مرغ سنگین و دارای چربی کمتری هست.و برای تولید آن میشود بدون مصرف آنتی بیوتیک برنامه ریزی کرد.اگر مصرف کننده یک مرتبه گوشت مرغ یک کیلویی با سن کم را مصرف کند،تا آخر عمر لب به مرغ درشت پرچربی و پیر نمی زند.
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۰۹:۰۹ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
قبولذدارید ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
محمود روح افزا
۰۹:۰۷ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
با عرض معذرت، لطفا کسانی که تو همه عمرشون یک کیلو سبزی خوردن تولید نکردن اینجا در مورد مرغ نظر ندن.صنعت مرغداری ایران در صورت درخواست صادر کنندگان به راحتی میتواند مرغی را که قابلیت صادرات به روسبه،که از سختگیرترین کشورها در حوزه مواد خوراکی هست را تولید کند.هم از لحاظ کیفیت گوشت و عدم وجود آنتی بیوتیک در گوشت .ضمنا تولید مرغ سبک خیلی خیلی راحت تر و اقتصادی تر و سالم تر از مرغ سنگین هست.
Iran (Islamic Republic of)
جوان
۰۹:۰۳ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
مرغ الان کیلویی 12500 تومن است.
برای کنترل دولت بایستی نسبت به پیش خرید و منجمد سازی اقدام کند ودر مواقع لزوم روانه بازار کند ویا در مواقع لزوم توزیع کند(حوادث و سوانح - ایام خاص بمانند ماه رمضان - تامین بسته های معیشتی برای خانوارهای کم درآمد و امسال این موارد مورد استفاده قرار بدهد تا هم خطر کمبود موادغذایی پروتئینی از کشور کاهش یابد و تنظیم بازار اتفاق بیافتد .
در کشور خانوارهای وجود دارد که محتاج یک مرغ هستند و دولت هم خوب می داند چه کسانی هستند به آن ها کمک کند در مقابل مرغدار هم مرغ اش فروخته باشد .
بحث صادرات مازاد تولید ، در سال جهش تولید از ضروریات است ، باید هدف گذاری شود ، می توان به کشورهای همسایه مانند عراق و پاکستان و افغانستان و ترکمنستان و آذربایجان و ارمنستان و گرجستان و حتی روسیه صادرات داشت .
توجه به تولید نهاده های دامی و طیور وتامین نهاده ها برای مرغداران از طریق تعاونی ها
کیفیت بخشی و فراوری صنعتی گوشت مرغ و بسته بندهای بهداشتی و غذاهای آماده و توجه به صادرات آنها
و امسال اقدامات دیگر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۶ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
سالی که ۱۲ماهه اینها۱۳ماهش درحال ضرردادن هستن .پس این ماشین وخونه های انچنانی ازکجامیاد.شمانمیخوادغم این زالوصفتان روبخورید.دلتون برای مردمی بسوزه که توان خریدمرغ باهمین قیمت ارزون به زعم این آقایون هم ندارن .
Iran (Islamic Republic of)
محمود
۰۹:۱۶ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
خدا از سر تقصیراتت نگذره.به تولید کننده میگی زالو صفت؟میدونی چند نفر از تولید کننده ها تو زندان هستن؟خبر داری چند نفر بی پول و بی آبرو شدن؟این قضاوتها دامنگیرت میشه،خدا جای حق نشسته.
Iran (Islamic Republic of)
Yase
۰۹:۴۳ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
از چیزی سر در نمیاری هیچی نگو
Iran (Islamic Republic of)
ن
۱۰:۳۱ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
آقای محترم اوناییکه بقول شما ماشین آنچنانی دارن دلالان مرغ هستن نه مرغداران بیچاره ک همه ورشکسته شدن از مرغدار همیشه نصف قیمت بازار میخرن نامردا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۶ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
اون فرد عرضه داشته مرغ داری زده بعد انتظار داری خونه و ماشین نداشته باشه!
واقعا که چه مردمی داریم ما
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۱۱:۱۰ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
جهت اطلاع شما بزرگوار مرغداران واقعی ورشکست شدن و اونهایی که ماشین و خونه خوب دارن دلال در لباس مرغدار هستن برادر بزرگوار تو کاری که تخصص نداری نظر نده
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۱۲:۲۴ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
جهت اطلاع شما برادر بزرگوار که اونایی که ماشین و خونه خوب دارن دلال تو لباس مرغدار هستن مرغدارها اکثرا ورشکست شدن شما هم تو کاری که تخصص نداری نظر نده
United States of America
ناشناس
۱۴:۴۶ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
ازکجامیاد? ازکار خانه
Iran (Islamic Republic of)
جلیل
۱۵:۰۳ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
عالی گفتی. به نظرم اگه براشون نمیصرفه بهتره رها کنن برن سراغ یه کار دیگه. مطمینم جوانهایی پیدا میشن که با مدیریت بهتر محصول قیمت پایینتری هم تولید کنن و سود منصفانه هم ببرن. امان از دست سو مدیریت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۱ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
چه دل پری
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۸:۴۶ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
کجا چنین شتابان....
United States of America
ناشناس
۱۴:۴۶ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
کی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۰ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
تقاضا زیاد میشه، گرون میکنن...
تقاضا کم میشه، گرون میکنن...
United States of America
ناشناس
۱۴:۴۷ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
گرونه نخور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۰ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
مجبورين مرغ سنگين توليد كنين كه نتونين صادر كنين و جوجه هم زيادي بيارين و قتل عام كنين ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۹ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
شما بروید اون شخصی که دان مرغ وارد می کند را ببینید و سپس عوامل توزیع را دریابید .
متخلف خودش را لو خواهد داد .
پیچیدگی خاصی ندارد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۵ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
اینقدر مرغ ها بی کیفیت هست که نمی شد صادر کرد؟
Netherlands
ناشناس
۱۰:۳۸ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
همشونو باامپول پرورش میدن. قابل صدور نیست
United States of America
ناشناس
۱۴:۴۹ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
صادر کنن چه؟
United States of America
ناشناس
۱۶:۱۷ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
مرغ ها بی کیفیت هستن??
حرف مفت میزنی
چند میلیون جوجه رو زنده بگور کردن
Iran (Islamic Republic of)
عبدالله بنده گی
۱۹:۴۲ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام دلنوشته های عزیزان رامطالعه کردم.به جزچند مورد بقیه ازباب فشاروکمبود ومشکلات زندگی مطالبی مرقوم وخودراتاحدودی تخالیه کردند.اگردنبال واقعیت هستید.چند نکته راملاحظه کنید..اولاتحت هیج شرایط مرغ باآمپول هورمون دراین کشورایران تولید.نمی گردد.چرا.بدلیل اینکه کدام آدم عاقل آمپول ۲۰ هزار تومان تامین کنه به جوجه دوهزارتومانی بزنه.بعدآن مرغ رابه۱۵ هزارتومان بعداز ۴۵ روز بفروشه..فقط توی بازار چندنوع تولید مرغ داریم.مرغدارباوجدان خداترس.مرغداربی وجدان ازخدالی خبر.بنده مرغ سالم. وپاک درطول دوران پرورش بدون مصرف انتی بیوتیک تولید میکنم..هردوره زیان می کنم.چون چند نفر کارگر مشغول کارهستند.ومجموعه ای که بااز دست دان چند منزل مسکونی بنا شده.باید چرخ آن بچرخه ورزق همشهری ها تامین بشه..هرکس دریک نوبت مرغ تولیدی ما نوش جان کنه دیگر مرغ های معمولی رانمی تواند میل کند.ناگفته نماند اگردان اصلی ذرت وسویا ومکمل هارا با یکسری تقویت کننده های خارجی وهوای سالم پاک باشد.مرغ تولیدشده گوشت کبک بیابانی خواهد شد.درضمن مرغ های من مثل شما مردم بدلیل نبود دان روضه هستند.باخواهش والتماس ۴ تن دان دادند.
Iran (Islamic Republic of)
هرچی
۲۳:۰۴ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
اقا اگه غیرت دارین نخرین نخرین شما یک ساله گوشت یخی نخوردی یا اونای که شیش ماه مرغ ندیدین سه ماه بزارین روش مرک داره نخرین نخرین و نخورین فکر کنین کنفه یکون روزه هستین تمام الان پاسخ میدن بچه داریم بچه این حرفا حالیش نی اره حق با توست پس این شیش ماه گذشته رو چیکار کردی یا شما اون سه ماه و چیکار کردی تازه بچه دارشدی پس اگه تازه بچه دارشدی پس شیر میخوره نگران گوشت مرغ و گوسفند نباش پس چی شد نخرین نخرین حالا همه باهم حجی کنن کله بمونه نمیخریم نخرین نمیخرن هو هما هم افرین باریکالله
آخرین اخبار