مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان گفت: با استفاده از تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی توانستیم روزانه ۱۵ هزار لیتر محلول ضدعفونی کننده تولید کنیم.

حسن انصاری محسنی، مدیرعامل شرکت دانش بنیان در حوزه داروسازی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اقدامات این شرکت دانش بنیان در زمینه مقابله با ویروس کرونا اظهار کرد: با شیوع ویروس کرونا به لحاظ انجام مسئولیت اجتماعی و وظیفه شرعی و اخلاقی به حوزه تولید مواد ضدعفونی وارد شدیم و امروز به تولید محلول و ژل ضدعفونی کننده مشغول هستیم.

او درباره تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی به این شرکت برای تولید محلول ضدعفونی کننده در جهت مقابله با ویروس کرونا، گفت: ما با کمک صندوق نوآوری توانستیم دستگاه تولید مواد ضدعفونی کننده را خریداری و به سرعت آن را در خط تولید شرکت بکار گیریم. این تسهیلات به ما در خریداری دستگاه و نیز افزایش ظرفیت تولید این محصول کمک کرد.

انصاری محسنی درباره حجم تولید محلول ضدعفونی کننده در این شرکت گفت: ما با افزایش ظرفیتی که داده‌ایم امروز به تولید روزانه ۱۵ هزار لیتر از این محلول‌ها دست یافته‌ایم.


بیشتر بخوانید: ارائه روش سنتز غشا‌های ترکیبی با استفاده از نانوساختار هیبریدی


مدیرعامل شرکت داروسازی بیان کرد: شرکت ما در زمینه تولید بهترین نوع از ماسک‌های موجود برای مقابله با ویروس کرونا که همان ماسک‌های N۹۵ است و نیز ماسک‌های سه لایه آمادگی دارد و در صورت امکان حاضریم ظرف یک ماه خط تولید این محصول را نیز به خطوط تولیدی خود اضافه کنیم تا بخشی از نیاز کشور به این محصول را رفع کنیم.

او افزود: امروز متاسفانه ماسک‌های غیراستانداری روانه بازار شده است که نیازمند نظارت جدی بر این مسئله هستیم. ماسک باید در مراکز تخصصی و تحت پروتکل‌های خاص بهداشتی تولید شود.

انصاری محسنی در پایان خواستار توجه همه نهاد‌ها و دستگاه‌ها به شرکت‌های مستقر در شهرستان‌ها که در جبهه مقابله با ویروس کرونا فعال هستند، شد و تاکید کرد: باید از تمرکزگرایی در زمینه حمایت از این شرکت‌ها پرهیز کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار