به تازگی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور نظرات خود را درباره طرح اولیه نظارت بر فرآیندهای جذب مشتریان جدید اینترنت خانگی اعلام کرد.

به گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور در نامه‌ای به سازمان تنظیم مقرارت و ارتباطات رادیویی نظرات خود را درباره طرح اولیه نظارت بر فرآیند‌های جذب مشتریان جدید اینترنت خانگی اعلام کرد و خواستار اصلاح آن شد.

به گزارش روابط عمومی نصر کشور، در نامه محمد باقر اثنی عشری به حسین فلاح جوشقانی آمده است: در خصوص طرح اولیه پروژه نظارت بر فرآیند‌های جذب مشتریان جدید اینترنت خانگی به استحضار می ‏رساند که پیاده ‏سازی این طرح از حیث فنی مشکل خاصی نداشته و لیکن از نظر فرآیند‌های کسب‏ وکاری دارای مشکلاتی به شرح زیر بوده که به استحضار می ‏رسد:

۱-جایگاه و رسالت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، به عنوان رگولاتوری و وزارت محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات بسیار بالاتر از آن است که خود درگیر فرآیند فروش در این صنعت شده به نحوی که لازم باشد ابتدا مشتری درخواست خود را در پورتال این سازمان ثبت کرده و از طریق این پورتال، شرکت‏‌هایی که توانایی ارایه خدمات به مشتری را دارند معرفی و لینک لازم برقرار شود.

۲-شایسته است فرآیند به گونه‏‌ای طراحی شود که ابتدا متقاضی به پورتال شرکت دلخواه مراجعه و درخواست خدمات خود را ثبت و در قالب دریافت کد رهگیری به پورتال سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی انتقال یابد. سپس در پورتال عمومی و یکپارچه سازمان سابقه این درخواست و از سوی دیگر فرایند درخواست، تحویل خدمت و رانژه به مشتری قابل رصد کردن باشد تا در صورت عدم امکان ارایه خدمات توسط پورتال آن شرکت، از طریق فهرست شرکت‏‌های واجد شرایط و با انتخاب مشتری، فرآیند از طریق پورتال آن سازمان ادامه یابد.

۳-در طرح اولیه، اگر مشتری با مراجعه به پورتال شرکت مورد نظر با عدم امکان ارایه خدمات از طرف آن در مرکز مورد درخواست رو برو شد، شرکت موظف باشد مشتری را به پورتال سازمان محترم تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی هدایت کند. در این صفحه از پورتال، نام و لوگوی شرکت ‏های ارایه‏ کننده خدمات در مرکز مورد درخواست روی محیط دایره و محل لوگو یا نام شرکت‏‌ها به صورت تصادفی نمایش داده شده تا اثرگذاری آن بر تصمیم ‏گیری مشتری و تبلیغات غیرمنصفانه به حداقل ممکن برسد.

۴-نقش شرکت مخابرات ایران، به عنوان اپراتور SMP در بازاریابی باید به صورت شفاف‏‌تر تبیین شده تا اجحاف به سایر شرکت‏‌ها به حداقل برسد.

۵-در طرح مذکور، جایگاه شرکت‌های سروکو، خدمات بر بستر فیبر شرکت‏ ها، ارایه بیت‏ استریم و اجرای مصوبه ۲۶۰ چگونه لحاظ شده است؟

لذا با توجه به موارد فوق ‏الذکر که در حوزه کسب ‏وکار شرکت‏‌ها وجود دارد، پیاده ‏سازی طرح مذکور نیازمند بحث و بررسی‏‌های بیشتر کارشناسی است؛ لذا خواهشمند است دستور فرمایید طرح مجدداً با حضور شرکت‏‌های فعال در این حوزه، بررسی و اصلاح شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.