معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در کشور تاکنون ۸۴۷ نفر در استان همدان تست مثبت کرونا داشته اند.

ابتلای ۸۴۷ نفر در استان همدان به کرونامنوچهرکرمی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان گفت: از ۸۴۷ مورد بیمار کرونایی استان تاکنون ۷۰۴ نفر از این بیماران بهبود یافته اند و از بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی مرخص شده اند.

او با تاکید بر اینکه به هیچ وجه ویروس کرونا در استان ریشه کن نشده است و دوباره احتمال بالا رفتن تعداد مبتلایان وجود دارد افزود: ۸۷ نفر از مبتلایان به کرونا در استان فوت کرده اند و هم اکنون ۵۶ نفر بیمار کرونایی بستری در بیمارستان‌های استان داریم.

کرمی  بیان کرد: با رعایت فاصله گذاری اجتماعی تعداد افراد جدید مبتلا شده به ویروس کرونا در استان  همچنان رو به کاهش است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان همراهی مردم، رعایت فاصله گذاری اجتماعی، کاهش تردد‌های غیر ضروری، رعایت موارد بهداشتی از سوی مردم را لازمه کنترل بیماری دانست و افزود: دانشگاه علوم پزشکی هم در مراکز ۱۶ ساعته با تشخیص بیماری در مراحل اولیه، غربالگری خانواده و افراد در تماس با بیمارارن کرونایی شناسایی شده و گرفتن تست کرونا از آن‌ها و قرار دادن آن‌ها در قرنطینه کمک کرده است تا تعداد بیماران کرونایی جدید استان کاهش یابد.

کرمی وضعیت سفید قرار داشتن هر منطقه را نشانه مهار بیماری کرونا در آنجا ندانست و گفت: این امر نشانه کاهش مبتلایان جدید است و هر لحظه با رعایت نکردن دستورات بهداشتی و فاصله های اجتماعی احتمال افزایش مبتلایان وجود دارد.

انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.