دهیار روستای مهرآباد در شهرستان منوجان از کمک مومنانه به روستای محروم مهرآباد خبر داد و گفت: تعداد ۱۰۰کیسه آرد از طرف گروه جهادی جواد الائمه(ع) به سفره افطار روزه داران مستضعف رسید، اما جای خرما و آب خالی است.

صالح بهزادی دهیار روستای مهرآباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، گفت: با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی برکمک مومنانه در ماه مبارک رمضان و شرایط ایجاد شده در کشور ناشی از ویروس منحوس کرونا گروه جهادی جواد الائمه که همیشه یار و یاور مردم محروم و مستضعف این روستای دور افتاده هستند این بار به داد مردم این روستا رسیدند.

او افزود: سفره مردم محروم این روستا در ماه مبارک رمضان خالی بود از این رو گروه جهادی با اقدام خدا پسندانه با کمک‌های مومنانه نان شب را به سفره فقرا رساندند.

سفره های خالی افطار در روستای مهرآباد

بهزادی بیان کرد:، اما مردم روزه دار و مستضعف این روستا علاوه بر نان شب حتی خرما برای افطاری ندارد کاش کمک‌های مومنانه که در این شهرستان انجام می‌شود به این روستای محروم می‌رسید و سفره‌های خالی مردم را در این ماه مبارک رمضان می‌دیدند.

دهیار روستای مهرآباد گفت: یکی از مشکلات اصلی و دغدغه همه مردم این روستا همین جاده روستای چغوکی مهرآباد است جاده‌ای که هرساله مردم شهرستان‌های منوجان، کهنوج، قلعه گنج برای پیاده روی جاماندگان اربعین به این محور می‌آیند.

او افزود: واقعا مردم محروم روستای مهرآباد به تنگ آمده اند آیا این حق مردم این روستا نیست که یک جاده داشته باشند الان با این جاده ارتباط این روستا با شهر قطع شده، زیرا هیچ وسیله حمل و نقل مسافربری حاضر نیست در این جاده رفت و آمد، کند.

سفره های خالی افطار در روستای مهرآباد

دهیار روستای مهرآباد گفت: علاوه بر مشکل جاده در این روستا محروم و دور افتاده هنوز خانه بهداشت نداریم؛ آب شرب فقط روزی یک الی ۲ساعت بیشتر وجود ندارد.

بهزادی افزود: کاش بچه‌های جهادی برای ساخت سرویس بهداشتی هم اقدام می‌کردند.

دهیار مهر آباد گفت: روستای مهرآباد بالغ بر ۱۰۰ خانوار و ۳۸۰ نفر جمعیت در فاصله ۳۰ کیومتری از مرکز شهرستان منوجان قرار دارد.

او افزود: این روستا فقط روزی یک الی ۲ساعت بیشتر آب ندارد با توجه به گرما زود رس جنوب و مردم روزه دار از طرفی با توجه به شرایط کنونی بخاطر کرونا که باید نظافت رعایت  و دست‌ها شسته شود، اما با کدام آب.

سفره های خالی افطار در روستای مهرآباد

بهزادی اضافه کرد: آبی که فقط یک ساعت هست ما آب را برای خوردن استفاده کنیم یا لباس، ظرف، استحمام، با یک ساعت آب کدام زخم زندگی ما پاک می‌شود.

محمدجواد قلاوند سرپرست گروه جهادی جوادی الائمه (ع)هم گفت: تعداد ۱۰۰کیسه آرد در قالب طرح مومنانه بین اهالی روستای مهرآباد توزیع شد.

او افزود: این اقدام در راستای معنوئیات و فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی برکمک‌های مومنانه صورت گرفته است.

مسئول گروه جهادی جوادی الائمه(ع) گفت: باتوجه به شناختی که از این روستای محروم داشتیم این طرح را در این روستا انجام دادیم.

او بیان کرد: بیش از این یک مدرسه ۴کلاسه برای این روستا به همت گروه جهادی جوادی الائمه (ع)ساخته و در حال حاضر دانش آموزان پایه دبستان از این مدرسه استفاده می‌کنند.

قلاوند تصریح کرد: مهمترین مشکلاتی که در این روستا وجود دارد نبود آب شرب ثابت، جاده، نبود شغل پایدار است که مشکلاتی برای آن‌ها بوجود آورده است از این رو می‌طلبد مسئولین مربوطه برای رفع آن‌ها اقدام کنند.

انتهای پیام /ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار