فرمانده ناحیه مقاومت بسیج حضرت امیرالمومنین (ع) شهرستان کرمان از توزیع ۶ هزار بسته معیشتی در قالب رزمایش کمک‌های مومنانه در ماه مبارک رمضان بین آسیب دیدگان خبر داد .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سرهنگ نظری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج حضرت امیرالمومنین (ع) شهرستان کرمان ظهر چهارشنبه در نشست خبری گفت: پس از فرمان مقام معظم رهبری در نیمه شعبان و ابلاغیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، قرارگاه رزمایش کمک‌های مومنانه در ناحیه مقاومت بسیج حضرت امیرالمومنین (ع) شهرستان کرمان تشکیل و فعالیت خود را از طریق پایگاه‌های مقاومت بسیج آغاز کرد.

او با اشاره به شناسایی خانواده‌هایی که در بحث ویروس کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی از لحاظ معیشتی و اشتغال دچار آسیب شدند، افزود: حدود ۶ هزار سبد معیشتی متشکل از کالا‌های اساسی با همکاری جامعه اصناف، بنکداران و هیئات مذهبی خریداری و قرار است در سه نوبت در ماه مبارک رمضان بین نیازمندان توزیع شوند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج حضرت امیرالمومنین (ع) شهرستان کرمان با اشاره به مرحله نخست رزمایش کمک‌های مومنانه مقارن با پنجمین روز از ماه مبارک رمضان، تصریح کرد: حدود هزار سبد معیشتی در نخستین مرحله این رزمایش از مقابل سالن ورزشی ۹ دی شهرک مطهری شهر کرمان بارگیری و به صورت نمادین توسط ۵۰ دستگاه وانت سبک به سمت گلزار شهدا و مزار مطهر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی حرکت داده خواهند شد.

سرهنگ نظری با اشاره به منش و مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی که همواره دغدغه مردم را داشتند، اظهارکرد: مراحل دوم و سوم رزمایش کمک‌های مومنانه در ۱۵ ماه رمضان مصادف با میلاد باسعادت امام حسن مجتبی (ع) و ۲۱ ماه رمضان مقارن با شهادت مولای متقیان حضرت علی (ع) برگزار می‌شود و قرار است قریب ۵ هزار بسته معیشتی بین آسیب دیدگان توزیع شود.

او هزینه هر بسته معیشتی را بین ۲۷۰ تا ۳۲۰ هزار تومان عنوان کرد و افزود: بسته‌های معیشتی شامل کالا‌های اساسی از قبیل ۲ و نیم کیلو گوشت قرمز، ۱۰ کیلوگرم برنج، ۴ عدد روغن جامد، ۳ عدد رب گوجه فرنگی، حبوبات و مواد بهداشتی (ماسک و مواد شوینده) است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج حضرت امیرالمومنین (ع) شهرستان کرمان با اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته در خصوص افزودن مرغ منجمد به بسته‌های معیشتی، گفت: هزینه خرید مرغ برای افزودن به بسته‌های معیشتی آماده است و تنها منتظر خبر از سوی اداره بازرگانی برای تامین مرغ مورد نیاز هستیم.

سرهنگ نظری گفت: ناحیه مقاومت بسیج حضرت امیرالمومنین (ع) شهرستان کرمان پیش از فرمان مقام معظم رهبری در خصوص کمک‌های مومنانه، نسبت به شناسایی افراد کم بضاعت و آسیب دیده در حاشیه شهر کرمان اقدام و قریب به ۴ هزار و ۲۰۰ بسته معیشتی بین آنان توزیع شده است.

او با تاکید براینکه کمک‌های مومنانه فقط شامل بسته‌های معیشتی نمی‌شود بلکه درمان بیماران در حاشیه شهر کرمان در حال انجام است، تصریح کرد: در حادثه سیلاب جنوب استان خساراتی به مردم این مناطق وارد شد که در این راستا بخش زهکلوت و منطقه چاه دادخدا از سوی سپاه ثارالله به ناحیه مقاومت بسیج حضرت امیرالمومنین (ع) شهرستان کرمان واگذار شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج حضرت امیرالمومنین (ع) شهرستان کرمان اظهارکرد: ۶۴ چشمه سرویس بهداشتی ظرف مدت ده روز با هزینه سپاه احداث گردید و در آینده نزدیک نیز تعدادی حمام احداث خواهد شد.

سرهنگ نظری با اشاره به سیلاب روز‌های اخیر در بخش گلباف و شهداد از توابع شهرستان کرمان، افزود: با کمک گروه‌های جهادی و لشکر مردم پایه بیش از ۷۰ خانه که دچار آبگرفتگی شده بودند طی ۶ روز از گل و لای خالی و بازسازی شدند.

ناحیه مقاومت بسیج حضرت امیرالمومنین (ع) شهرستان کرمان از توزیع ۲ هزار پرس غذای گرم بین دویست خانوار روستا‌های کشیت و پشوئیه خبر داد و گفت: زندگی در این مناطق به حالت عادی بازگشته است و امید می‌رود مسئولین به وعده‌های خود عمل کنند.

سرهنگ نظری با اشاره به اقدام بسیج در تولید مواد ضدعفونی کننده سطوح و تولید ماسک از ابتدای شیوع بیماری کرونا در استان، خاطرنشان کرد: هر شب بیش از ۲۴ گروه از بسیجیان، هیئت‌های مذهبی و نیرو‌های شهرداری ضدعفونی سطح شهر را انجام دادند.

او با اشاره به راه اندازی سه کارگاه تولید ماسک توسط ناحیه حضرت امیرالمومنین (ع) و تولید روزانه سه هزار و ۲۰۰ ماسک در این کارگاه‌ها، گفت: افراد و مراکزی که مواد ضدعفونی و ماسک احتکار نموده بودند، توسط اطلاعات ناحیه مقاومت بسیج حضرت امیرالمومنین (ع) شهرستان کرمان شناسایی و پس از معرفی به نیروی انتظامی، تحویل مراکز قضایی گردیدند.

ناحیه مقاومت بسیج حضرت امیرالمومنین (ع) شهرستان کرمان با تاکید براینکه تعامل و همکاری بین مسئولین و دستگاه‌های اجرایی موجب کاهش آمار تلفات ناشی از ویروس کرونا در استان کرمان گردید، افزود: بیش از ۱۵۰ بسیجی به مرکز بهداشت معرفی کردیم تا در کار غربالگری مردم از نظر بیماری کرونا با مرکز بهداشت همکاری کنند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار