فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد گفت: پارسال ۱۱۶ فقره پرونده زمین خواری در تفت تشکیل شد.

سرهنگ مهدی مختومی فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، گفت: پارسال ۱۱۶ فقره پرونده تخریب و تصرف ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل‌ها و مراتع به مساحت بیش از ۲۵۵ هکتار در عرصه‌های منابع طبیعی تشکیل شد.

او افزود: در مجموع در سال ۹۸ بیش از ۲۴ هکتار از اراضی ملی در قالب تبصره ۱ ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل‌ها و اجرای احکام قضایی، از دست متصرفان خلع ید و رفع تصرف شد.

سرهنگ مختومی ادامه داد: مأموران ما در سال ۹۸ موفق به تشکیل سه فقره پرونده چرای غیر مجاز برای ۴۰۰ واحد دامی در عرصه‌های منابع طبیعی تشکیل شده اند.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد گفت: در این مدت همچنین پنج فقره آتش سوزی در شهرستان تفت به وقوع پیوست که در مجموع حدود یک هکتار از اراضی ملی در این شهرستان را درگیر کرد.

سرهنگ مختومی تصریح کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تصرف، تخریب، حریق، دیوارکشی و گودبرداری اراضی ملی از طریق شماره تماس رایگان به ۱۵۰۴ یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد اعلام کنند تا همکاران ما در کمترین زمان ممکن در محل حاضر شوند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.