رئیس اداره منابع طبیعی وآبخیزداری شهرستان فیروزآباد گفت: زمین خواران عرصه‌های منابع طبیعی در منطقه کندران فیروزآباد ناکام ماندند.

ناکام ماندن زمین خواران عرصه‌های منابع طبیعی در فیروزآباد

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عبدالحمید بهبودی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان فیروزآباد گفت: ماموران یگان حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان فیروزآباد حین گشت زنی در منطقه کندران با تخریب عرصه‌های منابع طبیعی از سوی افراد سودجو مواجه شدند که بلافاصله با همانگی مسئولان قضایی حکم قلع و قمع درختان کاشته شده صادر و با همکاری نیروی انتظامی این شهرستان حکم اجرا شد.

او، در تشریح جزییات این پرونده بیان کرد: شخصی در منطقه کندران اقدام به تخریب و تصرف ۵ هزار مترمربع از اراضی ملی کرد که پس از تفکیک آن به قطعات ۱۰۰۰ متری و کاشت نهال‌های انجیر و گردو، قصد فروش این زمین‌ها  را در بنگاه‌های سطح شهر داشت که با اقدام به موقع ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی ناکام ماندند.

بهبودی تصریح کرد: باتوجه به مشهود بودن جرم، طبق تبصره ۱ ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل‌ها و مراتع کشور و پس از هماهنگی با دادستان محترم شهرستان حکم قلع و قمع نهال‌های کاشته شده اجرا و متخلفان نیز برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شدند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان فیروزآباد ادامه داد: شهروندان باید توجه داشته باشند که هرگونه خرید و فروش اراضی ملی جرم بوده و با متخلفان برخورد قاطع و قانونی می شود.

او، از شهروندان درخواست کرد قبل از انجام هر گونه معامله ای در اراضی زراعی و باغی که در مجاورت زمین‌های منابع طبیعی واقع شده اند از این اداره استعلام کنند تا در آینده با مشکل مواجه نشوند.

بهبودی از شهروندان درخواست کرد در صورت مشاهده هر گونه تخریب و تصرف قطع درختان جنگلی مراتب را از طریق تلفن ۱۵۰۴ یگان امداد جنگل و مرتع اطلاع دهند.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار