مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان با تأکید بر اینکه اهداف روز قدس باید برای نسل جوان تبیین شود، سردار سلیمانی را نماد مظلومیت و مقاومت دانست و گفت: این سردار بزرگ دقیقاً با اهداف نامگذاری روز قدس و راهپمیایی این روز همخوانی دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، میثم پاریزی، مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان در نخستین جلسه هماهنگی کارگروه ورزش و جوانان استان کرمان که با محوریت روز جهانی قدس با حضور معاونین و رئیس گروه‌های ورزش همگانی، قهرمانی، روستایی، بانوان، روابط عمومی و بسیج ورزشکاران در محل سالن جلسات این اداره کل برگزار شد، به روح بلند و ملکوتی شهدا، امام شهدا، شهدای هشت سال دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم و شهدای مقاومت به ویژه سردار سلیمانی افتخار استان کرمان سلام و درود فرستاد و گفت: اولین روز قدسیست که با کمتر از یکسال از شهادت سردار سلیمانی مصادف شده است.

 

او سردار سلیمانی را نماد مقاومت دانست و تصریح کرد: این نماد مقاومت دقیقاً مترادف با معنی روز قدس برای ملت ایران و همه ملت‌های مسلمان جهان است.

پاریزی ابراز امیدواری کرد: روح شهدا با روح سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) محشور شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان بیان داشت: راهپیمایی روز قدس به صورت فیزیکی احتمالاً امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا برگزار نشود، اما قطعاً خود شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی تصمیمی را برای کلان استان خواهد گرفت که این تصمیمات، ذیل تصمیمات کشوری این روز خواهد بود.

 

پاریزی گفت: امسال بهترین فرصت را داریم تا از حالت انجام کار فیزیکی بیرون بیاییم و به اهداف روز قدس فکر کنیم.

او با تأکید بر اینکه باید اهداف روز قدس برای نسل جوان تبیین شود، افزود: دلیل نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به نام روز قدس از سوی امام راحل و دنبال کردن اهداف راهپیمایی‌های هرساله روز قدس از جمله اهدافیست که باید از طریق فضای مجازی منتشر شود تا یک ظرفیت تفکر برای همه‌ی افراد به ویژه نسل جوان به وجود آید.

پاریزی قدس را قبله نخست مسلمانان و نماد مظلومیت و مقاومت عنوان و تصریح کرد: این‌ها باید کارشناسی شده و زیبا برای نسل جوان تبیین شود تا اگر مسیری را در فضای مجازی، اینستاگرام یا مسابقات مجازی دنبال می‌کنید، محور‌هایی که ملاک اهداف این روز هست نیز لحاظ شود.

 

پاریزی با اعلام اینکه سردار سلیمانی شخصیت کوچکی برای کشور ما و جهان اسلام نیست، وی را نماد مظلومیت و مقاومت دانست و بیان داشت: ایشان دقیقاً همخوانی دارد با اهداف نامگذاری روز قدس و راهپمیایی روز قدس که سالیان سال برگزار شده و ان شاءالله بعد از این هم ادامه خواهد داشت.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان، بحث روز قدس را برای امنیت کشور حائز اهمیت دانست و گفت: این مسئله در سطح کلی برای نظام یک مسئله‌ی مهم است، پس همه دستگاه‌ها و ارگان‌ها به نوعی به این روز ادای دین می‌کنند و این جای فکر کردن دارد.

 

پاریزی پیشنهاد داد: از طریق افراد زیر مجموعه (هیئت‌های ورزشی، سمن‌های جوانان، بسیج ورزشکاران که خودشان اتاق فکر و کارگروه‌هایی دارند) اهداف این مسئله به خوبی تبیین شود و اگر قرار است از حوزه ورزش و جوانان کاری انجام شود، یک کار واحد و مشخص باشد تا دقیقا هدفی را که می‌خواهیم دنبال کنیم، آن هدف مشخصاً دنبال شود.

او با بیان اینکه دنبال کار پراکنده و موازی نیستیم، ابراز امیدواری کرد: این مسئله به خوبی، هوشمندی و دقت لحاظ شود.

 

مقرر شد: پیشنهادات برگزاری برنامه‌های روز قدس ابتدا از طریق شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، بسیج ورزشکاران و ظرفیت جامعه ورزش و جوانان گرفته شود، سپس یک کار شاخص انتخاب و طی نشستی در هفته آینده روی برگزاری مطلوب آن همفکری و بحث و بررسی شود.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار