به گزارش خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزیگروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، ستاد تنظیم بازار دوشنبه هر هفته در وزارت صنعت معدن و تجارت تشکیل جلسه می دهد و این هفته قرار بود بحث قیمت گذاری خودرو در این جلسه مطرح شود.
قیمت گذاری خودرو و چرایی افزایش بی رویه قیمت ها در بازار، بارها از سوی خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، پیگیری شده و وعده های بسیاری برای ساماندهی بازار خودرو از سوی مسئولان وزارت صمت و سازمان حمایت داده شده است.
بیشتر بخوانید: اختلاف داخلی وزارت صمت برای قیمت گذاری خودرو/ آیا قیمت کارخانهای خودرو افزایش می یابد؟
حال از گوشه و کنار خبر می رسد که در جلسه امروز ستاد تنظیم بازار در خصوص قیمت خودرو تصمیم نهایی گرفته شده است.
بر این اساس طبق پیشنهاد کمیته خودرو در جلسه ستاد تنظیم بازار، فرمول قیمت تمام شده خودرو به علاوه حداکثر ۵ درصد سود به عنوان فرمول نرخگذاری خودرو نهایی و مصوب شد. البته برای این افزایش قیمت بهرهوری ۷۰ درصدی خودروسازان تعیین شده است.
تنها خودروسازانی سود ۵ درصدی را دریافت خواهند کرد که بهرهوری خط تولید خودروی مربوطه آنها، ۷۰ درصد باشد و به تناسب آن، اگر بهره وری کاهش یابد، سود تولیدکننده نیز تقلیل خواهد یافت.
همچنین شش عامل تیراژ خودرو، ارتقای کیفیت، کاهش تعهدات مشتری، داخلیسازی و حمایت از قطعه سازان هر ماه باید در گزارشی از سوی خودروسازان به ستاد تنظیم بازار ارائه شود.
بر اساس نص صریح قانون متولی قیمت گذاری خودرو سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان است، لذا سازمان حمایت باید بررسیهای لازم در مورد قیمت تمام شده خودرو را انجام دهد و پس از تعیین قیمت تمام شده خودرو، قیمت را به کمیته خودرو ارسال و بر اساس فرمول مذکور قیمت نهایی خودرو تعیین شده و سپس با نظر رئیس ستاد تنظیم بازار قیمت نهایی خودرو ابلاغ خواهد شد.
اما با این حال تا کنون هنوز هیچ مقام مسئولی به طور رسمی نتایج این جلسه را اعلام نکرده است و به محض اعلام رسمی، باشگاه خبرنگاران جوان آن را منعکس خواهد کرد.
انتهای پیام/
چفدر هرینه شده + سود + هرینه عوامل دولت و حکومت +هرینه همایش و نمایش ها + سفرهای عوامل + ......... ضرب در ضریب اطمینان و تامین هرینه رسانه های وابسته
می شود قیمت واقعی انحصاری
جماعت نخرید
کمپین بزنید و نخرید
کجا رفته مسلمونی پراید رو یک شب میگن ۶۰باز شب بعد۷۰اخه چرا ......
من به نوبه ی خودم بعید میدونم تا آخر عمرم دیگه بتونم ماشین بخرم
حیف 1ریال بابت این اهن قراضه ها داد
این جوری همه چی شفاف می شه
کی میخاد به قیمت تمام شده نظارت کنه
تاحالا اینها به کدوم ناظرجوابگوبودن؟
گیرم راست گفتن قیمت تمام شده هارو
وقتی که فروش نقدی به هرتیراژندارن بازهمان آش است وهمان کاسه
خودرو فقط مال سرمایه داراشده من ۹۶ ماشین فروختم ۳۰م الان چطور همان ماشین رو بخرم ۱۳۰ م ازکجابیارم؟
ننگ بر مافیای خودرو