برنامه ریزی برای دسترسی شهر‌های جدید به شهر‌های اصلی

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران شهر‌های جدید از برنامه ریزی برای افزایش دسترسی شهر‌های جدید به شهر‌های اصلی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حبیب الله طاهرخانی مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران شهر‌های جدید در آغاز عملیات اجرایی طرح اقدام ملی مسکن اظهار کرد: بیش از ٣٠ سال از طرح آغازین شهر‌های جدید در کشور می‌گذرد در این طرح مقرر شده تا ٢٠٠ هزار مسکن در طرح مسکن ملی ساخته شود.

او اضافه کرد: شهر‌های جدید اکنون به بلوغ خدماتی رسیده اند و سالیانه بیشترین میزان نرخ رشد شهری را داشته است و این شهر‌ها پاسخگوی نیاز‌های شهری و دسترسی اقشار ضعیف به مسکن است.

طاهرخانی با اشاره به اینکه افزایش توسعه خدمات یکی از اهدافی است که در شهر‌های جدید مد نظر است و ادامه داد: از جمله برنامه‌های که در شهر‌های جدید قرار است اجرایی شود بیش از ٣٠٠ برنامه خدماتی است که ساخت مدرسه، پارک، مراکز فرهنگی و اجتماعی و مراکز مذهبی از جمله طرح‌های خدماتی است که در شهر‌های جدید اجرایی خواهند شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: افزایش دسترسی شهر‌های جدید به شهر‌های اصلی یکی دیگر از سرفصل طرح‌هایی است که قرار است در شهر‌های جدید اجرایی شود.

او در خصوص آغاز ساخت ٢٠٠ هزار واحد مسکن گفت: ۵٠ هزار واحد در شهر‌های جدید در کشور قرار است آغاز شود که از این میزان ١٢ هزار و ۵٠٠ واحد با مشارکت بخش خصوصی آغاز شده و ١٢ هزار واحد دیگر نیز در حال آغاز به فعالیت است.

طاهرخانی با اشاره به اینکه هیچ مسکن لوکسی در طرح اقدام ملی مسکن ساخته نخواهد شد، ادامه داد: اگر متوسط ساخت هر واحد مسکونی ٢٠٠ میلیون تومان ارزیابی شود بیش از ١٠ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه مسکن هزینه خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار