مارک اسپر اعلام کرد طالبان مطابق توافق‌نامه‌ای که در فوریه امضا شد، به تعهدات خود عمل نمی‌کند.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه وان تی وی نیوز، مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا در یک کنفرانس مطبوعاتی که دیروز سه شنبه برگزار شده بود در خصوص عدم اجرای تعهدات طالبان توضیحاتی داد.

او در پاسخ به این پرسش که آیا طالبان پس از امضای توافقنامه، به تعهدات خود عمل می‌کند یا نه گفت: فکر نمی‌کنم که اینطور باشد. هم دولت افغانستان و هم طالبان باید در کنار هم بر اساس شرایطی که تعیین شده است عمل کنند. بهترین کاری که طالبان اکنون می‌تواند انجام دهد این است که به توافقی که برای کاهش خشونت به امضا رسیده است، پایبند باشد.

وزیر دفاع آمریکا در ادامه گفت: روند صلح در افغانستان به همان سرعتی که انتظار می‌رفت، حرکت نکرده است. سیاسیون افغانستان باید جمع شوند و با تیم مذاکره کننده خود به راهکاری برای همکاری با هم دست یابند. نظر واشنگتن نیز تشکیل چنین تیم مذاکره‌ای در افغانستان است. زیرا تنها راه حل مناقشه در افغانستان از طریق یک توافق سیاسی حاصل می‌شود.

کنت مک کنزی، فرمانده نظامیان تروریستی آمریکا در منطقه غرب آسیا موسوم به سنتکام، پیشتر اعلام کرده بود که طالبان علی‌رغم امضای توافق‌نامه با آمریکا، به تعهدات خود پایبند نبوده و همچنان به اقدامات تروریستی خود ادامه می‌دهد.

گفته می‌شود در حالی که ۴۵ روز از توافق میان طالبان و آمریکا گذشته است این گروه بیش از حمله انجام داده است که آخرین آن در ایالت لوگر بوده است.

بر اساس توافق بین آمریکا و طالبان، ترامپ متعهد شده که نیرو‌های نظامی خود را طی ۱۴ ماه آینده از افغانستان خارج کند، در مقابل طالبان هم متعهد شده که در خاک افغانستان به تحرکات تروریستی خود دامن نزند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار