سخنگوی نیرو‌های آمریکایی در افغانستان اعلام کرد در صورت تداوم حملات گروه طالبان، آمریکا به آن واکنش نشان خواهد داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، سونی لگت، سخنگوی نیرو‌های اشغالگر آمریکایی در افغانستان در توئیتر خود خطاب به سخنگوی طالبان مدعی شد: نیرو‌های آمریکایی خواهان پیشرفت روند صلح هستند، اما در صورت تداوم افزایش حملات از سوی طالبان، واکنش نشان خواهند داد.

لگ در پیام توئیتری خود خطاب به ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان گفت: «حملات باعث حملات می‌شود، در حالی که خویشتن داری، به خویشتن داری منجر می‌شود. اگر خشونت کاهش نیابد، بنابراین واکنش‌هایی اتخاذ خواهد شد.»

مجاهد در پاسخ به این پیام اعلام کرد: مسیر به سمت یک راه حل در اجرای توافقنامه دوحه قرار دارد.

وی در پاسخ توئیتری خود گفت: «با بیانیه‌های بیهوده و تحریک آمیز به فضای کنونی آسیب نزنید. ما به سخنان خود متعهد هستیم و به تعهدات پایبندیم.»

طالبان اعلام کرده است آمریکا به دولت افغانستان در اجرای تبادل زندانیان ذکر شده در توافقنامه فشار نیاورده است، موضوعی که مربوط به تبادل ۵ هزار عضو طالبان با یک هزار نیروی افغان است.

لگت همچنین در صحبت‌های خود اعتراف کرد روند خشونت در شهر‌ها و علیه نیرو‌های ائتلاف آمریکایی کاهش یافته است.

وی در ادامه با اشاره به افزایش حملات به نیرو‌های افغان گفت: «با این حال ما درباره کاهش خشونت از طرف تمامی طرف‌ها تا حد ۸۰ درصد صحبت کردیم تا مسیر برای مذاکرات صلح هموار شود.»

طالبان از زمان امضای توافق با آمریکا بیش از ۴۵۰۰ مورد حمله را علیه نیرو‌های افغان انجام داده است. پس از مذاکرات طولانی مدت پشت در‌های بسته، طالبان و آمریکا در ماه فوریه توافقی برای کاهش خشونت و حرکت به سمت مذاکره با دولت افغانستان امضا کردند، اما حملات طالبان از آن زمان، افزایش یافته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار