رئیس کل دادگستری استان اردبیل از کاهش ۱۲ درصدی ورودی پرونده‌ها در حوزه حفظ حقوق بیت المال در استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، ناصر عتباتی، رئیس کل دادگستری استان اردبیل در اولین جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال در امور اراضی و منابع طبیعی گفت: باید دستگاه‌های اجرایی اقدامات خود در راستای حفظ حقوق بیت المال در قالب پیشگیری انجام دهند.

او افزود: شاهد پرونده‌های زیادی در این حوزه هستیم که امیدواریم با همکاری دستگاه‌های اجرایی استان این پرونده‌ها کاهش یافته و در همان مراحل اولیه اقدامات پیشگیرانه انجام گیرد تا شاهد خسارت کمتری به محیط زیست، منابع طبیعی و بیت المال باشیم.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل با بیان اینکه در سال ۹۸ در حوزه منابع طبیعی ۲ هزار و ۴۷۶ پرونده تشکیل شده بود عنوان کرد: ۶۵۹ پرونده مربوط به شهرداری ها، ۴۸۲ پرونده مربوط به حوزه راه ها، ۴۷۱ پرونده مربوط به آب و فاضلاب روستایی و ۱۹۷ پرونده مربوط به آب و فاضلاب شهری بود.

عتباتی بیان کرد: با اینکه در سال ۹۸ پرونده‌های ورودی در این حوزه ۱۲ درصد کاهش یافته بود امیدواریم با همت دستگاه‌های اجرایی و نظارتی و اقدامات پیشگیرانه شاهد کاهش پرونده‌ها در این حوزه‌ها باشیم.

او تصریح کرد: ۳۸۱ هکتار موقوفات در استان اردبیل وجود دارد که حفظ و حراست از این موقوفات جزو اولویت‌های دستگاه قضایی می‌باشد.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل افزود: حفظ و حراست از اراضی ملی، حریم راه‌ها و رودخانه‌ها نیازمند همکاری مردم است و دستگاه‌های متولی باید در کنار کنترل‌های سنتی به پایش‌های الکترونیکی و هوشمند روی بیاورند.

عتباتی گفت: ۳ هزار و ۴۰۰ کیلومتر طول رودخانه‌های استان اردبیل هست که باید مداوم پایش و از ساخت و ساز بی رویه در حریم رودخانه‌ها جلوگیری شود.

او بیان کرد: ۲۳۹ قطعه با مساحت ۱۱۹ هکتار با کاربری‌های عمومی در سطح شهر وجود دارد که لازم است شهرداری و شورای شهر نسبت به تعیین و تکلیف این زمین‌ها اقدامات لازم را انجام دهند.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل تصریح کرد: با کسانی که به بیت المال و اراضی ملی تعارض و حق نسل‌های آینده را از بین ببرند برخورد‌های قانونی و بازدارنده صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.